Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo – Čtyři hvězdy musí stačit

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Peugeot Rifter v testech organizace Euro NCAP získal pro sebe a své sourozence čtyři hvězdy z pěti. Svou posádku přitom umí ochránit dobře.

Peugeot Rifter v testech organizace Euro NCAP na plný počet hvězd nedosáhl, i když dospělým a dětským cestujícím poskytuje ochranu na slušné úrovni. Za chybějící pátou hvězdou stojí kategorie asistenčních systémů.

Euro NCAP uvádí, že výsledky všech testů provedených na zástupci značky Peugeot platí i pro vozy Citroën Berlingo a Opel Combo, protože se s výjimkou některých vizuálních prvků jedná o prakticky identická vozidla.

crashtest citroen opel peugeot euroncap novemodely video mpv crashtest citroen opel peugeot euroncap novemodely video mpv

Předmětem testu byl Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 Allure s pětidvéřovou karoserií MPV a pohotovostní hmotností 1510 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž je uvedena mezní ochrana.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a v případě hrudníku mezní. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu dostatečná v oblasti krční páteře a dobrá u ostatních části těla.

Maximální počet bodů získal Peugeot Rifter za boční náraz. Při náročnějším testu nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a dobrá u ostatních částí těla.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých77,215,61,73,434,991%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dobrá s výjimkou krku figuríny mladšího dítěte, kde byla dostačující ochrana. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,887939,881%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou a mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti její přídě a boků kde je ochrana slabá. V okolí A sloupků karoserie je ochrana převážně nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců12,7663,628,258%

Asistenční systémy

Peugeot Rifter má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který fungoval dobře v nízkých rychlostech typických pro městský provoz, ale jeho výkony při rychlostech odpovídajících dálničnímu provozu a byly hodnoceny jako dostačující. V případě chodců jsou jeho výkony hodnoceny jako mezní.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,31,93,31,58,968%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Peugeot Rifter dosáhl v jednotlivých testech organizace Euro NCAP slušných výsledků, ale na plný počet hvězd nedosáhl. Důvodem je především hodnocení kategorie asistenční systém, resp. výsledky testů systému automatického nouzového brzdění s chodci a cyklisty.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%39,881%2858%8,968%78%
Počet hvězd****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - JiVi
25. 10. 2018 08:29
Prodej
je zajimavý, že trojice byla představena někdy v únoru 2018 a očekávané dodávky k dealerům jsou v lednu 2019