Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny – Pouhé tři hvězdy pro novou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Suzuki Jimny ve své nejnovější generaci v testech organizace Euro NCAP získalo pouze tři hvězdy. Hlavní nedostatky byly v ochraně dospělých cestujících, zatímco ochrana dětských pasažérů byla na dobré úrovni.

Suzuki Jimny zamířilo do testu Euro NCAP poprvé a nezískalo v nich právě nejpřesvědčivější výsledky. Problémy se objevily při čelních nárazech v ochraně dospělých cestujících i v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů. Nejlepších výsledků malý terénní vůz dosáhl v ochraně dětských cestujících.

Předmětem testu bylo Suzuki Jimny 1.5 GLX s třídvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1095 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a byl zdeformován zejména kolem rámu dveří. Airbag řidiče neměl dostatečný tlak a nedokázal zabránit kontaktu hlavy s volantem. Ochrana řidiče byla v oblasti hrudníku slabá a u ostatních částí těla mezní až dostačující. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla mezní až dobrá.

crashtest suzuki euroncap video crashtest suzuki euroncap video

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla vyhodnocena jako mezní. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla slabá ochrana hlavy, mezní u hrudníku a dobrá u nohou.

Ochrana řidiče při bočním nárazu i při náročnějším nárazu bokem vozu na sloup byla hodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých4,65,8161,6027,973%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krků obou figurín, u nichž bylo hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,4861241,484%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a dostačující ochranu jeho hlavě. Výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana mezní až nedostačující, což platí i pro pánev. Nohy jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,43,960,825,152%

Asistenční systémy

Suzuki Jimny má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz předvedl podle hodnocení Euro NCAP dostačující funkčnost. Asistent sledování jízdních pruhů pracoval pouze jako výstražný systém, který nezasahoval do řízení.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,330,326,550%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Suzuki Jimny v testech Euro NCAP získal pouze tři hvězdy. Za tímto hodnocením stojí především výsledky ochrany dospělých cestujících při čelních nárazech a rovněž výsledky v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.

Nejlépe si tento malý terénní automobil vedl v ochranně dětských cestujících na zadních sedadlech, kde dosáhl podobných výsledků jako větší vozy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2873%41,484%2552%6,550%66%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
20. 9. 2018 18:24
Re: Jimny boy
No moc dobrá vizitka to není ;-\
Avatar - lamal
20. 9. 2018 17:41
Jimny boy
Sa moc nepredviedol... tie kolme stlpiky v predu ocividne neponukaju taku tuhost ako tie s vyrazne sklonenym tvarom, smerujuce akoby oproti narazu u beznych aut... na dnesnu dobu dost makké a ten airbag ? ani asistencne systemy nie moc doladene... snad bude reparat