Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny – Pouhé tři hvězdy pro novou generaci

Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny
Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny
Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny
Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny
8 Fotogalerie
Diskuze (2)
Suzuki Jimny ve své nejnovější generaci v testech organizace Euro NCAP získalo pouze tři hvězdy. Hlavní nedostatky byly v ochraně dospělých cestujících, zatímco ochrana dětských pasažérů byla na dobré úrovni.

Suzuki Jimny zamířilo do testu Euro NCAP poprvé a nezískalo v nich právě nejpřesvědčivější výsledky. Problémy se objevily při čelních nárazech v ochraně dospělých cestujících i v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů. Nejlepších výsledků malý terénní vůz dosáhl v ochraně dětských cestujících.

Předmětem testu bylo Suzuki Jimny 1.5 GLX s třídvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1095 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující nezůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a byl zdeformován zejména kolem rámu dveří. Airbag řidiče neměl dostatečný tlak a nedokázal zabránit kontaktu hlavy s volantem. Ochrana řidiče byla v oblasti hrudníku slabá a u ostatních částí těla mezní až dostačující. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla mezní až dobrá.

crashtest suzuki euroncap videocrashtest suzuki euroncap video | Zdroj: acz

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla vyhodnocena jako mezní. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla slabá ochrana hlavy, mezní u hrudníku a dobrá u nohou.

Ochrana řidiče při bočním nárazu i při náročnějším nárazu bokem vozu na sloup byla hodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých4,65,8161,6027,973%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krků obou figurín, u nichž bylo hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,4861241,484%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a dostačující ochranu jeho hlavě. Výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana mezní až nedostačující, což platí i pro pánev. Nohy jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,43,960,825,152%

Asistenční systémy

Suzuki Jimny má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz předvedl podle hodnocení Euro NCAP dostačující funkčnost. Asistent sledování jízdních pruhů pracoval pouze jako výstražný systém, který nezasahoval do řízení.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,330,326,550%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Suzuki Jimny v testech Euro NCAP získal pouze tři hvězdy. Za tímto hodnocením stojí především výsledky ochrany dospělých cestujících při čelních nárazech a rovněž výsledky v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů.

Nejlépe si tento malý terénní automobil vedl v ochranně dětských cestujících na zadních sedadlech, kde dosáhl podobných výsledků jako větší vozy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2873%41,484%2552%6,550%66%
Počet hvězd***

Vstoupit do diskuze (2)