Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2019: BMW Z4
Euro NCAP 2019: BMW Z4
Euro NCAP 2019: BMW Z4
Euro NCAP 2019: BMW Z4
9 Fotogalerie

Euro NCAP 2019: BMW Z4 – Pět hvězd s téměř dokonalou ochranou chodců

BMW Z4 v testech organizace Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu cestujících i slušnou výbavou asistenčními systémy, ale excelovalo především v ochraně chodců.

BMW Z4 se testů organizace Euro NCAP účastnilo poprvé ve své první generaci v roce 2004 a získalo tehdy čtyři hvězdy. V případě druhé generace dosáhl dvoumístný roadster pouze na tři hvězdy. Plným počtem hvězd se tedy může poprvé pochlubit až třetí generace tohoto modelu, která navíc předvedla, že i sportovní automobil s relativně nízkou a dlouhou přídi může dosáhnout velmi dobrých výsledků v ochraně chodců.    

 

Předmětem testu bylo BMW Z4 sDrive 30i s dvoudveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1495 kg.

 

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní kapotu motoru, systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců i cyklistů, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

 

Ochrana dospělých

 

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou pravých holenní obou figurín, u nichž byla dostačující.

 

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2019: BMW Z4Euro NCAP 2019: BMW Z4 | Zdroj: Euro NCAP

 

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a BMW Z4 získalo za tyto zkoušky maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,87,7161,7437,297%   

 

Ochrana dětí

 

 

Euro NCAP vzhledem k pouze dvoumístnému uspořádání interiéru BMW Z4 provedl v kategorii ochrana dětí nárazové testy pouze s figurínou šestiletého dítěte a uvádí, že při čelním nárazu 40 procenty přídě i bočním nárazu byla její ochrana dobrá.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí--71243,087%

 

Ochrana chodců

 

 

BMW Z4 je vybaveno aktivní kapotou motoru a v testech organizace Euro NCAP s ní byly provedeny nárazové zkoušky v její zdvižené poloze. Výsledky byly převážně dobré a pouze v její přední části dostačující a výjimečně mezní.

 

Nohy i pánev chodce jsou v případě srážky v celé šířce vozu chráněny dobře.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců22,4669,744,191%

 

Asistenční systémy

 

 

BMW Z4 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,531,82,810,076%

 

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

 

BMW Z4 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil, který překvapil především dobrými výsledky v kategorii ochrana chodců. Dobrých výsledků dosáhl tento vůz v ochraně cestujících a špatně si nevedl ani v oblasti asistenčních systémů.

 

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3797%4387%4491%10,076%90%
Počet hvězd* * * * *

 

 

Video placeholder
Euro NCAP 2019: BMW Z4 – Pět hvězd s téměř dokonalou ochranou chodců • Zdroj: Euro NCAP, YouTube

 

Zdroj: Euro NCAP