Euro NCAP 2019: BMW Z4 – Pět hvězd s téměř dokonalou ochranou chodců
BMW Z4 v testech organizace Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu cestujících i slušnou výbavou asistenčními systémy, ale excelovalo především v ochraně chodců.
BMW Z4 se testů organizace Euro NCAP účastnilo poprvé ve své první generaci v roce 2004 a získalo tehdy čtyři hvězdy. V případě druhé generace dosáhl dvoumístný roadster pouze na tři hvězdy. Plným počtem hvězd se tedy může poprvé pochlubit až třetí generace tohoto modelu, která navíc předvedla, že i sportovní automobil s relativně nízkou a dlouhou přídi může dosáhnout velmi dobrých výsledků v ochraně chodců.
Předmětem testu bylo BMW Z4 sDrive 30i s dvoudveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1495 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní kapotu motoru, systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců i cyklistů, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou pravých holenní obou figurín, u nichž byla dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.
Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a BMW Z4 získalo za tyto zkoušky maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 7,7 | 16 | 1,7 | 4 | 37,2 | 97% |
Ochrana dětí
Euro NCAP vzhledem k pouze dvoumístnému uspořádání interiéru BMW Z4 provedl v kategorii ochrana dětí nárazové testy pouze s figurínou šestiletého dítěte a uvádí, že při čelním nárazu 40 procenty přídě i bočním nárazu byla její ochrana dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | - | - | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
BMW Z4 je vybaveno aktivní kapotou motoru a v testech organizace Euro NCAP s ní byly provedeny nárazové zkoušky v její zdvižené poloze. Výsledky byly převážně dobré a pouze v její přední části dostačující a výjimečně mezní.
Nohy i pánev chodce jsou v případě srážky v celé šířce vozu chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 22,4 | 6 | 6 | 9,7 | 44,1 | 91% |
Asistenční systémy
BMW Z4 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 3 | 1,8 | 2,8 | 10,0 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
BMW Z4 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil, který překvapil především dobrými výsledky v kategorii ochrana chodců. Dobrých výsledků dosáhl tento vůz v ochraně cestujících a špatně si nevedl ani v oblasti asistenčních systémů.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 97% | 43 | 87% | 44 | 91% | 10,0 | 76% | 90% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP