Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC – Pět hvězd pro elektrické SUV
První čistě elektřinou poháněné SUV značky Mercedes-Benz dosáhlo v testech organizace Euro NCAP bez výraznějších nedostatků.
Mercedes-Benz EQC zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům s třícípou hvězdou na přídi. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří.
Předmětem testu byl Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - AMG Line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2495 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC |
Při bočním nárazu ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá, ale hodnocení bylo sníženo kvůli zlomenému hornímu pantu dveří.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 7,6 | 15,5 | 1,7 | 4 | 36,6 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Mercedes-Benz EQC zde získal maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,1 | 8 | 9 | 12 | 44,1 | 90% |
Ochrana chodců
Přední kapota poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v dostačující až mezní. V oblasti A sloupků karoserie je pak ochrana slabá až nedostačující.
Ochrana pánve je převážně nedostačující. Nohy chodců jsou v téměř celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 17,4 | 1,6 | 5,9 | 11,4 | 36,2 | 75% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 3 | 2,5 | 2 | 2,4 | 9,9 | 75% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mercedes-Benz EQC v testech organizace Euro NCAP dosáhl dobrých výsledků a získal plný počet hvězd. Pozornost si nicméně zaslouží zlomený pant dveří při nárazu bokem na sloup nebo nedostatečná ochrana pánve při srážce s chodcem.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 44,1 | 90% | 36 | 75% | 9,9 | 75% | 86% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP