Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC
9
Fotogalerie

Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC – Pět hvězd pro elektrické SUV

První čistě elektřinou poháněné SUV značky Mercedes-Benz dosáhlo v testech organizace Euro NCAP bez výraznějších nedostatků.

Mercedes-Benz EQC zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům s třícípou hvězdou na přídi. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří.

 

Předmětem testu byl Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - AMG Line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2495 kg.

 

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

 

Ochrana dospělých

 

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

 

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQCEuro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC | Euro NCAP

 

Při bočním nárazu ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá, ale hodnocení bylo sníženo kvůli zlomenému hornímu pantu dveří.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,87,615,51,7436,696%   

 

Ochrana dětí

 

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Mercedes-Benz EQC zde získal maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,1891244,190%

 

Ochrana chodců

 

 

Přední kapota poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v dostačující až mezní. V oblasti A sloupků karoserie je pak ochrana slabá až nedostačující.

 

Ochrana pánve je převážně nedostačující. Nohy chodců jsou v téměř celé šířce nárazníku chráněny dobře.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,41,65,911,436,275%

 

Asistenční systémy

 

 

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

 

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy32,522,49,975%

 

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

 

Mercedes-Benz EQC v testech organizace Euro NCAP dosáhl dobrých výsledků a získal plný počet hvězd. Pozornost si nicméně zaslouží zlomený pant dveří při nárazu bokem na sloup nebo nedostatečná ochrana pánve při srážce s chodcem.  

 

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%44,190%3675%9,975%86%
Počet hvězd* * * * *

 

 

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz EQC – Pět hvězd pro elektrické SUV • Euro NCAP, YouTube

 

Zdroj: Euro NCAP