Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G – Pět hvězd pro terénní legendu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 2. 2019 • 02:33
9
9
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedl, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost na úrovni, za níž získal plný počet hvězd.

Mercedes-Benz G sice v letošním roce 40 let od uvedení na civilní trh, ale v testech organizace Euro NCAP je poprvé ve své historii. První generace populárního modelu s třícípou hvězdou na přídi tedy nikdy nebyla v nárazových testech Euro NCAP a ta nová dosáhla na pět hvězd.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz G 350 d s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2451 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče i spolujezdce na předním sedadle, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video redakcnivideo crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video redakcnivideo

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako slabá a levé holeně dostačující, ale jinak byla dobrá. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku mezní u řidiče a slabá u spolujezdce na zadním sedadle. Ochrana hlav, pánví a nohou byla při tomto typu nárazu dobrá.

Mercedes-Benz G získal maximální počet bodů v testu s bočním nárazem a rovněž i v případě nárazu bokem na sloup.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,46,6161,5434,690%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako nedostačující v oblasti krku. Ochrana hlavy figuríny mladšího dítěte byla dostačující a ostatních části těl obou figurín dobrá. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,8891240,883%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední části dobrou ochranou, ale po stranách i před spodní hranou čelního okna je ochrana převážně mezní. Vpředu je pak mezní až slabá.

Ochrana pánve je dobrá a dostačující, což platí i v celé šířce předního nárazníku, kde je testována ochrana poskytovaná nohám chodců.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,15,9610,437,578%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz G má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,72,51,82,59,472%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz G získal v testech Euro NCAP plný počet pěti hvězd, i když je u něj jistý prostor pro zlepšení v oblasti ochrany dospělých i dětských cestujících při čelních nárazech. Případné nedostatky v ochraně chodců pak souvisí především s tradičními tvary předních partií tohoto modelu.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3590%40,883%3878%9,472%83%
Počet hvězd*****

180p270p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Super výsledek!
| 27. 2. 2019
On je ten rám v přední části s takovejma výřezama,to ho asi oslabilo a dalo mu to tu možnost stát se poddajnějším, nevím jak se tomu odborně říká, nejsem konstruktér... >:D
žeby ... perforace?
ooo ze mě ještě něco bude!
A v části rozvoru by měl být zesílený, podle obrázku toho rámu, mi to tak přijde...
[odkaz]
Pokud se zase nemýlím...Mýlím... není to perforace... je to takový skrabatěný... takže je vepředu, tak tenký, že musí být tvarovanej aby byl pevnější a pak se scvrknul, jak harmonika co na ní hraje pirát Bartoš ! Hááá chachacha
Super výsledek!
| 27. 2. 2019
Klobouk dolů před konstruktéry MB, naladit tuhost přední části robustního podvozkového rámu tak, aby se při čelním nárazu programovatelně deformovala a pohlcovala tak nárazovou energii, určitě nebylo snadné... :-) :yes:
Avatar - CICERO
Crash test
| 27. 2. 2019
známe! Ale pracovní název pro to je: Neprůstřelnej marketing! >:-[] >:-[] >:-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - CICERO
Kočkovi to bylo prd platný
| 27. 2. 2019
To samý ten chuj co sedí na * v cele věznice Ebongweni C-max v Kokstadu, stát JAR , když si u nás stavěl tu hernu, pro žraloka se zlatým výtahem, taky hlavní silnice v Černošicích slušně popraskala, ale asi to tenkrát zacvakala nakonec čssd, kterou podmázl... >:-[] >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
Crash test
| 27. 2. 2019
Crash test minulý generace dopad eště líp [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku