Euro NCAP 2019: Mercedes-Benz G – Pět hvězd pro terénní legendu
Mercedes-Benz G sice v letošním roce 40 let od uvedení na civilní trh, ale v testech organizace Euro NCAP je poprvé ve své historii. První generace populárního modelu s třícípou hvězdou na přídi tedy nikdy nebyla v nárazových testech Euro NCAP a ta nová dosáhla na pět hvězd.
Předmětem testu byl Mercedes-Benz G 350 d s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2451 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče i spolujezdce na předním sedadle, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video redakcnivideo
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako slabá a levé holeně dostačující, ale jinak byla dobrá. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku mezní u řidiče a slabá u spolujezdce na zadním sedadle. Ochrana hlav, pánví a nohou byla při tomto typu nárazu dobrá.
Mercedes-Benz G získal maximální počet bodů v testu s bočním nárazem a rovněž i v případě nárazu bokem na sloup.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,4 | 6,6 | 16 | 1,5 | 4 | 34,6 | 90% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako nedostačující v oblasti krku. Ochrana hlavy figuríny mladšího dítěte byla dostačující a ostatních části těl obou figurín dobrá. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 11,8 | 8 | 9 | 12 | 40,8 | 83% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední části dobrou ochranou, ale po stranách i před spodní hranou čelního okna je ochrana převážně mezní. Vpředu je pak mezní až slabá.
Ochrana pánve je dobrá a dostačující, což platí i v celé šířce předního nárazníku, kde je testována ochrana poskytovaná nohám chodců.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 15,1 | 5,9 | 6 | 10,4 | 37,5 | 78% |
Asistenční systémy
Mercedes-Benz G má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,7 | 2,5 | 1,8 | 2,5 | 9,4 | 72% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mercedes-Benz G získal v testech Euro NCAP plný počet pěti hvězd, i když je u něj jistý prostor pro zlepšení v oblasti ochrany dospělých i dětských cestujících při čelních nárazech. Případné nedostatky v ochraně chodců pak souvisí především s tradičními tvary předních partií tohoto modelu.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 90% | 40,8 | 83% | 38 | 78% | 9,4 | 72% | 83% |
Počet hvězd | ***** |