Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2019: Renault Captur
Euro NCAP 2019: Renault Captur
Euro NCAP 2019: Renault Captur
Euro NCAP 2019: Renault Captur
9 Fotogalerie

Euro NCAP 2019: Renault Captur – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících

Renault Captur v testech organizace Euro NCAP předvedl dobrou ochranu své posádky a slušných výsledků dosáhl i v dalších kategoriích.  

Renault Captur se testů organizace Euro NCAP účastnil poprvé v roce 2013 a získal tehdy plný počet hvězd. Nové provedení tohoto crossoveru v roce 2019 rovněž dosáhlo na pět hvězd a ve srovnání se svým předchůdcem se může pochlubit i výrazně lepšími výsledky v ochraně dospělých, dětí i chodců.

Předmětem testu byl Renault Captur 1.0 TCe s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1243 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující. V případě spolujezdce na předním sedadle byla ochrana dobrá u všech sledovaných části těla figuríny.

Euro NCAP 2019: Renault CapturEuro NCAP 2019: Renault Captur | Zdroj: Euro NCAP

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá a dostačující u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle.

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Renault Captur získal plný počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných části těla dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých87,715,51,6436,896%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy byla její ochrana hodnocena jako dostačující.

V bočním nárazovém testu byla ochrana obou dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15871141,083%

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.

Nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře. Panev je chráněna převážně slabě a nedostatečně.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,72,1611,336,175%

Asistenční systémy

 

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,5322,29,674%

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Renault Captur dosáhl dobrého hodnocení v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl i v testech asistenčních systémech. Nejvíce prostoru pro zlepšení je u tohoto modelu v oblasti ochrany chodců.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%4183%3675%9,674%85%
Počet hvězd* * * * *

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Renault Captur – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících • Zdroj: Euro NCAP, YouTube

Zdroj: Euro NCAP