Euro NCAP 2019: Renault Captur – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících
Renault Captur v testech organizace Euro NCAP předvedl dobrou ochranu své posádky a slušných výsledků dosáhl i v dalších kategoriích.
Renault Captur se testů organizace Euro NCAP účastnil poprvé v roce 2013 a získal tehdy plný počet hvězd. Nové provedení tohoto crossoveru v roce 2019 rovněž dosáhlo na pět hvězd a ve srovnání se svým předchůdcem se může pochlubit i výrazně lepšími výsledky v ochraně dospělých, dětí i chodců.
Předmětem testu byl Renault Captur 1.0 TCe s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1243 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující. V případě spolujezdce na předním sedadle byla ochrana dobrá u všech sledovaných části těla figuríny.
Euro NCAP 2019: Renault Captur
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá a dostačující u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle.
Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Renault Captur získal plný počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných části těla dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 8 | 7,7 | 15,5 | 1,6 | 4 | 36,8 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy byla její ochrana hodnocena jako dostačující.
V bočním nárazovém testu byla ochrana obou dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15 | 8 | 7 | 11 | 41,0 | 83% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře. Panev je chráněna převážně slabě a nedostatečně.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 16,7 | 2,1 | 6 | 11,3 | 36,1 | 75% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 3 | 2 | 2,2 | 9,6 | 74% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Renault Captur dosáhl dobrého hodnocení v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl i v testech asistenčních systémech. Nejvíce prostoru pro zlepšení je u tohoto modelu v oblasti ochrany chodců.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 41 | 83% | 36 | 75% | 9,6 | 74% | 85% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP