Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Renault Captur – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Renault Captur v testech organizace Euro NCAP předvedl dobrou ochranu své posádky a slušných výsledků dosáhl i v dalších kategoriích.  

Renault Captur se testů organizace Euro NCAP účastnil poprvé v roce 2013 a získal tehdy plný počet hvězd. Nové provedení tohoto crossoveru v roce 2019 rovněž dosáhlo na pět hvězd a ve srovnání se svým předchůdcem se může pochlubit i výrazně lepšími výsledky v ochraně dospělých, dětí i chodců.

Předmětem testu byl Renault Captur 1.0 TCe s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1243 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující. V případě spolujezdce na předním sedadle byla ochrana dobrá u všech sledovaných části těla figuríny.

Euro NCAP 2019: Renault Captur Euro NCAP 2019: Renault Captur

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá a dostačující u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle.

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Renault Captur získal plný počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných části těla dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 8 7,7 15,5 1,6 4 36,8 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy byla její ochrana hodnocena jako dostačující.

V bočním nárazovém testu byla ochrana obou dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15 8 7 11 41,0 83%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.

Nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře. Panev je chráněna převážně slabě a nedostatečně.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 16,7 2,1 6 11,3 36,1 75%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,5 3 2 2,2 9,6 74%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Captur dosáhl dobrého hodnocení v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl i v testech asistenčních systémech. Nejvíce prostoru pro zlepšení je u tohoto modelu v oblasti ochrany chodců.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 41 83% 36 75% 9,6 74% 85%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme