Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Škoda Scala – Pět hvězd nejen za dobrou ochranu posádky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 7. 2019
9
16
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Škoda Scala Euro NCAP 2019: Škoda Scala Euro NCAP 2019: Škoda Scala Euro NCAP 2019: Škoda Scala

Škoda Scala se v testech organizace Euro NCAP předvedla jako bezpečný automobil s doposud nejlepším hodnocením v rámci testovaných vozů své značky.  

 

Škoda Scala je již sedmnáctým zástupcem mladoboleslavské značky v testech organizace Euro NCAP a v pořadí jejím již dvanáctým vozem s pětihvězdičkovým hodnocením. První vozem s pěti hvězdami byl v roce 2006 model Roomster a od roku 2008 nebylo automobilům značky Škoda uděleno jiné než pětihvězdičkové hodnocení.

Předmětem testu byla Škoda Scala 1.0 TSI Ambition s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1138 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla v případě jeho holenní a hrudníku dostačující a u ostatních částí těla dobrá. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Škoda Scala

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dostačující u hrudníku řidiče i spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.

Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a Škoda Scala v těchto testech získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,6 7,9 16 1,6 4 37,1 97%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana krku hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,9 8 7 12 42,9 87%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své středu a dostačující až mezní po svém obvodu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

V případě ochrany pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla dobrá a dostačující, zatímco nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu v celé své šířce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 16,4 5,6 6 11,1 39,2 81%

Asistenční systémy

Škoda Scala má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 2,5 3,5 2,7 10,0 76%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Škoda Scala dosáhla v testech Euro NCAP na plný počet hvězd bez výraznějších nedostatků, ale má jistý prostor pro zlepšení v oblasti ochrany chodců i asistenčních systémů.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 97% 42,9 87% 39 81% 10,0 76% 88%
Počet hvězd *****

Euro NCAP Škoda Scala (2019)

360p720p

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Ochrana je jedna věc ale motor druhá
| 7. 7. 2019
1,5 TSI by Vám nestačil.
Re: gut
| 4. 7. 2019
Řekl bych všechny nárazové testy, společně s Mazdou (ta má ještě o 1% lepší čelní náraz) nejlepší
výsledky za období 2018-2019.
skála
| 4. 7. 2019
krásný reklamní článek,snad to zvedne prodej..
Skoda
| 4. 7. 2019
Blahoprani k nejlepsimu vysledku Skody v historii. :yes:

A zaroven se Skoda umistila jen jedno procento za Teslou :-)
Avatar - Hanson
Re: Re: Ochrana je jedna věc ale motor druhá
| 3. 7. 2019
Já ty hloupé "hospodské kecy" viděl u kolegy z práce, když mu šel motor po roce na opravu za 30 000. Obsah ničím nenahradíš i kdyby si se zbláznil. Vždy je to na úkor životnosti. Ale nikdo vám nebrání ty skvělé tříválce s mizerným obsahem kupovat. :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku