Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Alfa Romeo MiTo – čtyřmetrová Alfa má pět hvězd

Diskuze (7)
Testy Euro NCAP zatím prošly jen tři modely Alfa Romeo. Aktuálně testované MiTo z nich dosáhlo nejlepšího skóre. Pět hvězd si odnesla už Alfa Romeo 159, zatímco jí ale chyběly do maximálního skóre tři body, MiTo ztratilo bod jen jeden.

Čelní náraz

Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. V testovaném MiTu s motorem 1,4 Turbo se přední sloupek nárazem posunul pouze o 4 mm. K ochraně cestujících na předních sedadlech nemá Euro NCAP výhrady – dvojité předpínače bezpečnostních pásů fungovaly bezchybně a auto poskytuje obdobnou úroveň ochrany pasažérům různých velikostí postavy a sedících v různých polohách. Kolena a stehna řidiče ochránil kolenní airbag.

Boční náraz

Ke zkouškám bočního nárazu Euro NCAP nemá žádné výhrady. MiTo tak získalo plný počet 16 bodů.

Vedle 16 bodů za ochranu při bočním nárazu MiTo obdrželo 15 bodů za čelní náraz, 2 body za náraz na kůl a 3 body za připomínače bezpečnostních pásů. To znamená skóre 36 bodů a tedy zisk pěti hvězd se ztrátou jednoho bodu na maximum.


crashtest alfaromeo euroncap malevozy crashtest alfaromeo euroncap malevozy

Ochrana dětí

Při dynamických testech s figurínou 3letého dítěte bylo zjištěno velké přetížení v oblasti hlavy a hrudníku. Tento jev ale nevyústil v kontakt figuríny s žádnou částí interiéru, a proto není vyhodnocen jako významné riziko.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat, takže je možné použít dětskou sedačku, kdy dítě sedí proti směru jízdy. Informace o aktivaci/deaktivaci airbagu ale není dostatečně jasně vyznačena. Další výtka Euro NCAP směřuje k nedostatečnému označení úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Celkově za ochranu cestujících bylo uděleno 29 bodů, což znamená 3 hvězdy z pěti.

Ochrana chodců

Za ochranu chodců v oblasti předního nárazníku získalo MiTo maximální počet bodů. Naopak kapota byla s ohledem na střet s hlavou dospělé osoby vyhodnocena jako převážně slabá. Výsledkem je 20 bodů a 3 hvězdy ze čtyř možných.

Diskuze (7)
28. 11. 2008 09:41
Re: Alfa GP
Pokud vím, tak má Alfa o dva body víc než Fiesta. (36/34)
28. 11. 2008 08:43
Re: Jen tak d...
Hlavne by sa hodnotenie fyzickej bezpecnosti malo pocitat zvlast, ochrana chodcov zvlast, pripomienkovace, piktogramy a oznacenia zvlast. Aby sa uz nestavalo, ze auto s mensim poctom bodov je de facto bezpecnejsie ako to, co malo o par bodov viac za vyraznejsie napisy...
27. 11. 2008 16:42
Re: Alfa GP
Bezkonkurenční výsledek v tomto segmentu to neni Fiesta ma lepsi rating, ma o 2 hvezdy vice z ochrany dětí
ochrany chodců.
27. 11. 2008 11:14
Jen tak d...
Jen tak dal Alfo, 156ka nedopadla nejlip a prodavala se vyborne, jen at Alfa nezaspi... chystaji se dalsi a dalsi prisnejsi hodnoceni a 5hvezd bude za chvili malo.
27. 11. 2008 10:51
úpřimně.
Čekal někdo něco jiného? Dnes už si nikdo z hlavního evropského automobilového proudu nemůže dovolit jiný než 5* výsledek. Jiné výsledky už jsou vyhrazeny pouze pro levné značky využívající staré techniky svých majitelů, kde jde know-how stranou jako je Dacia, Škoda a asijští výrobci. >:D