Euro NCAP: Alfa Romeo MiTo – čtyřmetrová Alfa má pět hvězd
Čelní náraz
Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. V testovaném MiTu s motorem 1,4 Turbo se přední sloupek nárazem posunul pouze o 4 mm. K ochraně cestujících na předních sedadlech nemá Euro NCAP výhrady – dvojité předpínače bezpečnostních pásů fungovaly bezchybně a auto poskytuje obdobnou úroveň ochrany pasažérům různých velikostí postavy a sedících v různých polohách. Kolena a stehna řidiče ochránil kolenní airbag.
Boční náraz
Ke zkouškám bočního nárazu Euro NCAP nemá žádné výhrady. MiTo tak získalo plný počet 16 bodů.
Vedle 16 bodů za ochranu při bočním nárazu MiTo obdrželo 15 bodů za čelní náraz, 2 body za náraz na kůl a 3 body za připomínače bezpečnostních pásů. To znamená skóre 36 bodů a tedy zisk pěti hvězd se ztrátou jednoho bodu na maximum.
crashtest alfaromeo euroncap malevozy
Ochrana dětí
Při dynamických testech s figurínou 3letého dítěte bylo zjištěno velké přetížení v oblasti hlavy a hrudníku. Tento jev ale nevyústil v kontakt figuríny s žádnou částí interiéru, a proto není vyhodnocen jako významné riziko.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat, takže je možné použít dětskou sedačku, kdy dítě sedí proti směru jízdy. Informace o aktivaci/deaktivaci airbagu ale není dostatečně jasně vyznačena. Další výtka Euro NCAP směřuje k nedostatečnému označení úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.
Celkově za ochranu cestujících bylo uděleno 29 bodů, což znamená 3 hvězdy z pěti.
Ochrana chodců
Za ochranu chodců v oblasti předního nárazníku získalo MiTo maximální počet bodů. Naopak kapota byla s ohledem na střet s hlavou dospělé osoby vyhodnocena jako převážně slabá. Výsledkem je 20 bodů a 3 hvězdy ze čtyř možných.