Euro NCAP: Mercedes-Benz ML – pět hvězd za čelní náraz, ale jen jedna za ochranu chodců
Testy prošla verze ML 320 CDI, výsledek se ale týká všech vozů třídy ML po faceliftu. Zkoušené vozidlo mělo pohotovostní hmotnost 2204 kg a sedm airbagů – čelní, boční vpředu, okenní a kolenní pro řidiče. Součástí standardní výbavy je systém Pre-Safe, který řidiče upozorňuje na riziko a uvádí bezpečnostní systémy do pohotovostního stavu ještě před nárazem. Při testech Euro NCAP byl ale Pre-Safe v souladu s metodikou odpojen.
Čelní náraz
Prostor pro cestující a konstrukce okolo nohou zůstaly stabilní. Byla zjištěna výborná ochrana kolen a stehenních kostí. Kolenní airbag řidiče je účinný pro osoby různých postav a sedící v různých pozicích.
Boční náraz
Mercedes ML získal maximální počet bodů za boční náraz a za náraz na kůl. Společně se dvěma body za připomínače pásů a 14 body za čelní náraz to znamená zisk pěti hvězd a ztrátu jen dva body na maximální hodnocení.
crashtest mercedesbenz euroncap premioveznacky
Ochrana dětí
Varování před umístěním dítěte v dětské sedačce na přední sedadlo společně se zapnutým airbagem je podle Euro NCAP nedostatečné. Stejná výtka směřuje k zobrazení informace o zapnutí/vypnutí airbagu. Mercedes také nabízí systém, který podle zatížení sedadla rozpozná, že je na něm umístěná dětská sedačka a airbag automaticky odpojí, tento systém však nebyl součástí výbavy testovaného vozidla. Bez něj ale nelze airbag manuálně deaktivovat. Další výhrada směřuje k nedostatečnému označení úchytů Isofix.
Ochrana chodců
Nárazník a přední hrana kapoty poskytují chodcům slabou ochranu. Hlava dítěte je při střetu s horní částí kapoty chráněna převážně slabě. Za ochranu chodců si Mercedes odváží jen 6 bodů z 36 a tedy jednu hvězdu.