Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Mercedes-Benz ML – pět hvězd za čelní náraz, ale jen jedna za ochranu chodců

Diskuze (10)
Aktuální generace Mercedesu třídy ML prošla po faceliftu nárazovými zkouškami Euro NCAP. Zatímco výsledky ochrany cestujících jsou na velmi dobré úrovni, ochrana chodců je, stejně jako u mnoha dalších SUV, na nízké úrovni.

Testy prošla verze ML 320 CDI, výsledek se ale týká všech vozů třídy ML po faceliftu. Zkoušené vozidlo mělo pohotovostní hmotnost 2204 kg a sedm airbagů – čelní, boční vpředu, okenní a kolenní pro řidiče. Součástí standardní výbavy je systém Pre-Safe, který řidiče upozorňuje na riziko a uvádí bezpečnostní systémy do pohotovostního stavu ještě před nárazem. Při testech Euro NCAP byl ale Pre-Safe v souladu s metodikou odpojen.


Čelní náraz


Prostor pro cestující a konstrukce okolo nohou zůstaly stabilní. Byla zjištěna výborná ochrana kolen a stehenních kostí. Kolenní airbag řidiče je účinný pro osoby různých postav a sedící v různých pozicích.


Boční náraz
Mercedes ML získal maximální počet bodů za boční náraz a za náraz na kůl. Společně se dvěma body za připomínače pásů a 14 body za čelní náraz to znamená zisk pěti hvězd a ztrátu jen dva body na maximální hodnocení.

crashtest mercedesbenz euroncap premioveznacky crashtest mercedesbenz euroncap premioveznacky
 


Ochrana dětí
Varování před umístěním dítěte v dětské sedačce na přední sedadlo společně se zapnutým airbagem je podle Euro NCAP nedostatečné. Stejná výtka směřuje k zobrazení informace o zapnutí/vypnutí airbagu. Mercedes také nabízí systém, který podle zatížení sedadla rozpozná, že je na něm umístěná dětská sedačka a airbag automaticky odpojí, tento systém však nebyl součástí výbavy testovaného vozidla. Bez něj ale nelze airbag manuálně deaktivovat. Další výhrada směřuje k nedostatečnému označení úchytů Isofix.


Ochrana chodců
Nárazník a přední hrana kapoty poskytují chodcům slabou ochranu. Hlava dítěte je při střetu s horní částí kapoty chráněna převážně slabě. Za ochranu chodců si Mercedes odváží jen 6 bodů z 36 a tedy jednu hvězdu.

Diskuze (10)
2. 9. 2008 10:11
Re: 1* pro chodce
Asi maj nedostatek hvězdiček
Avatar - T613
2. 9. 2008 07:25
Re: 1* pro chodce
je jedno jestli tě srazí Fabie nebo GL. Kov vs kosti = prohrál jsi. Bezpečnost chodců = akt.bezpečnost.
Avatar - T613
2. 9. 2008 07:24
Re: 1* pro chodce
bezpečnost chodců = aktivní bezpečnost. Co ti pomůže maximum hvězdiček, když skončíš na vozíku? Do vozovky nelezu dokud nevidím, že auto viditelně nezpomaluje. A do vozovky s více pruhy nelezu pokud nemám přehled co se děje v ostatních pruzích. Já mám času dost, mě těch 5metrů nestojí za vozík!
Schválně proč si myslíte, že autobusy nestojí na přechodech?
Avatar - R32
1. 9. 2008 20:41
Re: 1* pro chodce
Voe, presne to ma napadlo keď som si prečítal názov článku... :yes:
Avatar - Ronault.
1. 9. 2008 16:33
Re: 1* pro chodce
To vysvětluj dětem... ale na ty se beztak testy nevztahují 8-s