Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Mini – Pět hvězd pro dospělé cestující i díky připomínačům

Jan Blaha
Diskuze (0)
Nové Mini se zařadilo do klubu pětihvězdičkových malých aut.

Malé auto ve stylu retro, které vzniklo pod taktovkou mnichovské automobilky BMW, poskytuje pětihvězdičkovou ochranu dospělým cestujícím. K tomu však lvím podílem 3 bodů (to je téměř 10 % nutného minima 33 bodů pro zisk pěti hvězd) přispěl inteligentní systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i na zadních sedadlech. Ochrana chodců je na úrovni běžných dvou hvězd.

Testy, které Euro NCAP zveřejnilo v roce 2007, absolvoval model Mini s karoserií hatchback o hmotnosti 1140 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vzorku obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech a bodový zisk tak dosáhl maxima 3 bodů.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byly použity dětské sedačky Fair BimboFix Type II ISOFIX, pro děti do 18 resp. 36 měsíců, které byly instalovány proti směru jízdy v případě sedačky pro figurínu 18 měsíců a ve směru jízdy v případě sedačky pro figurínu 36 měsíců.

Čelní náraz

S čelním nárazem si vůz s krátkou deformační zónou poradil dobře.

Jen konstrukce přístrojové desky je pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce riziková. To je dobře patrné na zbarvení nohou panáčků.

Za ochranu dospělých cestujících obdrželo BMW Mini 13 bodů. Maximum je 16 b.

Boční náraz

Při bočním nárazu dosáhlo vozidlo 14,5 bodu (maximum je 16 b.) patrně díky horším biomechanickým kritériím na hrudníku. Za volitelný náraz na kůl získal vůz maximální počet 2 bodů.

euroncap testy mini crashtest euroncap testy mini crashtest

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a nainstalovat dětskou sedačku s orientací proti směru jízdy. Avšak informace pro řidiče o stavu airbagu není zřetelná. Rovněž nálepky s varováním o riziku používání dětské sedačky s orientací proti směru jízdy na sedadle spolujezdce nejsou dostatečně zřetelné. Při bočním nárazu se objevil problém. Hlava dětských figurín se dostala mimo bok dětské sedačky, která jí má chránit a u 18 měsíční figuríny dokonce došlo ke kontaktu s čalouněním interiéru vozu, čímž výsledné zrychlení změřené na hlavě figuríny dosáhlo úrovně rizika vzniku poranění. Přítomnost úchytů typu ISOFIX na zadních místech nebyla zřetelně označena.

Celkově za ochranu dětí obdrželo BMW Mini 29 bodů, což odpovídá 3 hvězdám. (maximum je 49 b.)

Ochrana chodců

Ochrana chodců je podprůměrná. Nárazník i přední hrana kapoty jsou na barevné škále nedostačující. Zbytek partií kapoty je hodnocen jako dostačující a nedostačující. Výsledek je patrně dán okrajovými podmínkami pro konstrukci v podobě tuhé přední části a krátké kapoty.

To vše znamená zisk 14 bodů (maximum je 36 b.) a pouhé 2 hvězdy v kategorii ochrana chodců.

Euro NCAP BMW Mini (2007)
HODNOCENÍČelníBočníKůlPřipomínače pasůCelkověHvězdy
-body%body%body%bodybody%-
Ochrana dospělých1381%14,591%2100%33389%* * * * *
Ochrana dětí-2959%* * *
Ochrana chodců-1439%* *

Euro NCAP
Euro NCAP Audi Q7 (2006)

Jan Blaha
Diskuze (0)