Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské registrace v březnu: Elektromobily klesly více než celý trh

Ondřej Šámal
Diskuze (50)

V třetím letošním měsíci registrace nových aut v meziročním porovnání mírně klesly. Elektromobilů se prodalo výrazně méně, přesto si drží více než 14procentní podíl.

Letošní rok měl být pro automobilky po dlouhé době opět normální. Jenže minimálně z pohledu prodejů elektrických aut to není tak slavné jako loni. Trh se pomalu vyčerpává, dotace se snižují nebo rovnou zcela končí (jako třeba loni v prosinci v Německu) a poptávka ztrácí na dynamice.

Proto není překvapením, že v rámci březnových registrací si lokálně bezemisní vozy podle dat ACEA (Evropská asociace výrobců automobil) v zemích EU, ve Velké Británii a zemích EFTA připsaly pokles o 11 procent, přesto i tak si udržely 14,2% podíl na celkovém trhu. V třetím měsíci ostatně spadly i registrace jako takové. Výsledných 1.383.410 aut je o 2,8 procent méně než loni. Pokud však sečteme výsledky za celý kvartál, dostaneme se do plusu. Téměř 3,4 milionu vozů (konkrétně 3.395.049 kusů) znamená růst o 4,9 procent.

Za březnovým pádem stojí především horší situace na největších evropských trzích. Vyjma Spojeného království (+10,4 %) se nedařilo v Německu (-6,2 %), ve Španělsku (-4,7 procent), v Itálii (pokles o 3,7 %) ani ve Francii, kde tamní registrace nových aut spadly o 1,5 procenta.

Velcí hráči většinou ztráceli

Z trojice největších automobilových koncernů se do plusových hodnot dostal pouze třetí Renault, a to především díky Dacii, která v březnu meziročně vyrostla o 6,3 %. V rámci koncernu Volkswagen si lepší výsledek připsaly pouze Škoda (+1,9 %), Cupra (+5,2 %) a Porsche s 9,2 procenty. Francouzsko-německo-italsko-americká skupina Stellantis se může pyšnit pouze jednou značkou v plusu (Jeep se 7,2 %).

Registrace nových aut v Evropě (březen 2024)
Výrobce Podíl (2024) Počet aut (2024) Meziroční srovnání
Volkswagen 23,4 % 323.773 -6,6 %
Stellantis 16,5 % 228.740 -8,7 %
Renault 8,9 % 123.603 2,7 %
Hyundai Motor Corporation 8,1 % 112.692 -5,6 %
Toyota 7,4 % 102.400 10,9 %
BMW Group 7,0 % 96.961 -0,9 %
Mercedes-Benz 5,9 % 81.717 2,8 %
Nissan 3,8 % 51.988 19,3 %
Ford 3,5 % 48.161 -21,7 %
Tesla 2,9 % 40.109 -34,9 %
Volvo Cars 2,8 % 38.582 32,5 %
SAIC Motor 1,9 % 25.992 8,5 %
Jaguar Land Rover 1,8 % 24.649 13,6 %
Suzuki 1,7 % 24.109 19,9 %
Mazda 1,5 % 20.227 -14,5 %
Honda 0,9 % 12.754 64,0 %
Mitsubishi 0,8 % 11.586 200,6 %

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (50)
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2024 17:49
Re: Done Vito
Takže mi neodpovíš co????? :no: :no: :no:

EV je podle eurohujerů lepší, tak přece logicky může stát víc a lidi jej stejně mají kupovat a chtít ne???? Tak kde je chyba?????
24. 4. 2024 06:24
Re: Done Vito
Vse je o cene.
I v tomto vlakne je to x krat probíráno.
24. 4. 2024 06:22
Re: Done Vito
Ne.
Kdyz EV nechces tak si ho koupit nemusis.
24. 4. 2024 06:22
Re: Ocekavam vysvetleni od Hendlyho
https://www.svetmobilne.cz/…je-to-mytus/8632

Dost dat a grafu.
Otacisnparnik ktery je fakt velky a měsíce jsou proste kratka doba.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2024 16:27
Re: Done Vito
Dotaz zní úplně jednoduše:
Podil EV na prodejích je nyní 14% a podil začíná klesat. My zlí EV hateři tvrdime že nikdo EV nechce (ve zjednodušení).
Proti tomu eurohujeři a ekofašistocká sebranka ako jste vy neustále tvrdí že EV je lepší než ICE a zákazníci je chtějí. A já se úplně jednoduše ptám, které tvrzeni je blíže pravdě, co???
Proč zde je jednoznačná korelace mezi zrušením dotací a poklesem poptávky co??? Protože EV jsou tak geniální a lepší než spalováky??? To si vážně mysiš???? :-[]