Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský Ford bude dodávat nová auta hlavně soukromníkům a firmám

Evropský Ford bude dodávat nová auta hlavně soukromníkům a firmám

Evropský Ford bude dodávat nová auta hlavně soukromníkům a firmám Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Ford chce nabízet nové modely v Evropě hlavně soukromým osobám a firemním klientům, zvýší tak stále klesající tržby. Značkoví dealeři a půjčovny přijdou zkrátka.

Marže z prodejů aut klesají a automobilky jsou na nich závislé. Evropský trh je stále v recesi a se ztrátami bojují všichni, nejen Ford. V květnu konkrétně jeho odbyt na starém kontinentu klesl podle informací zveřejněných serverem Automotive News Europe meziročně o 2,2 % na 99.400 kusů. Statistika se týká devatenácti významných zemí od Portugalska po Finsko. To je sice nelichotivé číslo, ale pořád poměrně slušné oproti všem značkám. Celkově se totiž nových aut v těchto státech prodalo o o 6,2 % méně. A pozitivní na celé věci je, že podíl výrobce s modrým oválem ve znaku narostl z 8 % v květnu 2012 na letošních 8,3 %. Ale i tak ovšem Ford očekává finanční ztráty z regionu kolem 2 miliard dolarů (asi 39 miliard korun) místo 1,75 miliardy (34,2 mld. dle současného kurzu) v loňském roce.

Roelant de Waard, vedoucí evropských prodejů původně americké značky řekl: „Automobilka plánuje pokračovat v posílení tržeb od maloobchodních zákazníků i manažerů firemních flotil. Tito klienti totiž obvykle objednávají vozy za vyšší ceny.“ Zákazníky jsou také půjčovny. Ještě loni tvořily 19 % prodejů všech nových automobilů Ford, v tuto chvíli je to zhruba 17 %. Do roku 2015 se však tento podíl sníží pod současný evropský průměr, tedy 13 %.

De Waard k tomu dále dodal: „Trh zůstane až do konce letošního roku pravděpodobně na stejné úrovni, auta se budou možná maximálně mírně zdražovat, protože konkurence jich půjčovnám dodává více. My jsme tudíž nyní v objemu dodávek soukromým osobám mírně před ostatními a podíl nákupu firemních klientů je u nás v souladu s průměrem.“ Dealeři Fordu dostávají dalších 11 % vozů pro předváděcí účely, ale oproti loňsku je to o 5 % méně. Jiní soupeři jim přitom poskytují až 18 % své produkce.

Pomoci návratu do černých čísel mají i nové modely, například malý crossover EcoSport. Čtvrtá generace Mondea se sice začne prodávat až příští rok, ale tehdy už by na tom měl být modrý ovál lépe. De Waard předpovídá, že v pro automobilku nejvýznamnějších evropských zemích se celkový odbyt zvýší zhruba o půl milionu aut. „Příští rok očekáváme díky novinkám v naší modelové řadě zlepšení a růst,“ zaznělo z jeho úst v kolínské centrále pro agenturu Bloomberg. Letos přitom zřejmě trh v těchto výše zmíněných státech dosáhne jen 13,5 milionu kusů. Každopádně, poprvé po šesti letech by měl být v roce 2015 v plusu.

Vstoupit do diskuze (20)