Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v dubnu 2012: BMW řady 3 předstihlo Passat

David Bureš
Diskuze (147)
Dubnové prodeje BMW řady 3 v Evropě táhl především velký zájem německých zákazníků.

BMW řady 3 bylo v dubnu devátým nejprodávanějším automobilem v Evropě. Díky letošnímu zahájení prodeje nové generace tohoto vozu vzrostly dubnové prodeje řady 3 meziročně o takřka 17 %. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

BMW na evropských trzích prodalo letos v dubnu 17.171 exemplářů řady 3. Mnichovský model střední třídy tak dosáhl 1,6% podílu na trhu.

Dařilo se také Fiatu Panda, kterého se na starém kontinentu během dubna prodalo 17.268 exemplářů. To je o více než tříprocentní nárůst ve srovnání s loňským dubnem. Italské miniauto těží tak jako BMW řady 3 z nástupu nové generace na trh.

Během minulého měsíce se ve 30 evropských zemí prodalo 1.069.243 nových automobilů, což je ve srovnání s dubnem 2011 více než šestiprocentní pokles.

V čele žebříčků zůstává stálice VW Golf s 37.151 prodanými kusy. Následuje druhý Ford Fiesta (25.927 registrací) a třetí VW Polo (24.193).

Všem vozům z top ten však meziročně klesly prodeje, jedinými výjimkami jsou zmíněné BMW řady 3 a Fiat Panda.

Celkově desátému VW Passatu se prodeje meziročně propadly o více než 24 %. VW Polo zaznamenalo meziroční pokles o více než 23 %.

Z aut mimo nejprodávanější desítku JATO upozorňuje na Volkswagen Up, Toyotu Yaris, Audi A6 a Mercedes-Benz třídy B, které dosáhly významně zvýšeného počtu prodaných kusů.

Tradicí posledních měsíců je fakt, že z pěti největších evropských trhů meziročně rostly prodeje pouze v Německu a Velké Británii. V Itálii se prodeje meziročně propadly o 18 %, ve Španělsku o bezmála 22 %. Ve Francii byl zaznamenán mírný pokles o 1,9 %.

JATO Dynamics započítává do statistik třicítku evropských zemí. Z Evropské unie v ní chybí Bulharsko a Malta, naopak ze státu mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

Prodeje na evropských trzízch (duben 2012)
Poř.Model4/2012Meziroční změna [%]Tržní podíl1-4/2012
1.VW Golf37.151-12,63,50%159.773
2.Ford Fiesta25.927-8,82,40%117.108
3.VW Polo24.193-23,12,30%111.615
4.Renault Clio20.604-7,81,90%86.946
5.Opel Corsa20.338-16,51,90%93.838
6.Opel Astra20.019-18,11,90%84.129
7.Ford Focus19.677-6,31,80%94.547
8.Fiat Panda17.268+3,31,60%65.516
9.BMW 3 Series17.171+16,81,60%53.928
10.VW Passat16.863-24,41,60%72.379
-CELKEM1.069.243-6,1100%4.507.515

David Bureš
Diskuze (147)
21. 5. 2012 11:53
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
Škorpíku, a podle tebe se v Koreji vyrábí Panda, nebo Up?
Tato dvě auta tvůj předřečník zmínil.
21. 5. 2012 11:52
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
A vidis, ja idem tak po ceste a proti mne sa ruti zurivy cinan s kaprami v ociach. Bol to riadny podivin, uz som myslel, ze to kupil na blsaku vo vypredaji.... a ajhla, to bol Passat, aspon tak mu pisalo na zadku.
21. 5. 2012 10:20
Re: Vedení Golfu...
BraGTIIIo golf [odkaz]

Teraz, ked to ma iny znacik, dizajn uz nie je rovnako genitalny.
Teraz je to tuctovy japonec.
Avatar - Emel
21. 5. 2012 10:08
Re: Vedení Golfu...
Základní verze interiéru před faceliftem, s plastovým volantem a šedým plastem... to je lowend jak vyšitý, tak na úrovni Dacie - bez přehánění. A pochop, to není žádný souboj designových škol nebo něco takového, to je čistě věc kvality provedení.
Avatar - Emel
20. 5. 2012 12:53
Re: Vedení Golfu...
Ne, beru zpět, já v kontextu článku mluvil o bavorské trojce :-).

Co se Mazdy týče... předchozí a vlastně první trojka byla krásná v sedanu, zadek u HB byl takový nijaký... škoda že nebyl liftback s designem sedanu.