Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2018 dle modelů: Pokles pokračuje, Toyota Yaris pátá, Škoda Octavia šestá

David Bureš David Bureš 24. 11. 2018
124
19
Zobrazit náhledy (124)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris
Nejprodávanějším vozem asijské značky v Evropě se minulý měsíc stala Toyota Yaris. Škoda Octavia skončila hned za ní.

Evropský trh ani v říjnu nezastavil svůj pád, 1,12 milionu registrovaných aut je nejhorší říjnový výsledek od roku 2014, meziročně šlo o sedmiprocentní pokles. Patrné je to i na výsledcích jednotlivých modelů, v reakci na nové emisní normy a s tím způsobený nedostatek skladových zásob nadále klesají registrace hned několika klíčových modelů. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics, která evropské statistiky počítá na základě prodejů v 27 státech starého kontinentu..

„Očekávali jsme v říjnu další pokles, spolu s tím, jak trvá homologační proces. Je nicméně varovné vidět, že někteří klíčoví hráči v oboru nadále nestíhají termíny,“ prohlašuje globální analytik JATO Felipe Munoz s tím, že ještě na začátku října nějakých 43 % dostupných variant na trhu dosud nebylo homologováno podle nových pravidel. O měsíc později toto číslo však kleslo na 37 %.

To je jasně vidět na výsledcích modelů, kterých se tento problém týká. Nejprodávanějším modelem na evropském trhu každopádně zůstává Volkswagen Golf, navzdory tomu, že 32.345 registrovaných kusů je o 26 % méně než před rokem.

Klesá také Škoda Octavia, jejíchž 18.043 registrací je o šest procent méně než před rokem, přesto se umístila na šesté příčce. Z desítky nejlepších pak klesl také Peugeot 208, o 17 %.

Naopak Volkswagen Polo se meziročně vyšvihl o 60 % na 20.987 registrovaných kousků, které mu vynesly třetí příčku mezi modely. U něj je ale vysoký růst způsobený loňským nižším výsledkem kvůli tehdejší mezigenerační výměně tohoto malého hatchbacku.

Na pátou příčku se nicméně vyšvihla Toyota Yaris, s 18.951 registrovanými kusy, což byl osmiprocentní nárůst. Stala se tak nejprodávanějším vozem asijské značky v Evropě, což je titul, který obvykle drží Nissan Qashqai. Ten se tentokrát musel smířit až s 24. příčkou mezi modely, 11.703 registrovaných kusů je o 35 % méně než před rokem.

V nejlepší dvacítce modelů má pak mladoboleslavská automobilka ještě jednoho zástupce, celkově osmnáctou Škodu Fabii, jejíchž 12.854 registrovaných kusů je o osm procent méně než před rokem, což může souviset s letošním příchodem modernizovaného provedení, které ještě nemusí být na všech trzích k dispozici. Top 20 uzavírá Renault Captur.

Setrvává i trend klesajících prodejů aut se vznětovým motorem, po měsících relativní stability došlo k dalšímu pádu. Registrace naftových automobilů klesly v říjnu o 24 %, tvořily tak jen 34 % trhu. Před rokem to přitom bylo 42 %. Vedle samotného nižšího zájmu zákazníků to však souvisí i s tím, že některé dieselové modely ještě nejsou homologovány. S expanzí vozů na alternativní pohon logicky roste i jejich tržní podíl, v Evropě v říjnu tvořily 7,5 % trhu, před rokem to bylo 5,4 %.

Evropský trh v říjnu 2018: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 10/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf32.345-26
2.Renault Clio23.937+2
3.VW Polo20.987+60
4.Ford Fiesta20.811+2
5.Toyota Yaris18.951+8
6.Škoda Octavia18.043-6
7.Peugeot 20817.962-17
8.Peugeot 300817.317+12
9.Citroën C317.0860
10.Fiat Panda16.088-3
11.Opel/Vauxhall Corsa15.988+9
12.Dacia Sandero15.437+13
13.Mercedes-Benz A15.429+32
14.VW Tiguan15.079-21
15.Ford Focus14.775-10
16.Peugeot 200814.576+5
17.Peugeot 30813.111+9
18.Škoda Fabia12.854-8
19.Fiat 50012.852-5
20.Renault Captur12.462-27
21.Mercedes-Benz C12.055+1
22.Opel Astra11.789-14
23.VW T-Roc11.758-
24.Nissan Qashqai11.703-35
25.Dacia Duster11.335-2

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Cígo
praptak
| 25. 11. 2018
VW Transporter se v klasickém benzínu prodává již dnes. ;-)
Avatar - woody-alien
Vypadá to tak.....
woody-alien
| 25. 11. 2018
To nabídni nějakýmu prodejci aut coby "know-how".
"A jako třešničku na dortu vám naše Entry edition nabízí KLASICKOU ruční brzdu. No, nestyďte se, kochejte se jejími tvary, klidně si ji pohlaďte." >:-[]
Avatar - twistedTSD
Vypadá to tak.....
twistedTSD
| 25. 11. 2018
Rapid Octavii neohrozil a to je auto postavené podle receptu Octavie. Nemyslím si, že by Scala něco změnila. Kdo chce "supermainstream" techniku nebo kufr, bude muset zvolit oktu.
Vypadá to tak.....
peterle
| 25. 11. 2018
Nezmysel. Golf padol preto že mal problém s motormi, 1,5 a naftou. Pola s trojvalcami sa to netýkalo.
A že pre 90% zákazníkov Polo nahradí Golf je úplný nezmysel. Najmä keď nejde len o veľkosť, ale aj o komfort. Počkajme pár mesiacov, keď pominie vplyv nových emisných noriem.
Vypadá to tak.....
Arese
| 24. 11. 2018
Však já taky netvrdím, že je to "první důvod", ale velice milý bonus, taková milá "třešníčka na dortu"! ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku