Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2018: Pád pokračuje, stále se však daří Dacii. A taky Mercedesu

David Bureš
Diskuze (18)
Výrazně si během října v Evropě prodejně pohoršily Volkswagen, Renault nebo Fiat, naopak Mercedes, Toyota nebo Dacia rostly.

Evropský trh s novými automobily na podzim zůstává ovlivněn novými emisními normami, říjnové prodeje byly stejně jako ty zářijové nižší než před rokem. Pád se všem zmírnil, jestliže v září prodeje registrace vozů o 23,4 %, v říjnu to bylo o 7,4 %. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Celkem tak bylo v 27 zemích Evropské unie (bez Malty) a státech Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska) registrováno 1.118.859 automobilů. Výrobci tak nadále tratí na nedostatku skladových zásob kvůli tomu, že ne všechny verze svých modelů mají homologované podle nových emisních pravidel.

Statistiky jako vždy silně ovlivnily výsledky na největších evropských trzích, Německo, Francie, Velká Británie, Itálie i Španělsko hlásí meziroční pokles prodejů, o 7,4 %, 1,5 %, 2,9 %, 7,4 %, respektive o 6,6 %. Prodeje klesly ale také na menších trzích, v Česku o 15 %, v Belgii o 15,2 % nebo Švédsku o 28,1 %. Růst v říjnu dokonce hlásily jen Maďarsko (+5,4 %) a Litva (+20,9 %).

Přesto se proti září mnohé změnilo. Na špici se opět vrátil Volkswagen, a to navzdory meziročnímu pádu o 15,2 % na 114.340 registrovaných vozů. Zářijová jednička, Opel (a jeho britský bratr Vauxhall) byla tentokrát až sedmá, s 63.379 registrovanými vozy.

Na druhou příčku se vyšvihl Peugeot, 79.180 registrovaných aut bylo o 1,9 % více než před rokem. Stupně vítězů uzavírá Ford. Těsně pod nimi pak skončil Mercedes-Benz, jehož 76.480 registrovaných aut byl meziroční nárůst o 7,9 %. Stuttgartská trojcípá hvězda se tak umístila před Renaultem, který s 68.981 registrovanými vozy (meziročně -23,4 %) obsadil pátou příčku. Ještě výrazněji než Mercedes rostlo konkurenční BMW, o 12,4 % na 66.403 registrovaných automobilů.

Škoda tentokrát skončila devátá, 56.741 registrovaných aut bylo o 0,8 % méně než loni v říjnu. Před ni se dostala Toyota s 57.359 registrovanými auty, nejlepší desítku uzavírá Fiat s 46.299 registrovanými vozy.

Evropský trh v říjnu 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 10/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen114.340-15,210,2
2.Peugeot79.180+1,97,1
3.Ford78.003-0,97,0
4.Mercedes-Benz76.480+7,96,8
5.Renault68.981-23,46,2
6.BMW66.403+12,45,9
7.Opel/Vauxhall63.379-7,45,7
8.Toyota57.359+5,35,1
9.Škoda56.741-0,85,1
10.Fiat46.299-15,54,1
11.Citroën45.423+3,74,1
12.Hyundai40.863-4,73,7
13.Kia40.740+4,53,6
14.Dacia37.929+7,83,4
15.Audi31.274-53,02,8
16.Seat29.199-14,52,6
17.Nissan28.210-26,22,5
-CELKEM1.118.859-7,4-

Podzimní pád registrací v souvislosti s novými emisními normami už ovlivňuje také celoroční výsledky. Od ledna do října bylo v Evropě registrováno 13.424.360 automobilů, o 1,4 % více než před rokem. S ohledem na očekávané nižší prodeje i v následujících měsících se tak zdá, že letošní prodeje na evropských trzích zůstanou na stejné úrovni jako loni.

Nejvyšší pozici si letos nadále drží Volkswagen, následovaný Renaultem a Fordem, čtvrtý je Peugeot, jehož nárůst o 7,7 % je nejvyšší v top 10 značek. Škoda uzavírá nejlepší desítku, 618.773 vozů je o 4,2 % více než před rokem.

Evropský trh v období leden-říjen 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-10/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.498.260+4,211,2
2.Renault954.815+0,67,1
3.Ford855.916-1,56,4
4.Peugeot832.360+7,76,2
5.Opel/Vauxhall763.679-6,85,7
6.Mercedes-Benz727.366-4,25,4
7.BMW683.362-0,55,1
8.Audi641.470-9,14,8
9.Fiat626.208-8,54,7
10.Škoda618.773+4,24,6
11.Toyota617.729+5,34,6
12.Citroën516.226+5,83,8
13.Hyundai466.618+6,03,5
14.Dacia443.481+13,23,3
15.Nissan439.288-10,53,3
16.Kia426.558+5,63,2
17.Seat392.191+16,52,9
-CELKEM13.424.360+1,4-

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - _Karel_
16. 11. 2018 10:05
Re: S trochou nadsázky
Co chceš vysvětlovat? Stealth projel auto a má názor, já s nejnovějším 3,0TDI nejel, takže mu určitě nebudu oponovat a navíc nemám pocit, že by nedokázal poznat, když je něco špatně - jeho názor pro mě má adekvátní váhu.
Ty máš vše jen vyčtené, a už jsem se nejednou přesvědčil, že si vyvozuješ podivné závěry nad rámec toho, co někdo napsal. Tvůj názor je tedy pro mě naprosto irelevantní.
16. 11. 2018 09:39
Re: S trochou nadsázky
To je jedno, jsou tam i jiné pasáže, než jen ve městě... :-)
Já si tím nedělám reklamu, chápu, že se má videa nemusí lidem líbit. Jen jsem chtěl vyvrátit Karlovi tézi, že jsem z V6 TDI byl nadšený... ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2018 09:36
Re: S trochou nadsázky
To mi vysvětli! >:-[]

Když sem to samý co stealth01 napsal já = sesypali ste se na mě a :no: padaly jen lítaly :-)

Vysvětli ;-)
Avatar - _Karel_
16. 11. 2018 05:51
Re: S trochou nadsázky
Jo, teď si to čtu znovu a ty jsi psal o 3,0TDI, ne V8 TDI, sorry.
16. 11. 2018 00:07
Re: S trochou nadsázky
aj toto stoji za pozretie. Ale je pravda, ze po Rastovi sa tazko pozera niekto iny >:D

[odkaz]