Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 3. 2016 • 06:51
10
14
Zobrazit náhledy (10)
Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport
Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských zemích, ale na starém kontinentu dosud nevzniká. Od podzimu 2017 se to změní.

Ford EcoSport vzniká už ve druhé generaci. Ta první (2003-2012) se do Evropy vůbec nedostala, zůstala vyhrazena prakticky pouze Latinské Americe. Druhá, představená v Dillí v lednu roku 2012, se stala globálním modelem. Vyrábí se pochopitelně v Indii, dále v Brazílii, Thajsku a Rusku a nabízí i v některých evropských zemích, třeba u našich německých sousedů. Vychází opět z Fiesty, ale té aktuální.

Evropská specifikace, která vzniká v Čennaí, musela být loni revidována, protože si předloni našel jen 11 tisíc aut. EcoSport působil proti konkurenci zastarale, Indové a Brazilci jsou možná spokojeni, ale v našich končinách existují mnohem náročnější zákazníci. V rámci modernizace přišel také o stylové, ale nepraktické náhradní kolo na zadních dveřích. Momentálně se na starém kontinentu prodává se zážehovými motory 1.0 EcoBoost/92 a 103 kW, 1.5 Ti-VCT/82 kW a turbodieselem 1.5 TDCi/70 kW. Tedy přesněji řečeno na západ od nás. Na český trh zatím nedorazil, i když se jeho premiéra už plánovala.

Změní se situace v budoucnu? Modrý ovál se i přes obchodní neúspěch subkompaktního křížence nevzdává a hodlá jej v Evropě vyrábět. Rodištěm se stane rumunská Craiova, pamětníci si určitě vzpomenou, že zde sídlil Oltcit a později lokální pobočka jihokorejského Daewoo. Supermoderní továrna Fordu už s tou původní nemá nic společného, dnes produkuje právě výše zmíněný přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost a malé MPV B-Max s posuvnými dveřmi. Investice spolykají dalších zhruba 200 milionů eur a výroba bude spuštěna na podzim příštího roku.

„Odbyt EcoSportu se meziročně v Evropě zvedl téměř o třicet procent,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. Vzhledem k pokračujícímu růstu segmentu malých SUV je ten správný čas přesunout výrobu právě sem a využít pracovních sil, které v Craiově máme.“

Jistě, malé crossovery se rozvíjejí dynamicky, ale pan Farley je možná až příliš optimistický, protože EcoSportu v době spuštění produkce v Craiově bude již skoro šest let. O nové generaci se přitom zatím nemluví. Tvary ta současná nijak nenadchne, Fordu i přes průběžné ladění vzhledu i techniky prostě ujel vlak a nabídkou původní verze „dvojky“ si akorát pokazil image.

Když si člověk představí, že jde vlastně o ideového nástupce sice nehezkého, ale navýsost praktického Fusionu, který nejen Češi kupovali jak na běžícím pásu a dealerům doslova trhali ruce, zejména při akcích... Produkce v Čennaí hlavně pro indické zákazníky bude samozřejmě pokračovat i nadále, stejně jako ve zbylých závodech.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Už tu jezdí
| 29. 3. 2016
Ja ti neviem či praktické, v podstate prech. Fiesta na vyššom podvozku so všetkými pozitívami či negatívami modelu z ktorého vychádzal. Môj otec hľadal koncom roku 2004 nové auto a vo Forde mu Fusiona s 1,6 benzínom, manual. klímou a prednými elektr. oknami nacenili na vtedajších cca 500 tis. SVK. Tak som prevrátil oči, zašiel s ním do Fordu a kúpili sme za tie prachy lepšie vybaveného Focusa s rovnakým motorom, ďaleko lepším interiérom a automatickou klímou, vyhrievaným sklom atď. k tomu. Preto hovorím, že Fusion začal dávať zmysel až keď mu výrazne padli ceny.
Avatar - wakantanka
Kdo chce kam...
| 29. 3. 2016
Myslím si že nemáš pravdu s tým B-Maxom, u nehot o celé stojí a padá na cene, kde je oproti konkurencii drahší. Konštrukcia dverí bez stredného sĺpika je síce praktická a zaujímavá, ale očividne drahá na výrobu. A vzhľadom k určeniu auta výhody neprevýšia nevýhodnú cenu. Ak postavia EcoSport cenovo inak, rozumej lacnejšie, bude sa to predávať dobre, vzhľad nevzhľad. Toľko dookola omieľaný Fusion sa tiež začal predávať až vtedy keď mu ceny výrazne padli, teda na konci jeho modelového života.
Avatar - Ada je tady
Už tu jezdí
| 28. 3. 2016
Fusion byl snad jediný Ford, který se mi v posledních letech líbil! :yes:
Škoda že se nedělal i se zvýšenou světlou výškou a pohonem 4x4.
Avatar - Ada je tady
Už tu jezdí
| 28. 3. 2016
A hlavně ty Fusiony byly navýsost praktické. Dobrý příklad toho, o co lépe se prodává auto s normální světlo výškou ve srovnání s vozy, které mají světlo výšku nesmyslně sníženou...
Tohle se moc dobře prodávat nebude. Vypadá to rozhodně o hodně hůř, než ten Fusion.
Kdo chce kam...
| 28. 3. 2016
Zahajovat v Evropě výrobu generace, která už se blíží ke konci životního cyklu příliš smysl nedává, to vypadá spíše na to, že zde budou vyrábět následovníka. V článku bohužel není nic o tom, kdy výroba začne resp. v jakém stadiu se to vlastně nachází.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku