Exkluzivně v Lamborghini: Měli jsme vzácnou šanci fotit v továrně
Z italské továrny Lamborghini už odjíždí přes 10 tisíc vozů ročně. Podívejte se, jak vypadá jejich výroba.
Legendární italská automobilka Lamborghini loni oslavila významných šest desetiletí od založení v roce 1963. Odhodlaný průmyslník Ferruccio Lamborghini tenkrát vyrazil do konkurenčního boje s už tehdy slavnou značkou Ferrari, ale v tom roce stihl představit pouze první prototyp Lamborghini 350 GTV. První produkční model Lamborghini 350 GT však zvládl odhalit už v následujícím roce, díky čemuž Lamborghini oslavuje i teď.
Letos je tomu už šedesát let od chvíle, kdy se v malém městečku Sant’Agata Bolognese, nacházejícím se mezi Modenou a Boloní, rozběhla výroba prvního lamborghini všech dob. Zbrusu nová továrna tehdy ležela na ploše 10 tisíc metrů čtverečních a montáž luxusních aut tam probíhala ve spolupráci s italskou karosárnou Touring. V dílnách Lamborghini se do hotových karoserií montovala především technika.
Od začátku šedesátých let se však výrobní prostory Lamborghini výrazně zvětšily, protože aktuálně se továrna rozkládá na 182 tisících metrech čtverečních. Automobilka tam aktuálně vyrábí kompletně elektrifikované portfolio plug-in hybridních modelů, jež se skládá z osmiválcového SuperSUV Urus, osmiválcového supersportu Temerario a dvanáctiválcového supersportu Revuelto.
V současnosti odtamtud odjíždějí i poslední kousky končícího desetiválcového supersportu Huracán. A my jsme dostali exkluzivní příležitost tam nahlédnout s fotoaparátem v ruce, takže vám přinášíme velkou fotogalerii z výrobní linky. Automobilka tuto šanci nabízí jen vzácně, protože většinou tam jezdí testovací a vývojové prototypy, kvůli nimž striktně zakazuje návštěvy i pořizování záznamů.
