Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extreme E chce být unikátní závodní série. Postaví proti sobě elektrická SUV v netradičním prostředí

David Bureš David Bureš 3. 2. 2019
7
4
Zobrazit náhledy (7)
Lamborghini Urus ST-X Concept Lamborghini Urus ST-X Concept
Organizátoři nové série doufají, že přilákají výrobce elektrických SUV. Použitá technika však má být stejná ve všech nasazených speciálech.

Svět se postupně mění, a tak se motoristický sport snaží reagovat na současné trendy, aby přilákal mladé publikum, které tradiční disciplíny třeba už tolik nebaví. Proto se Formule 1 více otevřela divákům nebo přišla Formule E s elektřinou poháněnými monoposty, jejichž výkon mohou ovlivnit sami fanoušci – pomocí hlasování ho svým oblíbencům mohou navýšit. Nyní se tu pak rýsuje další závodní série podle poslední módy.

Jmenuje se Extreme E a od roku 2021 má nabídnout závody elektrických SUV v netradičním prostředí. Konkrétně se má jezdit na odlehlých místech planety, jako jsou Himaláje, poušť Sahara, deštný prales v Amazonii nebo ostrovy v Indickém oceánu. Promotéři tím chtějí upozornit na z ekologického hlediska ohrožené lokality a ukázat, že elektromobily mohou pomoci s řešením takových problémů. Organizátoři tak elektrovozy považují za ekologická auta a vyzdvihují spíše výhody než aby upozorňovali na jejich nevýhody a neekologické baterie.

360p720p

Závodit se má na zhruba osm kilometrů dlouhých tratích, kde mají závodní speciály jezdit proti sobě s tím, že v jednotlivých kolech budou nejslabší závodníci postupně odpadávat. Jezdit se tedy bude v terénu, promotéři však zdůrazňují, že Extreme E není rallye. Na jednotlivé destinace vozy odveze loď RMS St Helena, která má zároveň sloužit jako plovoucí paddock.

Proti sobě se mají postavit elektrická SUV s jednotným šasi, vnější design už si ale týmy budou moci ovlivnit samy. Cílem je přilákat výrobce, které by nasadily v šampionátu auta, alespoň blízká sériovým autům. Částečně bude možné ladit také pohonné ústrojí.

Naprosto unikátní pak má být vysílání jednotlivých závodů. Místo tradičního živého přenosu budou natáčeny dokumentárním stylem. Vedle výsledků mají jednotlivé závody upozornit na problémy související s klimatickými změnami. Netradiční formát bude mít na starosti režisér Fisher Stevens oceňovaných dokumentů The Cove a Crazy Love, který bude působit jako umělecký ředitel série.

360p720p

Za chystaným šampionátem stojí závodník Gil de Ferran a Alejandro Agag, který je zakladatelem a šéfem Formule E. Právě s šampionátem elektrických monopostů má nová série spolupracovat na organizaci. S financováním navíc pomáhá gumárenská společnost Continental a společnost CBMM, dodavatel niobu.

Promotéři by rádi přilákali alespoň 12 týmů, doufají, že osloví i nějaké automobilové výrobce elektrických SUV. Vyloučeno to úplně není, protože i k Formuli E Agag přilákal mnohé značky. Dnes v šampionátu působí Audi, BMW, DS, Nissan nebo Jaguar, a tak třeba některé z nich uvidíme i na startu Extreme E. Takový souboj Audi e-tron, Jaguaru E-Pace, Mercedesu EQC nebo Tesly Model X by rozhodně mohl přilákat množství diváků.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Jedna etapa končí ...
Xylo
| 4. 2. 2019
Jde o klasickou technologickou změnu, která tedy zahrnuje i naprosto nepotřebné závody ;-)
Skvelý nápad
lavius
| 4. 2. 2019
A mohli by jeden závod usporiadať trebárs v Norilsku, meste kde sa ťaží nikel do bateriek, v najznečistenejšom meste sveta, kde je najvyšší výskyt respiračných chorôb a komplet zničené životné prostredie, kvôli ťažbe niklu, aby diváci videli ako také ekologické závodenie vlastne začína. A jeden závod by mohol byť aj v Kongu, kde muklujú ako otroci za pár drobných a ťažia kobalt, tiež potrebný do baterii. A možno by otroci mohli dostať hodinu plateného volna, aby mohli počas závodu zakývať snobom na elektroSUV.
Mimochodom, kolko žere taká loď Helena, čo ich bude voziť po svete?
Musi se to do tech lidi nacpat...
marvi84
| 4. 2. 2019
V ramci zbesile elektricke propagandy vzniknou zrejme vsemozne “zavody” elektrickych aut
Avatar - fostek
Po téměř 125ti letech
fostek
| 3. 2. 2019
dospěl motoristický sport na své absolutní dno.
Závody elektrických SUV.
Crazy.
První závod v roce 1894 vyhrál parní traktor. Jak krutá ironie. >:D
Nevhodný pohon i karoserie pro motorsport.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku