Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémně upravený Ford Ranger se chystá na jihoafrickou rallye

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 3. 2022 • 11:26
28
1
Zobrazit náhledy (28)
Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor

Závodní speciál s karbonovou karoserií dostal upravený podvozek a 3,5litrový motor V6 EcoBoost.

Ford Ranger, pokud nebudeme počítat verzi Raptor, je v našich podmínkách vnímán především jako pracant, případně jako společník dobrodruhů. V různých koutech světa má však i jiná uplatnění, jak dokazuje tento kousek upravený pro účast v jihoafrickém šampionátu South African Rally-Raid Championship.

Za návrhem a úpravou vozu stojí společnost Neil Woolridge Motorsport (NWM), která ho postavila na pro soutěžní tým NWM Ford Castrol Team. Základem se stala stávající generace Fordu Ranger, vůz však prošel rozsáhlými modifikacemi. Ostatně soutěžní tým dobře ví, do čeho jde.

Tým NMW Ford se totiž soutěže SARR zúčastnil již v minulém roce, kdy si připsal dvě vítězství a celkově druhou pozici. Oproti minulému roku pak tým provedl několik úprav, díky kterým by měl být vůz ještě schopnější. Pojďme se na něj tedy podívat.

Hned na první pohled zaujme už samotná karoserie, vyrobená z karbonu a aramidu. Karoserie by tak měla být lehká a současně dostatečně pevná. Zajímavostí charakteristickou pro závodní vozy NMW jsou pak tzv. butterfly doors, tedy dveře s vertikálním otvíráním ve stylu vozů Lamborghini.

Oproti standardnímu Rangeru byla karoserie rozšířena o 300 milimetrů a do výrazně vytažených podběhů se nastěhovala 17“ kola obutá do 37“ terénních pneumatik. Velká kola umožnila instalaci brzdových kotoučů o průměru 355 mm, přičemž s chlazením zadních brzd pomáhá kromě vzduchu také vodní chlazení.

Kompletně přepracovaný je také podvozek, který dostal nová ramena, upravené poloosy a nové tlumiče. Zdvih kol se tak oproti původním 280 mm zvýšil na 350 mm. Kvůli novým předpisům si pak nový závodní Ranger poveze pouze 2 rezervy namísto původních tří.

A co je vlastně pod kapotou? Stejně jako u loňského speciálu jde o 3,5litrový motor Ford V6 EcoBoost, který je naladěn na 300 kW (cca 408 k) a 600 Nm točivého momentu. Jeho akcelerace na stovku bude jistě svižná, přesné číslo však neznáme. Rychlost je ale elektronicky omezena na 170 km/h.

Doporučujeme

Témata
6. 3. 2022 21:04
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste> http://www.fordauto.sk/