Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford představuje nový Everest, SUV odvozené od pick-upu Ranger

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Poctivé rámové SUV Ford Everest, odvozené od pick-upu Ford Ranger, těží z hlavních předností upraveného podvozku, díky kterému je větší, pohodlnější a také schopnější než minulá generace.

Pick-up Ford Ranger, který se nedávno představil v nové generaci (včetně verze Raptor), zná nejspíš většina z nás. Věděli jste ale, že na stejném technickém základu vzniká také poctivé rámové SUV? Ford tento model označuje Everest a nyní představuje jeho novou generaci, která ovšem ani tentokrát nezamíří na evropské trhy.

Malým překvapením ovšem může být fakt, že novinka nezamíří ani na trhy Severní Ameriky. Everest je totiž jako robustní rámové SUV určen především na trhy v Austrálii, Asii a Africe, kde vynikne jeho poctivá terénní technika.

Jak už jsme zmínili, základem vozu je klasický rám, který má stejně jako u nového Rangeru rozšířený rozvor náprav i rozchod kol. Nová generace Everestu by tak měla být větší a příjemnější při jízdě ve městě i na dálnicích, stále však neztrácí nic ze svých terénních schopností, na kterých se také pracovalo.

Všechny nové vozy jsou totiž vybaveny ochranou podvozku, uzávěrkou zadního diferenciálu, voličem jízdních režimů s terénními módy nebo dvojicí masivních tažných ok vpředu. Brodivost vozu je navíc velmi solidních 800 milimetrů a podobně jako u Rangeru se zákazníci mohou těšit na řadu zajímavých terénních doplňků, například od společnosti ARB.

Díky uhlazenému designu může být Everest klidně využíván jako SUV na každodenní ježdění a občasné výlety do náročnějšího terénu, automobilka ovšem vůz koncipovala také jako pracanta. S volitelným Tow paketem totiž utáhne až 3,5 tuny, nechybí mu upravené jízdní režimy pro tahání nebo asistenční i bezpečnostní systém pro jízdu s dlouhým vlekem, včetně hlídání slepého úhlu.

Pod kapotou by se měly objevit dostatečně silné motory. Například na australském trhu si zákazníci budou moci vybrat mezi 2,0litrovým bi-turbo čtyřválcem a 3,0litrovým turbo-dieselem V6. Obě motorizace, jejichž parametry budou zveřejněny až později, budou spojeny s desetistupňovým automatem. U základních verzí bude výkon posílán pouze na zadní kola, u vyšších výbav ale automobilka nabídne stálý pohon všech kol.

Vraťme se ale ještě na chvilku ke komfortní výbavě, která bude opět celkem bohatá. Kabina, která připomíná nový Ranger, nabídne vertikálně orientovaný infotainment Sync 4A s úhlopříčkou 10,1 až 12 palců, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 8 až 12,4 palce, vyhřívané i ventilované sedačky, bezdrátové nabíjení telefonu a řadu dalších praktických drobností.

Sedadla v druhé řadě jsou dělena v poměru 60:40 a modely ve vyšší výbavě nabídnou i třetí řadu sedadel, dělenou v poměru 50:50. Bezpečí posádky přitom může zajišťovat až devět airbagů, včetně středového mezi předními sedadly.

Řidiči pak na cestách ocení systémy, jako jsou LED matrix světlomety, inteligentní tempomat s udržováním ve středu jízdního pruhu, asistent pro jízdu v kolonách nebo předkolizní asistent. Parkování pak usnadní například kamerový systém s pokrytím 360 stupňů.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
2. 3. 2022 07:14
Re: Pěkný
Pěkný auto a u nás chybí.
Avatar - curwasportiva
1. 3. 2022 20:27
Pekny
Moc pekny, trucky a SUV od Fordu maji posledni dobou opravdu povedeny design, hlavne jejich Super Duty.
Co predstavili novy Ranger Raptor, tak jsem o nem zacal docela premyslet, to vypada na opravdu zabavne auto s dostatkem vykonu, narozdil od te soucasne parodie na Raptor…
Na druhou stranu se me nechce presedat do mensiho auta, po letech stravenych ve full size trucku.
Avatar - Ungalabunga
1. 3. 2022 12:50
Pěkný
Takovéhle auto tu u nás chybí. Dřív tu něco podobného byl aspoň Nissan Pathfinder ale jinak tu tyhle auta chybí podle mě.