Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémní McLaren Senna dostal díky Novitecu dalších 100 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 4. 2020 • 07:40
14
Zobrazit náhledy (14)
Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec McLaren Senna

Pokud jste si mysleli, že odborníci z McLarenu vymáčkli z modelu Senna maximum, Novitec vás přesvědčí o opaku.

Silniční supersport McLaren Senna je jedním z posledních aut, u kterých by nás napadlo hledat možnosti dalších úprav výkonu. Vůz, který byl pojmenován po jednom z nejschopnějších pilotů Formule 1, jsme všichni považovali za vyladěný k dokonalosti. A kdo toužil po ještě extrémnějším požitku z jízdy, pro toho automobilka připravila ještě lehčí a výkonnější okruhový speciál GTR.

Známý úpravce Novitec se však rozhodl, že hrstce šťastných majitelů nabídne ještě lepší zážitek z jízdy i bez nutnosti pohybovat se jen po okruhu. V rámci svého speciálního tuningového programu tak slibuje zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového osmiválce z původních 789 koní a 800 N.m točivého momentu na 889 koní a 888 N.m točivého momentu.

Nárůst výkonu o rovných 100 koní a 88 N.m vozu umožňuje zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 2,7 sekundy, což je zlepšení o 0,1 sekundy. Výraznější přínos je ovšem patrný až při akceleraci z 0 na 200 km/h, kterou nyní vůz zvládá za 6,5 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji. Maximální rychlost ovšem zůstala omezena na 335 km/h.

Na zvýšení výkonu má zásluhu i instalace nového výfukového systému, který je vyroben ze slitiny Inconel, využívané mimo jiné i na vozech Formule 1. Nový výfukový systém je možné objednat nezávisle na úpravě motoru a kromě zvýšení výkonu slibuje i zajímavější vzhled. Zákazník má totiž na výběr mezi matně černými nebo leštěnými nerezovými koncovkami o průměru 95 mm.

Extravagantní, ale aerodynamicky funkční, design vozu pak úpravci nedal příliš mnoho možností k úpravám exteriéru. Jedinou změnou jsou tak nová kola Vossen se středovou maticí, která mají vpředu průměr 20“ a vzadu 21“. Upravený McLaren obouvá pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu.

Pro interiér vozu pak úpravce nabízí možnost speciálního čalounění v mnoha barevných odstínech kůže a Alcantary. Cena úpravy se bude samozřejmě odvíjet od konkrétních požadavků, vzhledem k omezené sérii pouze 500 vyrobený kusů modelu Senna však rozhodně nepůjde o žádnou láci.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku