Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémní McLaren Senna dostal díky Novitecu dalších 100 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Pokud jste si mysleli, že odborníci z McLarenu vymáčkli z modelu Senna maximum, Novitec vás přesvědčí o opaku.

Silniční supersport McLaren Senna je jedním z posledních aut, u kterých by nás napadlo hledat možnosti dalších úprav výkonu. Vůz, který byl pojmenován po jednom z nejschopnějších pilotů Formule 1, jsme všichni považovali za vyladěný k dokonalosti. A kdo toužil po ještě extrémnějším požitku z jízdy, pro toho automobilka připravila ještě lehčí a výkonnější okruhový speciál GTR.

Známý úpravce Novitec se však rozhodl, že hrstce šťastných majitelů nabídne ještě lepší zážitek z jízdy i bez nutnosti pohybovat se jen po okruhu. V rámci svého speciálního tuningového programu tak slibuje zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového osmiválce z původních 789 koní a 800 N.m točivého momentu na 889 koní a 888 N.m točivého momentu.

Nárůst výkonu o rovných 100 koní a 88 N.m vozu umožňuje zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 2,7 sekundy, což je zlepšení o 0,1 sekundy. Výraznější přínos je ovšem patrný až při akceleraci z 0 na 200 km/h, kterou nyní vůz zvládá za 6,5 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji. Maximální rychlost ovšem zůstala omezena na 335 km/h.

Na zvýšení výkonu má zásluhu i instalace nového výfukového systému, který je vyroben ze slitiny Inconel, využívané mimo jiné i na vozech Formule 1. Nový výfukový systém je možné objednat nezávisle na úpravě motoru a kromě zvýšení výkonu slibuje i zajímavější vzhled. Zákazník má totiž na výběr mezi matně černými nebo leštěnými nerezovými koncovkami o průměru 95 mm.

Extravagantní, ale aerodynamicky funkční, design vozu pak úpravci nedal příliš mnoho možností k úpravám exteriéru. Jedinou změnou jsou tak nová kola Vossen se středovou maticí, která mají vpředu průměr 20“ a vzadu 21“. Upravený McLaren obouvá pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu.

Pro interiér vozu pak úpravce nabízí možnost speciálního čalounění v mnoha barevných odstínech kůže a Alcantary. Cena úpravy se bude samozřejmě odvíjet od konkrétních požadavků, vzhledem k omezené sérii pouze 500 vyrobený kusů modelu Senna však rozhodně nepůjde o žádnou láci.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme