Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaná Honda Civic sedan míří do Evropy

David Bureš
Diskuze (86)
Hlavní změny modernizovaného Civicu sedan jsou v oblasti designu. Motor zůstává v nabídce jediný.

Na evropských trzích je Honda Civic známá především ve formě hatchbacku, například v Rusku se ale po jejím boku prodává i Civic s tříprostorovou karoserií. Do prodeje nyní míří jeho modernizované provedení.

Automobil proti předchůdci dostal výraznější design s elegantnější maskou chladiče a přepracovanou zádí s novými koncovými světlomety a pozměněným víkem zavazadelníku. Kabina se dočkala menších změn v podobě použití hodnotněji působících materiálů.

Design kráčí ve šlépějích faceliftovaného Civicu pro americký trh. Devátá generace tohoto vozu se kvůli výrazné kritice dočkala urychlené modernizace, která byla představena na konci loňského roku, ani ne dva roky po originální verzi.

Na ruském trhu bude pro Civic sedan nadále nabízen jediný motor – benzinový čtyřválec 1.8 i-VTEC o výkonu 103 kW. Jednotka může být spřažena se šestistupňovým manuálem, nebo pětistupňovým automatem.

Modernizovaný Civic sedan pro USA se dále dočkal upraveného posilovače řízení, silnějšího předního stabilizátoru nebo větších brzdových kotoučů. Tyto úpravy by neměly chybět ani u evropské varianty.

Faceliftovaná Honda Civic sedan se na ruském trhu začne prodávat v červnu. Základní verze bude stát 779.000 rublů (cca 489.000 korun), vybavena bude klimatizací, vyhřívanými předními sedadly nebo osmi airbagy. Například konkurenční Volkswagen Jetta v Rusku se srovnatelným motorem 1.4 TSI (110 kW) stojí 784.000 rublů (asi 492.000 Kč).

Na českém trhu je v současnosti nabízen pouze Civic hatchback s pětidveřovou karoserií. Na frankfurtském autosalonu by měla být představena praktičtější varianta kombi, jejíž design naváže na koncept Civic Tourer.

David Bureš
Diskuze (86)
Avatar - King
4. 6. 2013 16:50
Re: Sny vs tvrdá realita
Už tu není moc místa, dáme řeč jindy, jen ještě ve stručnosti. :-)

Nene, vysvětlení bylo čistě v oblasti představy Hondy o kompaktním segmentu v Evropě, které naznačil víceméně už Civic VII - Civic coby variabilní, prostorné a praktické rodinné auto - velký kufr, Magic Seats, plochá podlaha apod. Jinak řečeno přechodem na torzku měl Civic získat víc, než ztratil. U 8G to bylo hodně diskutabilní, ale 9G bolesti šasi odstranil a zůstaly ty výhody. Ovšem zajímavé je, že Fit EV je nacpaný baterkami, Magic Seats má a povedlo se vyměnit torzku za víceprvek. Tak buď vývoj pokročil nebo nás trošku tahají za fusekli a chtěli hlavně snížit ztrátu. :-|

Balíčky, to už je prostě japonská specialita. já třeba zatím nenarazil v autě na nic, u čeho bych řekl, že to nechci nebo mě to dokonce obtěžuje. Něco jiného je, že se člověk bez určitých prvků obejde nebo jejich výhody ocení až s používáním. Oni mají vcelku zmáknuté to, co asi požaduje zájemce o určitý výbavový standard a pokulhává to opravdu jen minimálně. Já bych třeba měl hrůzu z toho, naspecifikovat si auto položku po položce - při mé skleróze bych určitě na něco zapomněl. >:D

To se zlepšením nabídky máš pravdu, ale jak říkáš, je to přechodní jev, protože místo těch čtrnáctistovek se ti teď vepředu klepou dvou a tříválce 0,8-1,0 l. Je jasné, že takový 1.2 TSi je lepší, než původní 1.4, ale já jsem byl vždycky spíš na Japonce a opravdu je ta 1.2 lepší než 1.4 od Hondy a Toyoty? Jestli V10 nebo V8 biturbo, to jsou starosti z trošku jiného konce.
Avatar - King
4. 6. 2013 16:33
Re: Honda
Ne, mne si opravdu ve svém prvním příspěvku nezmiňoval, až v tom druhém, jenž byl obdobně rejpavý, což mimochodem potvrzuje to mnou výše zmíněné. A pokud je provokatér navíc mimoň, tak to je opravdu smrtící kombinace...

To s tím mimoněm jsi úplně nepochopil, to byl celkový obraz tvého automobilového rozhledu na kavárenské úrovni, Civic a Golf byl jen zlatý hřeb. Charakterizoval by ses se svou koncernovou a německoprémiovou orientací snad nějak jinak? Eurobejček? Eurodrzek? >:-[] S googlem umí hledat každý, ale holt je to od skutečných znalostí poznat. ;-)

A co se toho zbytku týče, to nemělo chybu, odhalil jsi mě až na dřeň, nemáš doktorát z psychologie? >:D Myslím, že kdybych ti řekl, že z mých tří aut je Honda jen jedna, přičemž to není ftekový céro, ale rodinný vůz a že moje komunitní aktivity se rozhodně neomezují na Hondu, asi bych ti způsobil šok s trvalými psychickými následky. Tak ti to raději říkat nebudu. :-)
3. 6. 2013 10:42
Re: Děsný design..
U Toyoty mi změna designu do podoby Subaru nebo Hondy připadá spíš krokem vpřed. Toyota byla donedávna taková japonsky nudná - něco jako VW na japonský způsob - nenadchne a neurazí.
Ovšem tenhle sedan, o kterém je článek, se mi moc nelíbí. Snad to v hatchi bude hezčí.
Ale jsem ochoten uvěřit, že kvalitou a technikou to vůbec nebude špatná kára.
2. 6. 2013 11:45
Re: Sny vs tvrdá realita
Právě proto, že nemá žádný velký podíl. Prodává se lépe než předchozí Passat, což byl evropský B6. Nabízeli ho i s pohonem všech kol, jestli si dobře pamatuji. Nezdá se, že problém je v šizení, ale v modelech. VW tenhle trh dost dlouho ignoroval, dnes mu už mnoho možností nezbývá. Prostě tam posílit musí.

Tohle jsem u Hondy nikdy nepochopil. Jejich oficiální stanovisko, pokud si dobře pamatuji, bylo, že Evropané si zakládají na komfortu. Proto nedostanou víceprvkové zavěšení. 8-s Nechápu. Mně obecně přijde, že Japonci moc evropský trh nechápou.

Pokud jde o palubní systémy, povětšinou jsou to šunty. Ne že by evropský mainstream nabízel špičkové produkty. Vyhovuje mi přístup německé prémie. A ty nové trendy jako integrace sociálních sítí, to mi nic neříká. Stejně jako senzorová tlačítka. To ať si strčí za klobouk, v autě to nechci ani vidět. Nebo televize přes půl palubní desky. Co mi v Evropě chybí, je kvalitní plošné bezdrátové připojení k Internetu pro auta. Ne že bych bez toho nedokázal žít, ale potěšilo by.

Já třeba nevyžaduji měkčené plasty. Chodil jsem do školy, vím, co měkčení obnáší. Kvalita materiálů, slícování, ano, na to už koukám a záleží mi na tom. A vzhledem k tomu, že kupuji typicky velmi vybavené vozy, nemám z principu problém ani s balíčky. Ale jsou prostě věci, které nechci. A věci, které zase chci. Japoncům se často daří nabídku postavit tak, že mi zůstane jedna, nebo dvě nejvyšší výbavy, abych dostal, co chci, ale do nich zase nastrkají věci, které nechci. A tím to končí, nejsou to auta za sto tisíc, abych musel dělat podobné kompromisy.

Bez předsudků? Skutečně si to myslíš? Že tam nikdy neuspěl diesel, nemá nic společného s marketingem. Prostě to nebylo výhodné. Udělali jsme si to sami. Když chceš mluvit o marketingu, neomezuj se na auta. Protože jejich trh je skutečně úplně jiný. Já zase nechápu řeči o vyplachování mozků.

On není zcestný. Ano, může platit třeba pro M5, kdy místo pětilitrového desetiválce máš 4,4 osmiválec. Nebo pro 500/600/63/65 MB. Ale obecně? Co se tu běžně v nižší střední nabízelo? 1,4 a 1,6. Co se dnes nabízí? 1,2, 1,4 a 1,6, ale přeplňované. Kde je ten downsizing? Ano, člověk, kterému stačila 1,4, si dnes může koupit menší motor, klidně třeba litrový tříválec. Ale obecně máš na výběr výkonnější motory. Je to samozřejmě přechodný stav, objemy půjdou spíš dolu než nahoru. Ale aktuálně v nižších třídách máme lepší výběr než dříve. Když vezmu VW, dnešní základní 1,2 TSI je úplně jinde než dřívější základ v podobě 1,4. Kdo reálně nahradil dvoulitr 1,4? O tom jsem právě mluvil, sice jde o downsizing, ale v Evropě se paleta díky tomu spíš rozšiřuje. Pro mne je tahle doba skutečně o tom, že místo atmosférické V8 vezmu přeplňovanou V8. Když pominu krásnější zvuk atmosfér, tak jedno z mála míst, kde mne downsizing tlačí, jsou šestiválce BMW. Do teď to bylo spíš jen takové lehké přifukování, skutečný downsizing teprve přijde.

A přitom americké automobilky tlačí downsizing více než ty evropské. Viz litr Fordu, dvoulitr Cadillacu. To jsou jednotky mnohem více dopované, než je v Evropě běžné.
Avatar - white label
2. 6. 2013 02:48
Re: Honda
Takže ten politik-nástěnkáš se potvrzuje, k demagogii se přidává ztráta paměti. >:-[]
Já jsem snad tebe hned v tom prvním příspěvku nezmiňoval? A co bylo potom tohle:
"Podle šúšú číhá špičková technika Hondy už léta za dveřmi, podle Kinga zase sbírá Honda jednu cenu (hlavně za design) za druhou a určuje trendy a směr ostatním (marně tápajícím) automobilkám ..."
Tím Kingem jsem asi myslel M. Jacksona, že jo? >:D
Ty ses v tom smyslu vyjádřil v předešlých diskusích a u "šušu" to tady nebylo poprvé. Nikde tu v diskusi netvrdím, že ty jsi jediný zdejší zaslepený Hondafanatik, ale zareagoval jsi z vás dvou ty, takže logicky dál diksutuji s tebou, nikoli s ním.
Komicky trapná je tvoje márná snaha udělat ze mně značkového fanatika tvého formátu, chápu, že by to ulevilo tvému "svědomí", ale máš smůlu. Nikde o Audi netvrdím (tak jako ty o Hondě), že obecně udává směr ostatním automobilkám, a interiéry Audi jsem zmínil v souvislosti s tvou adorací interiérů Acury (sám přitom jinde píšeš o příkladu, kdy je to jen lépe vybavený Accord), ale opět jsem nepoužil absolutní výraz "nejlepší". Prostě nejsem nástěnkář tvého formátu a nemám žádný problém přiznat, že jsou věci, která dělá přímá konkurence (např. BMW) lépe (a třeba o manuálech Hondy jsem se pochvalně vyjádřil už dříve a nikoli poprvé), stejně jako to nemá problém přiznat Dinar v případě BMW. Podobně nemáme potřebu mít cokoli s logem jakékoli značky na avataru. Mě žádná značka při výběru nového vozu neomezuje. Moje další auto nemusí být nutně VW/Audi, nebo BMW, moje další auto musí být především kvalitní v rámci své třídy a musí aktuálně vyhovovat mým požadavkům a představám o něm, nikoli o jeho logu automobilky. Zároveň je jasné, že žádné auto nebude nikdy nej ve všem a ani nebude obecně udávat směr všem ostatním. Proto i takový Dinar nemusí mít jen BMW, ale reálně třeba VW, nebo Volvo. Potom si podobné značkové nástěnkáře klidně dobíráme a baví nás to, teda aktuálně hlavně mě.
Napsal jsem jasně, že svého času byl pro mě osobně Civic první alternativou ke Golfu, nikde jsem ale nepsal nic o tom, že tyto dva vozy bylym jako jednovaječná dvojčata.
To, že jsi mě označil za mimoně jen proto, že jsem byl schopen vybírat mezi Golfem a Civicem přesně dokazuje tvou značkovou zabedněnost. Ty jsi totiž jako nástěnkář Hondy nedokážeš ani představit, že normální člověk si prostě klidně může vybírat např. Golfem a Civicem, každý ale naštěstí není tak hluboce poznamenaný. Tenkrát mi vyšel Golf jako celkově nejpovedenější evropský kompakt a Ciivic jako nejpovedenější mimoevropský zástupce. Každý z nich byl hodně jiný a každý z nich mě oslovoval něčím jiným, ale byly to auta mezi kterými nebylo snadné se rozhodnout (což je pro tebe zřejmě nepředstavitelné), na rozdíl od dnešní situace. Může se stát, že to půjde časem dolů vodou s Golfem a se Civicem naopak zpátky nahoru a karty se obrátí, ale já si můžu (sice jako "mimoň") znovu vybrat bez ohledu na značku, kdežto ty "musíš" mít (za každou cenu) Hondu.

P.S. Od MT se uč především ty, já s jeho názory dlouhodobě (až na velmi vzácné vyjímky) souhlasím a často máme i obdobný vkus. Navíc je to přesný opak "nástěnkáře" a vůbec se mu nedivím, že ho tvoje nevídaná naivita párkrát pobavila, zvlášť tvůj "přesvědčivý" názor na vztah amíků k marketingu, to byla perla hodna "zlaté palmy".