Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (70)
Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40 přichází na český trh. S benzinovým dvoulitrem GDI o výkonu 121 kW stojí od 639.990 Kč.

Vůz střední třídy Hyundai i40 prošel modernizací, která mu přinesla zejména pozměněný vzhled přídě. Nyní je již jasné, kolik bude vůz na českém trhu stát. Základní variantou je benzinový atmosférický dvoulitr, jediný zážehový agregát v nabídce, který má nyní výkon 121 kW oproti dřívějším 131 kW, a je spojen se šestistupňovou manuální a na přání i automatickou převodovkou. Jednotka 1.6 GDI vypadla z nabídky. Základní varianta ve výbavě Experience, která je nižší ze dvou nabízených stupňů, stojí 639.990 Kč. Verze kombi je vždy dražší o 30.000 Kč.

Hyundai i40 sedan- základní ceny
VýbavaExperiencePremium
2.0 GDI 121 kW639.990749.990
2.0 GDI 121 kW AT789.990
1.7 CRDI 85 kW654.990
1.7 CRDI 104 kW674.990784.990
1.7 CRDI 104 kW AT724.990834.990
Příplatek za kombi činí 30.000 Kč.

V nabídce jsou dále ještě dvě naftové jednotky o objemu 1.7 litru a výkonu 85 nebo nově 104 kW. Silnější varianta může být dostupná i se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Slabší diesel pak stojí od 654.990 Kč a není dostupný v nejvyšší výbavě Premium, silnější verze je pak o pouhých 20.000 Kč dražší.

Co se týče základní výbavy Experience, pak očekávejte litá šestnáctipalcová kola, diodové mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný kožený volant, dvouzónovu automatickou klimatizaci, přední i zadní parkovací čidla, tempomat, samostmívací vnitřní zrcátko nebo všechna okna elektricky ovládaná. Připlatit si můžete pouze za metalický lak (18.000 Kč) nebo paket Success, který obsahuje sedmnáctipalcová litá kola, zadní parkovací kameru a rádio s barevným dotykovým displejem, to vše za 15.900 Kč.

Hyundai i40 vs. konkurenti - srovnání turbodieselů
ModelHyundai i40Volkswagen PassatMazda 6Peugeot 508Ford MondeoOpel InsigniaŠkoda Superb
Motor1.7 CRDi2.0 TDI2.2 Skyactiv-D2.0 HDI2.0 TDCi2.0 CDTI2.0 TDI
Stupeň výbavyExperienceComfortlineChallengeActiveTrendEditonAmbition
Parametry motoru [kW/N.m]104/340110/340110/380103/340110/350103/350110/340
Max. rychlost [km/h]203220210210215205220
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,38,79,29,89,310,58,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,14,24,64,43,74,0
Cena [Kč]674.990732.900709.900611.000701.900633.900705.900

Pokud toužíte třeba po xenonových světlometech, musíte sáhnout po výbavě Premium, jejíž cena s dvoulitrovým motorem začíná na částce 749.990 Kč. V ceně však již máte boční zadní airbagy, navigaci s parkovací kamerou, rozpoznávání dopravních značek s automatickým přepínáním dálkových světlometů, asistent pro jízdu v pruzích, bixenony a sedmnáctipalcová kola. Za příplatek je dostupné panoramatické střešní okno (25.000 Kč) či metalíza. Existuje však ještě balíček Luxury, který přidává osmnáctipalcová kola, ventilovaná kožená sedadla a audiosystém Infiniti, to vše za 40.000 Kč. V ceně všech Hyundaiů i40 pak je pětiletá záruka bez omezení kilometrů.

Hyundai i40 vs. konkurenti - srovnání základních údajů
ModelHyundai i40Volkswagen PassatMazda 6Peugeot 508Ford MondeoOpel InsigniaŠkoda Superb
Motor2.0 GDI1.4 TSI ACT2.0 Skyactiv-G1.6 THP1.5 EcoBoost1.4 Turbo1.4 TSI ACT
Parametry motoru [kW/N.m]121/214110/250107/210121/240118/240103/200110/250
Max. rychlost [km/h]220206210222205220
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,49,68,69,210,98,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,65,85,85,34,8
Délka [mm]4740476748704830487148424861
Šířka [mm]1815183218401853185218561864
Výška [mm]1470145615401456148214981468
Rozvor [mm]2770279128302817285027372841
Zavazadlový prostor [l]525/–586/1150489/-515/958541/1437530/1470625/1760
Základní cena [Kč]639.990692.900569.900606.000611.900578.900599.900

Jak nám vyplývá z tabulek, základní ceny Hyundaie i40 jsou poměrně příznivé, zejména vzhledem k obsáhlé standardní výbavě vypsané výše. Konkurence v čele se Superbem či Mazdou 6 však korejský vůz deklasuje nabídkou verzí, kde nechybí ani silnější agregáty či pohon všech kol. Dynamika srovnatelných motorů pak pro Hyundai rovněž nevyznívá nejlépe. V neposlední řadě je potřeba zmínit malou možnost dovybavení a předem dané výbavy.

Ondřej Chamilla
Diskuze (70)
13. 10. 2015 23:41
Re: facelift
Dobrý den,
netuším pánové v čem jste se v životě vozili, ale já jsem měl Passat, Mercedes benz, BMW 5 a několik dalších vozů. Nyní beru těch i40 do firmy 50 a garantuji vám, že v objemu těchto vozidel versus požadovaná výbava vozidla nemá i40 konkurenci. Proti VW šetřím na každém voze cca 200.000,- a to s mnohem vyšší zárukou.
Jestli máte pocit, že si musíte měřit údy honěním se na silnicích ve 180 budiž, ale podnikatel ví, že potřebuje klimu, odvětrané sedačky, navigaci a hands free. Ostatní jsou zbytečnosti.
Kdo kdy kupoval nové vozy by měl vědět, že ztráta v procentech a celkové částce je nižší než u ostatních jmenovaných.
A zkuste se někde posadit do paketu luxury. Většině z vás vypadnou oči z důlků.
22. 5. 2015 13:07
Re: počítám, počítám a vytěz je Mazda 6
S mazdou jsem jezdil a jezdím nejvíce, tak že mám co hodnotit. I v ostatních jsem jezdil, nerozdíl od některých plácalů tady. :-!
22. 5. 2015 12:27
Re: Proč?
Zkus uvazovat proc.
Drtiva vetsina ojetych Superbu, Passatu a Mondei na CZ trhu jsou vylitane sluzebaky, ty pojezdi 3 roky a jdou pryc, je fuk, za jakou cenu a v jakem stavu, proste pryc ted hned a hotovo. Trh je jich presyceny, zakaznik si muze vybirat a ceny "nejhorsich" kusu jdou tudiz pod prumer tridy. NAvic ver tomu, ze drtiva vetsina tech aut byla do firem prodana za smesnou cenu, ve srovnani s oficialnim cenikem - takze prvni majitel (vetsinou ta firma) zase tak moc netrati. Tady se kazdy koukne, ze novy Sup je za trictvrte mega a ctyri roky stary je za dve pade a vyvodi z toho ztratu pul mega = kilo rocne, ale ralita je takova, ze ten Sup se do firmy prodal spolu s dalsimi deseti za cenu 450-470.
Kdezto i40 jsou vetsinou v soukromych rukach, pripadne je maji mensi ("chudsi") firmy, ktere rozhodne nedostaly tak silene flotilove slevy - a ty samozrejme nechteji na prodeji tolik tratit.
Srovnat tento stav, bude trvat nekolik let, a to jeste s prihlednutim k tomu, ze Hyundai u nas moc i40 do flotil neproda (ve srovnani se Skodou, VW, Fordem, Audi).
22. 5. 2015 12:05
Re: Realita nestačí ? : )
Predaje idu, ale zkus si nekde od prodejcu sehnat data o tom, kolik aut prodali za ty svoje nesmyslne nadsazene ceny. A taky se jich zeptej, jestli u nich jeste stale vladne ten optimismus, kdyz i40 prisla na trh, jak zatoci se Superbem a s Passatem u flotil.
Za trictvrte mega je to auto neprodejne - tento stav stale trva.
22. 5. 2015 12:01
Re: HaHa faktor
Tak to by ted byl jiste stastnej chlap...
BTW.: Momentalne je jeho i40 v servise, neco tak trosku teklo z motoru a vypada to na praskly blok - u 100kW verze udajne znama zavada. Volant uz ma treti - pri druhe vymene kvuli olezlemu "kozenemu" potahu mu manik rekl: "A ted uz vam tam dame volant, potazeny opravdovou kuzi, pane!" Ta zaruka se u Hyundaie fakt vyplati, kdyby mel standartni dvouletou, muze si engine swapnout za svoje a volant nechat potahnout nekde v Gliwicich, beztak by mu to tam udelali kvalitneji, nez v korejske tovarne.