Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Jaguar F-Pace SVR slibuje lepší akceleraci i ovladatelnost

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Ostrý crossover nabídne vyšší točivý moment a upravený podvozek, převodovku, řízení i brzdy, díky čemuž by měl nabídnout výrazně lepší zážitek z jízdy.

Začněme ale tradičně od designových změn, které jsou patrné zejména na přídi. Omlazený F-Pace SVR dostal nové užší LED světlomety se světelným podpisem ve tvaru dvojitého J. Nový je také přední nárazník, který dostal výrazné orámování bočních nasávacích otvorů a údajně zajišťuje lepší chlazení motoru i brzd.

Nové tvary by navíc měly snižovat aerodynamický odpor vzduchu a současně by měly až o 35 % snižovat zvedání přední části vozu při prudké akceleraci. Při bočním pohledu mohou vyniknout nová kovaná kola s průměrem 22 palců, zatímco vzadu automobilka instalovala nový nárazník s integrovaným difuzorem, nové LED svítilny a ještě upravila zvuk výfuku se čtyřmi koncovkami.

Video se připravuje ...

Největší novinkou interiéru je infotainment Pivi Pro s 11,4palcovou HD dotykovou obrazovkou. Posádka se ale může těšit i na nová sportovní sedadla s vyhříváním a ventilací, volitelné karbonové obložení a střecha může být vybavena pevným či posuvným panoramatickým oknem. Zajímavostí je také unikátní prošívání zadní části sedaček, unikátní prošívání volantu a nový volič převodovky s logem SVR.

To nejzajímavější se ale tradičně ukrývá pod kapotou, kde je uložen 5,0litrový kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec s nejvyšším výkonem 410 kW (550 k) a točivým momentem až 700 N.m, což znamená zlepšení o 20 N.m. Motor je spojen s osmistupňovou „Quickshift“ automatickou převodovkou, která posílá výkon na aktivní pohon všech kol se systémem Intelligent Driveline Dynamics (IDD) a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem.

Faceliftovaný Jaguar F-Pace SVR by tak měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji. Maximální rychlost se navíc posunula z původních 283 na 286 km/h. S lepší dynamikou ale prý ruku v ruce přichází i lepší ovladatelnost. Crossover dostal nový systém řízení EPAS s nastavením speciální pro SVR, upravené nastavení tlumičů a vylepšené brzdy s novými destičkami a funkcí Integrated Power Booster. Brzdy tak nabídnou lepší výkon a pedál lepší odezvu.

Cena nového Jaguaru F-Pace SVR byla na britském trhu stanovena na částku od 77.595 liber, tedy od nějakých 2.261.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

3. 12. 2020 04:55
Re: Cenovka
Pokud si jsem schopný nastavit kulturně teplotu, sitzny atd, jsem ještě spokojen. F-Pace facelift se povedl. Obecně se jim FL povedly, bohužel sedany nemají motory.
Tady je to ok. :D
3. 12. 2020 04:53
Re: zvedání přední části při akceleraci
Zřejmě eliminovali vlastnosti vztlaku předchozí verze.
Avatar - speedfred
2. 12. 2020 23:02
Cenovka
není malá ale čakal som viac.
Tento predok keby dali na Stelvio tak by to bolo nádherné auto. A ten hvízdajúci kompresor :yes:
Sedačky krásne ale tie tablety to je hnus.
2. 12. 2020 18:57
zvedání přední části při akceleraci
....Nové tvary by navíc měly snižovat aerodynamický odpor vzduchu a současně by měly až o 35 % snižovat zvedání přední části vozu při prudké akceleraci......

Vysvětlil by mi někdo prosím jak může změna tvaru podružných karosářských dílů ovlivnit zvedání předku při akceleraci ???
2. 12. 2020 15:08
Výpočty?
Pane redaktore, od kdy je 550 koní zároveň 410kw? Jednotka má výkon 405kw!

P.S.: Tak ani se Safari první přidání příspěvku nefunguje. Váš IT by zasloužil už konečně vyměnit.