Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fernando Alonso již otestoval novou Toyotu Hilux, na co se můžeme těšit?

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Populární pick-up Toyota Hilux čeká facelift, který by měl kromě nového designu přinést i zajímavé technické novinky.

Již osmá generace Toyoty Hilux je na trhu od roku 2015, což znamená, že pomalu uzrál čas na nějaké to omlazení. O něm se ostatně mluví již delší dobu a v minulosti se na internetu dokonce objevilo i pár uniklých fotek omlazeného modelu.

My však prozatím spoléháme především na informace od samotné automobilky, která se nedávno pochlubila záběry z testování modernizovaného Hiluxu v rukou Fernanda Alonsa. Ten totiž dostal příležitost se vozem svézt na štěrkové závodní trati již minulý rok, během svých příprav na Rallye Dakar 2020.

Jeden z prvních předprodukčních prototypů byl přitom osazen novým 2,8litrovým motorem, který by měl Hiluxu zajišťovat dostatek výkonu. Podvozek se pak dočkal nového nastavení geometrie, i díky němu by si měl model uchovat skvělé jméno v oblasti kvality, odolnosti i spolehlivosti.

Když jsem poprvé viděl nový Hilux, vypadal pozoruhodně,“ zmiňuje ve videu Alonso. „Bylo příjemné vyzkoušet nové auto v náročném prostředí, na závodní dráze, a tlačit ho až na limit. Nový 2,8litrový motor se chová skutečně dobře a nové odpružení působí skvěle.

Video se připravuje ...

Podle slov Alonsa měl přitom vůz zůstat komfortní dokonce i při jízdě na limitu. „Domnívám se, že nový Hilux může být neporazitelný,“ dodal na závěr Alonso. Na rozdíl od soutěžního speciálu, s nímž předváděl neskutečné kousky, však testovací prototyp celkem šetřil. Bylo by určitě zajímavé sledovat, jak by se prototyp popral s podobně drsným zacházením.

Automobilka bohužel nezmínila žádné technické detaily, podle informací australských kolegů z CarAdvice by ovšem nový motor mohl nabídnout parametry 130 kW/450 N.m v kombinaci s automatickou převodovkou a 130 kW/420 N.m v kombinaci s manuálem.

Ve výbavě by pak neměly chybět Bi-Led světlomety, chromové dekory, osmnáctipalcová litá kola, LED zadní svítilny a další stylové drobnosti. Příchod na evropské trhy se prozatím očekává až začátkem příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme