Ferrari 458 Speciale A: Nejrychlejší spider z Maranella
O příchodu limitovaného Spideru 458 se už pár dní hovořilo. Maranellská automobilka jej odhalila 25. září odpoledne. Auto je alespoň na firemních fotkách vyvedeno v poněkud atypické žluté. Doba, kdy v téhle barvě byla Ferrari běžně k vidění na autosalonech, již pominula, je to více než dvacet let. Doplňují ji modré a bílé pruhy. První odstín dostal název NART a připomíná slavný North American Racing Team Luigiho Chinettiho. Bílá Avus pak dává vzpomenout na závodní dráhu v Berlíně. Modrý je i zadní difuzor, přídavná křidélka a také interiér: částečně palubní deska, volant, středová konzola a výplně dveří. Vše modré je mimochodem vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Na čalounění se uplatnila Alcantara, dvojice sedadel je vyvedena v černožluté kombinaci s kontrastním prošíváním, na tkaninu byl použit 3D tisk. Mimochodem, název Aperta znamená „otevřená“. Proto chybí slůvko Spider...
Tradičně podélně uprostřed umístěný vidlicový osmiválec F136-FB objemu 4,5 l dává 605 koní, tedy správně 445 kW v 9000 otáčkách a 605 N.m/6500 min-1. Celohliníkový agregát má stále válce sevřené v úhlu 90 stupňů, přímý vstřik, rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. Je pochopitelně nadále atmosférický a kupé Speciale má za sedadly posádky úplně stejný. Příval newtonmetrů krotí sedmistupňová dvouspojková převodovka Getrag.
Střela na nádherných pětipaprskových kolech Grigio Corsa zrychlí z klidu na 100 km/h za 3 s, dvojnásobek jí trvá 9,5 s. Nic podobného otevřeného dosud italská automobilka nepostavila. Největší rychlost zůstává sice tajemstvím, ale určitě nebude příliš vzdálena metě 325 km/h, kterou zvládne uzavřené provedení. Na testovací trati ve Fioranu dosáhl prototyp času 1:23,5 min. Těmto výkonům pomáhá i tuhý hliníkový podvozek a elektronika Side Slip Angle Control (SSC). Natažení či složení střechy trvá pouhých 14 s. Spider A je jen o 50 kg těžší než uzavřené 458 Speciale, váží 1340 kg.
Vznikne jich jen pouhých 499 kusů. Limitovaná edice je oslavou získaných vavřínů modelu 458. Vždyť kupé sbírají sportovní úspěchy, vyhrávají ve třídě klasické vytrvalostní závody za oceánem i v Evropě. Novinka se vzpínajícím se koníkem se světu ukáže poprvé na nadcházejícím autosalonu v Paříži.