Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Speciale A: Nejrychlejší spider z Maranella

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 9. 2014
10
14
Zobrazit náhledy (10)
Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider
Limitovaná verze spideru 458 se jmenuje A jako Aperta a má opravdu atypickou barevnou kombinaci.

O příchodu limitovaného Spideru 458 se už pár dní hovořilo. Maranellská automobilka jej odhalila 25. září odpoledne. Auto je alespoň na firemních fotkách vyvedeno v poněkud atypické žluté. Doba, kdy v téhle barvě byla Ferrari běžně k vidění na autosalonech, již pominula, je to více než dvacet let. Doplňují ji modré a bílé pruhy. První odstín dostal název NART a připomíná slavný North American Racing Team Luigiho Chinettiho. Bílá Avus pak dává vzpomenout na závodní dráhu v Berlíně. Modrý je i zadní difuzor, přídavná křidélka a také interiér: částečně palubní deska, volant, středová konzola a výplně dveří. Vše modré je mimochodem vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Na čalounění se uplatnila Alcantara, dvojice sedadel je vyvedena v černožluté kombinaci s kontrastním prošíváním, na tkaninu byl použit 3D tisk. Mimochodem, název Aperta znamená „otevřená“. Proto chybí slůvko Spider...

Tradičně podélně uprostřed umístěný vidlicový osmiválec F136-FB objemu 4,5 l dává 605 koní, tedy správně 445 kW v 9000 otáčkách a 605 N.m/6500 min-1. Celohliníkový agregát má stále válce sevřené v úhlu 90 stupňů, přímý vstřik, rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. Je pochopitelně nadále atmosférický a kupé Speciale má za sedadly posádky úplně stejný. Příval newtonmetrů krotí sedmistupňová dvouspojková převodovka Getrag.

Střela na nádherných pětipaprskových kolech Grigio Corsa zrychlí z klidu na 100 km/h za 3 s, dvojnásobek jí trvá 9,5 s. Nic podobného otevřeného dosud italská automobilka nepostavila. Největší rychlost zůstává sice tajemstvím, ale určitě nebude příliš vzdálena metě 325 km/h, kterou zvládne uzavřené provedení. Na testovací trati ve Fioranu dosáhl prototyp času 1:23,5 min. Těmto výkonům pomáhá i tuhý hliníkový podvozek a elektronika Side Slip Angle Control (SSC). Natažení či složení střechy trvá pouhých 14 s. Spider A je jen o 50 kg těžší než uzavřené 458 Speciale, váží 1340 kg.

Vznikne jich jen pouhých 499 kusů. Limitovaná edice je oslavou získaných vavřínů modelu 458. Vždyť kupé sbírají sportovní úspěchy, vyhrávají ve třídě klasické vytrvalostní závody za oceánem i v Evropě. Novinka se vzpínajícím se koníkem se světu ukáže poprvé na nadcházejícím autosalonu v Paříži.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

žlutá barva není vůbec atypická minulá verze ostřejší 430 s
acraft
| 29. 9. 2014
Když už tak Scuderia Spider 16M.
Ostrá verze spideru naznačuje blížící se konec jednoho z nej
samael
| 29. 9. 2014
Turba u Ferrari bych se nebál.Anebo vlastně i trochu bál...https://www.youtube.com/watch?v=dy…
Tu pruhy mi tam nesedí,naštěstí
samael
| 29. 9. 2014
si to můžem objednat i bez nich. >:D
Avatar - Hammunasakra
Ostrá verze spideru naznačuje blížící se konec jednoho z nej
Hammunasakra
| 29. 9. 2014
Tak sem ti ze svýho jedinýho účtu dal jeden palec nahoru :-)
Avatar - H/K_svwet
V té žluté to není špatné.
H/K_svwet
| 29. 9. 2014
suhlas..... ta modlivkova zelena ( kudlankova ) .... vyzera super.... ja si pod pojmom lambo hned predtavim zltu alebo svetlozelenu miuru, cervene diablo a cerveny countach .... a zlte gallardo ;-)

ale musim uznat ze novy hurracan v tej zelenej ..... tak to je dokonalost.... sedi mu snad lepsie ako cervena mnohym ferrari..... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku