Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599 GTB Fiorano: nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (50)
Italská automobilová modla zveřejnila nové fotografie modelu 599 GTB Fiorano.

Italská automobilová modla zveřejnila nové fotografie nového modelu 599 GTB Fiorano.

Nejnovější Ferrari má pod kapotou nejsilnější produkční dvanáctiválec, jaký kdy tato automobilka nabízela. Mezi běžnou produkci sama automobilka nepočítá velké Enzo, které dosahovalo výkonu 485 kW.

Pod kapotou bude vpředu uložený motor V12 o zdvihovém, objemu 5999 cm3, odvozený přímo ze supersportovního motoru z Ferrari Enzo. Nejvyšší výkon 456 kW bude k dispozici při 7600 ot./min, což podle výrobce bude stačit na ukázkovou výkonovou hmotnost 3,5 kg/kW. Točivý moment vrcholí hodnotou cca 630 Nm při 5500 ot./min. Pohotovostní hmotnost nového Ferrari činí asi 1610 kg (575 M Maranelo cca 1730 kg, 612 Scaglietti cca 1840 kg).

Ferrari 599 GTB nahrazuje řadu 575M Maranello a jejího předchůdce 550 Maranello představného v roce 1996. Dosud jich bylo vyrobeno přes 5700 kusů, což je firemní rekordní počet této třídy.

Motor je uložen poměrně daleko za přední nápravou, kvůli lepšímu rozložení hmotnosti (45:55), takže oproti Maranellu narostl rozvor až o 30 cm. Převodovka je umístěna až u zadní nápravy. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere jen 3,9 s a nejvyšší rychlost by mohla překročit 320 km/h.

Ondřej Láník
Diskuze (50)
10. 5. 2006 21:48
Re: versus
GT :yes:
10. 5. 2006 19:16
Re: 599 SLUNCÍ
Jsem skromný :-) :yes:
10. 5. 2006 18:44
599 SLUNCÍ
Ferrari umí :yes: 599 je jasnej důkaz. Udělali auto, co je autem. Není nic, co bys změnil... Je to nekonečnej sen o dokonalosti. Tohle není kýč... tohle sedí všema čtyřma na zemi a jediný, co po tobě vyžaduje je vědomí krásy... kde bys ho vzal, brácho, znavenej z nočních televizních seancí, zmatenej sám ze sebe... designově určovanej otevírací dobou vietnamskejch tržnic... s očima, který nikdy nepohlédly za oponu života... Tak poklekni... a sklop svůj zrak... ať neoslepneš... vždyť před sebou máš 599 sluncí :yes: