Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Dino 246 GT: Vyrazili jsme na kafe s úžasnou Italkou

Oceňuji minimalistické pojetí s decentním chromovaným zdobením
Ferrari Dino 246 GT
Ferrari Dino 246 GT
Ferrari Dino 246 GT
49 Fotogalerie
Diskuze (0)

K brzkému vstávání musíte mít správnou motivaci, zvláště když jde o pracovní den. Aroma silné kávy, pečivo přímo z trouby a vyhlídka setkání s italskou ikonou. Ano, to by mohlo fungovat!

Hřejivé paprsky slunce opírající se do nízké siluety sportovního vozu, stará žulová dlažba a vůně kvalitní kávy dokonale navozují atmosféru italské ulice. Nenechte se však uvést v omyl – opravdu se nenacházíme v blízkosti slavné Mille Miglia! S Jirkou Hladíkem ze severočeské YOUNG TIMERCLASSIC gallery se setkávám před stylovou kavárnou DOK kousek od libereckého nádraží. Za normálních okolností bych se rozplýval nad výtečnou kávou z místní pražírny Nord Beans a labužnicky vychutnával každé sousto křehké slané domácí buchty. Při pohledu na ty italské křivky obalené čerstvou rosou takřka nevnímám vyváženou kombinaci šunky od kosti, uzeného dresinku, salátových lístků a sýra Skalák korunovaného sázeným vejcem…

Zcela fascinovaně hledím na tu lehkonohou Italku v rudých šatech a v duchu si říkám: „Pane na nebesích, to je nadpozemská kráska!“

Z tohoto transu mne částečně vytrhuje Jirka, který už má snídani v sobě a začíná mi o té Italce povídat důvěrnosti! „Jedná se o model Dino 246 GT první série L, kterých bylo vyrobeno jen 357 kusů!“ Přikyvuji, že jsem Tipo L na první pohled poznal podle ráfků Cromodora s centrální středovou maticí! „Těch odlišností od pozdějších modelů je pochopitelně víc,“ pokračuje Jirka a poukazuje na umístění stěračů v klidové poloze uprostřed vozu, subtilnější nárazníky, externí zámek kufru i fakt, že tenhle model měl ještě některé části karoserie vyrobené z hliníku…

Video placeholder
Ferrari Dino 206GT • Zdroj: Ferraris Online

Neméně fascinující je ovšem historie tohoto konkrétního kusu, který byl dovezen z Itálie, kde měl jen jediného majitele! Sotva osmnáctiletý Carella Alberto z městečka situovaného zhruba na půl cesty mezi Modenou a San Marinem se stal jeho hrdým majitelem v roce 1970 a nerozloučil se s ním dřív, než se z vozu stal veterán! Po dovozu do ČR proběhla kompletní, fotograficky zdokumentovaná renovace u vyhlášené profesionální dílny. Než se dostal do nabídky YOUNGTIMERCLASSIC gallery, účastnil se například prestižní soutěže Silvretta Classic!

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi