Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Dino 246 GT: Vyrazili jsme na kafe s úžasnou Italkou

24. 5. 2022 • 22:44
49
Zobrazit náhledy (49)
Volant padne skvěle do ruky. I při malém průměru jsou budíky za ním skvěle čitelné. Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Interiér vás obejme a stanete se doslova součástí vozu Pětistupňová převodovka dokazovala technickou vyspělost své doby Ani v dinu nechybí „lomená” jednička Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Možnost zapřít se nohama oceníte při průletu zatáčkami Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Stěrače mají netradiční polohu uprostřed čelního skla Sériová verze se výrazně liší od prvního konceptu studia Pininfarina 206 P Berlinetta Ferrari Dino 246 GT 246 GT se během celého životního cyklu téměř nezměnila Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Zadní náprava se při akceleraci zakusuje do silnice, což přináší stabilní trakci Ferrari Dino 246 GT Ve vyšších otáčkách doprovází mechanické vrčení úchvatný hvizd! Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Litá kola Cromodora s centrální maticí jsou poznávacím znakem první série „L” S rychlým dinem se jen zřídka ohlížíte dozadu Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Citlivá integrace světel do velkých blatníků je obdivuhodná Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Ferrari Dino 246 GT Žádný z pozdějších modelů neměl tolik oblých křivek Ferrari Dino 246 GT Originální brožury jsou vzácností a zvedají hodnotu vozu

K brzkému vstávání musíte mít správnou motivaci, zvláště když jde o pracovní den. Aroma silné kávy, pečivo přímo z trouby a vyhlídka setkání s italskou ikonou. Ano, to by mohlo fungovat!

Hřejivé paprsky slunce opírající se do nízké siluety sportovního vozu, stará žulová dlažba a vůně kvalitní kávy dokonale navozují atmosféru italské ulice. Nenechte se však uvést v omyl – opravdu se nenacházíme v blízkosti slavné Mille Miglia! S Jirkou Hladíkem ze severočeské YOUNG TIMERCLASSIC gallery se setkávám před stylovou kavárnou DOK kousek od libereckého nádraží. Za normálních okolností bych se rozplýval nad výtečnou kávou z místní pražírny Nord Beans a labužnicky vychutnával každé sousto křehké slané domácí buchty. Při pohledu na ty italské křivky obalené čerstvou rosou takřka nevnímám vyváženou kombinaci šunky od kosti, uzeného dresinku, salátových lístků a sýra Skalák korunovaného sázeným vejcem…

Zcela fascinovaně hledím na tu lehkonohou Italku v rudých šatech a v duchu si říkám: „Pane na nebesích, to je nadpozemská kráska!“

Z tohoto transu mne částečně vytrhuje Jirka, který už má snídani v sobě a začíná mi o té Italce povídat důvěrnosti! „Jedná se o model Dino 246 GT první série L, kterých bylo vyrobeno jen 357 kusů!“ Přikyvuji, že jsem Tipo L na první pohled poznal podle ráfků Cromodora s centrální středovou maticí! „Těch odlišností od pozdějších modelů je pochopitelně víc,“ pokračuje Jirka a poukazuje na umístění stěračů v klidové poloze uprostřed vozu, subtilnější nárazníky, externí zámek kufru i fakt, že tenhle model měl ještě některé části karoserie vyrobené z hliníku…

Video se připravuje ...

Neméně fascinující je ovšem historie tohoto konkrétního kusu, který byl dovezen z Itálie, kde měl jen jediného majitele! Sotva osmnáctiletý Carella Alberto z městečka situovaného zhruba na půl cesty mezi Modenou a San Marinem se stal jeho hrdým majitelem v roce 1970 a nerozloučil se s ním dřív, než se z vozu stal veterán! Po dovozu do ČR proběhla kompletní, fotograficky zdokumentovaná renovace u vyhlášené profesionální dílny. Než se dostal do nabídky YOUNGTIMERCLASSIC gallery, účastnil se například prestižní soutěže Silvretta Classic!

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud