Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F12berlinetta: Živé dojmy

Diskuze (4)
Letošní hlavní novinka Ferrari je dvanáctiválcové kupé s motorem vpředu.

Nástupce modelu 599 GTB Fiorano debutoval už na jaře v Ženevě. Zatím se ale stále neprodává, a tak platí za hodně žhavou novinku. Nakonec Ferrari kromě šasi nového supersportu a mírného vylepšení Californie už nic dalšího nepřivezlo.

Dvanáctiválcová kupé Ferrari byla vždy zajímavou kombinací luxusu a takřka supersportovních výkonů. F12berlinetta v obou disciplínách posouvá hranice ještě dál: atmosférický motor 6,3 l V12 má 544 kW (740 koní)

Exteriér designově vychází z čtyřmístného FF, zdá se být ale hodně přeplácaný. Samozřejmě za to může snaha přizpůsobit se vkusu mimoevropských zákazníků, ale ještě větší vliv na výsledné tvary má aerodynamika. Když má klasické kupé jezdit 340 km/h a na stovku zrychlit za 3,1 sekundy, musí se tomu podřídit každý detail.

Tím nejzajímavějším je Aero Bridge – průduch, který vede vzduch z kapoty motoru skrz blatník na boky karoserie.

Dvoumístný interiér nabízí nízký posaz a dostatek místa do všech stran. Ferrari si pohlídalo velký rozsah podélného nastavení sedadel, o maximální využití šířky interiéru se starají tenké výplně dveří a subtilní středový tunel. Přidejme k tomu mohutnou palubní desku a dobrý výhled vpřed i do stran a máme dokonalou ukázku funkčně navržené kabiny sportovního vozu.

Tak jako ve 458 Italia a FF jsou na volantu umístěny všechny hlavní ovladače. Příslušným tlačítkem na volantu se tak aktivují směrová světla, dálková světla i stěrače. Ve spodní části volantu se vlevo nacházejí vedle sebe tlačítka pro startování motoru a nastavení tuhosti tlumičů, vpravo je otočný ovladač Manettino, upravující jízdní režimy auta.

Kapličce přístrojů dominuje uprostřed umístěný otáčkoměr, v jednom z vystavených aut měl žluté pozadí, v tom druhém stříbrné. Po jeho bocích se nachází displeje, na nichž je možné zobrazit tachometr, navigaci či další údaje.

Před sedadlem spolujezdce se může nacházet příplatkový úzký displej, na němž spolujezdec může sledovat aktuální rychlost auta, popřípadě otáčky motoru. Odkládací prostor před spolujezdcem se pak decentně otevře stisknutím malého kulatého tlačítka na palubní desce s nápisem open. Tlačítko startující motor to není, ale efektní řešení to je. Za dvojicí sedadel se objemný zavazadlový prostor, který mohou vyplnit na míru navržené kufry ze značkové kolekce.

Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
29. 9. 2012 10:51
Re: h ? a
JAK to že "nevidíte pro F12 místo vedle FF"??? :-|
Jsou to (dalo by se říci) ZCELA jinak pojatá/laděná auta! (byť se stejným motorem..
PS: No a pro ty co "jim něco chybí" tu je (bude - ještě výkonnější) Ferrari F70 :yes: :-)
PPS: I když "ode všeho tak akorát" je (můj "miláášek") Ferrari FF :yes: :yes: :yes: ;-)
Avatar - beibej
29. 9. 2012 03:27
h ? a
Bohužel se modelové portfolio Ferrari nějak kazí :-( Já už pro F12 nevidím místo vedle FF. A naopak chybí něco s V12 před zadní nápravou.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2012 15:47
Jaké...
.."(Ferrari) NIC dalšího NEpřivezlo"?? :-|
Co unikátní průhledná střecha LowE na (tom stříbrném - 3 m od vzdáleném, naproti F12 stojícím) FF?!? ;-)
Která NEpropuští UV paprsky a tak "chrání" kůži i pasažery ve vozidle, navíc je stejně "protihluková" jako střecha KARBONová...? :yes: :-)
PS: Ferrari FF :yes: :yes: :yes: ;-) :yes: :yes: :yes: :-) :yes: :yes: :yes:
Nejen dle mne (možná) NEJlepší auto na světě :yes: :yes: ;-)
28. 9. 2012 14:31
Naprostá nádhera
je to krasavice x)