Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari FXX K: 1050 okruhových koní z Maranella odhaleno v předpremiéře

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Maranello si na začátek posledního měsíce roku připravilo opravdovou chuťovku: okruhový speciál FXX K. Včetně čísel a informací o technice!

Nejnovější vzpínající se koník je určen pouze pro dovádění na závodních tratích při track days. Nemá tedy registrační značku a označením navazuje na podobný starší FXX. Ten ale vycházel z Enza. „Káčko“ má základ v sériovém LaFerrari a spekulacím ohledně jeho výkonu je definitivně konec. Nejnovější zbraň se představí ještě koncem tohoto týdne na firemním rozloučení se sezónou Finali Mondiali v Abú Zabí. Showroom ve tvaru hvězdice na okruhu F1 Yas Marina je dostatečně známý. A co znamená ono písmeno K? Nic jiného než KERS (Kinetic Energy Recovery System) známý z F1. Už sériová varianta je přece hybrid!

Systém v nejnovější specifikaci poskytuje výkon 1050 koní, tedy správně 773 kW. Samotný vidlicový dvanáctiválec 6,26 l má 633 kW při 9200 otáčkách a 750 N.m/6500 min-1, nové vačky, sací i výfukové potrubí (nově bez zbytečných tlumičů) a ventilový rozvod s mechanickými zdvihátky místo hydraulických. Elektromotor přidává dalších 140 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty přes 900 N.m a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková skříň.

Elektromotory jsou uvnitř ovšem dva: první jednotka pomáhá v činnosti agregátu V12 a shromažďuje kinetickou energii při brzdění do akumulátorů, druhá ji uchovává konstantní a ještě napájí palubní elektrickou síť. HY-KERS nabízí čtveřici režimů - Qualify s maximálním výkonem po omezenou dobu, Long Run pro delší vzdálenost, Manual Boost pošle na kola maximální porci newtonmetrů a Fast Charge dobije rychle lithium-iontové baterie. Za jízdy.

LaFerrari řádně zdrsnělo, dostalo aerodynamický balíček včetně předního splitteru s pomocnými plochami, nástavců prahů a zajímavě provedení zádě se dvěma křídly na každé straně. Celkový přítlak při dvoustovce činí 540 kg, zatímco verze pro normální silnice dosáhne maximálně 230 kg. Asfaltu se přiblížilo o 30 mm, podvozek s rozvorem 2650 mm má stále vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové závěsy, vždy s magnetorheologickými tlumiči. Lepivé devatenácti- a dvacetipalcové slicky P-Zero od domácího Pirelli o rozměrech 285/650, respektive 345/725 jsou vybaveny senzory tlaku, teploty a zrychlení ve všech směrech. Pod nimi jsou vidět karbon-keramické kotouče s třmeny od Bremba, vpředu s průměrem 398, vzadu 380 mm.

Raketa je 4896 mm dlouhá, 2051 mm široká a 1116 mm nízká. Jediným tlačítkem na volantu, které lze nastavit do pěti poloh, se ovládají ABS, ESC, kontrola trakce EF1-Trac F1, elektronický diferenciál E-Diff třetí generace a SSC (Side Slip Angle Control), která nedovolí raketě udělat hodiny. Do kokpitů totiž neusednou zkušení závodníci, ale amatéři. A na bezpečnost se dbá především.

Program Ferrari Corse Clienti pro exkluzivní zákazníky je dvouletý. Ceny a plánovaný počet kusů si zatím výrobce nechal pro sebe, není jasné, zda si vybraní šťastlivci budou FXX K pronajímat, jako tomu bylo v minulosti. Zřejmě ano, proč by Italové měnili zavedené zvyklosti? Stroj také nezamíří přímo do závodů, v kategorii GT žádnou oficiální hybridní třídu FIA dosud nevypsala.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 12. 2014 16:42
Re: Zlá doba.... (?)
Vidím to naprosto stejně :yes:
4. 12. 2014 14:23
Re: vládce okruhů
>:D Nemáš.

Ale jinak pěkný pokus, za mě :yes: >:D
4. 12. 2014 11:03
Re: vládce okruhů
Obyčejná smradlavá rakovinu metoucí popelnice z Maranella. Správný uvědomělý zelený člověk jezdí [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

PS: Koukám, že místní antidiesel pomatenec má dneska asi volno, tak aby vám tady jeho výblitky nechyběly, pokouším se ho trochu zastoupit, i když faktem je že na jeho moudra nemám. ;-)
4. 12. 2014 08:41
Re: vládce okruhů
Tyhle keci jen svědčí o tom, že jsi rezignoval na své sny a touhy a smířil se s životem, který máš. "Gratuluji", mrtví člověk.
4. 12. 2014 08:39
Re: Zlá doba.... (?)
To rozpětí, které si dnes můžeš pořídit a které ti výrobci nabízejí namá obdoby. Je jen otázkou tvé peněženky jaká je tvá realita. V minulosti to ale nebylo jinak.