Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari GTC4Lusso končí. Nahradí ho SUV

David Bureš
Diskuze (3)

Charakteristickým prvkem Ferrari GTC4Lusso je kombinace pohonu všech kol s prostornou kabinou. Když to samé nabídne i chystané SUV, není potřeba, aby v nabídce zůstávalo.

Ferrari se přece jen nevyhne trendu SUV a na jednom takovém automobilu už čile pracuje. Říká se mu Purosangue a mělo by být představeno v roce 2021. Přestože se bude jednat o naprostou novinku v nabídce značky, bez přímého předchůdce, přece jen jeho příchod bude znamenat jednu oběť.

A tou je Ferrari GTC4Lusso, čtyřmístné gran turismo s karoserií typu shooting brake a pohonem všech kol, které na trh dorazilo v roce 2016 jako nástupce stejně koncipovaného Ferrari FF. Automobilka totiž jeho produkci ukončila.

„V souladu s pětiletou modelovou strategií oznámenou v roce 2017 a standardním životním cyklem společnosti Ferrari postupně ukončilo výrobu modelů GTC4Lusso a GTC4Lusso T,“ přiznal tiskový mluvčí značky.

Z jeho slov tak vyplývá, že se Ferrari GTC4Lusso přímého nástupce už nedočká. Místo toho bude podle všeho nepřímo nahrazeno právě chystaným SUV Purosangue. Ostatně není to velké překvapení, protože charakter chystaného SUV (respektive FUV – Ferrari Utility Vehicle, jak mu v Maranellu říkají) bude hodně podobný GTC4Lusso. Rovněž nabídne prostornou kabinu a pohon všech kol a bude univerzálním autem pro dálkové cestování. Dvě podobně koncipovaná auta u výrobce jako Ferrari tak nemají smysl, a tak jeden musí z kola ten, ten s menším obchodním potenciálem.

Ferrari GTC4Lusso dorazilo na trh v roce 2016 jako nástupce Ferrari FF. Stejně jako v jeho případě se o pohon postaral vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, doplněný o vylepšený systém pohonu všech kol z FF. Patentovaný systém, tzv. 4RM Evo, funguje tak, že k zadním kolům hnací síla z klikového hřídele putuje přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, zatímco k předním unikátně přes dvoustupňovou převodovkou. Novinkou GTC4Lusso pak bylo použití natáčecí zadní nápravy.

Video se připravuje ...

Původní dvanáctiválcovou variantu o půl roku později doplnil i osmiválcový derivát. Ten se jmenoval GTC4Lusso T a pod kapotou mu pracoval 3,9litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Na rozdíl od vrcholné varianty však postrádal pohon všech kol.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
2. 9. 2020 13:21
Taliáni
nie je to tak dávno, čo sa riaditeľ dušoval, že oni žiadne SUV rozhodne vyrábať nebudú ... ale prachy sú prachy a za peníze v Praze dúm. :D
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2020 09:56
Re: hotel Pupp
Ferrari V12 2+2 začaly na začátku 60. let = v článku o konci téhle série by o tom něco mohlo nebo spíš mělo být
2. 9. 2020 09:42
hotel Pupp
Jedno Lusso sem ted videl u Puppu ve Varech. Ferarko se proste musi videt a slyšet. Takhle na fotce nic moc ale kdyz to slysis naštěknutý a v pohybu, no do***e i tenhle kombík je jiná liga!