Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Roma: Napjatě očekávané moderní Dino je tu. Má V8 s 620 koňmi

David Bureš
Diskuze (24)

Nový základní model Ferrari je poháněn vidlicovým osmiválcem o výkonu 620 koní. Zvládne jet přes 320 km/h.

V Maranellu je letos opravdu živo, Ferrari od začátku roku představilo už celou záplavu modelů. Na jaře to v Ženevě začalo novým F8 Tributo, nástupcem 488 GTB, postupně to pak pokračovalo novým plug-in hybridním hypersportem SF90 nebo otevřenými modely F8 Spider nebo 812 GTS. A nyní je tu poslední novinka, na jednu stranu trochu překvapivá, na druhou stranu léta očekávaná. Přivítejte Ferrari Roma!

Ferrari Roma se stává novým základním modelem značky, tedy jakýmsi moderním nástupcem někdejšího modelu Dino. O příchodu takového auta se už léta spekuluje, oficiální zdroje ale zůstávaly tajemné. A najednou se auto z ničeho nic představilo, na akci v Římě, kde také jinde s odkazem na své jméno...

Maranellská novinka využívá základ v již známém kupé-kabrioletu Portofino. Na rozdíl od něj však jde o uzavřený automobil, s koncepcí nazvanou 2+. Design je proti Portofinu zcela odlišný, zajímavě kombinuje prvky moderny s retrem, kritici si však všimli jisté podobnosti třeba s Jaguarem F-Type nebo Mercedesem-AMG GT.

Také motor je převzat z Portofina, což znamená, že „moderní Dino“ nakonec nepoužilo šestiválec, jak se léta spekulovalo. O pohon vozu se suchou hmotností 1.472 kilogramů se tudíž stará přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3855 cm3, v tomto případě naladěný na 456 kW (620 koní) a 760 N.m. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která debutovala v modelu SF90 Stradale.

Ferrari Roma – srovnání základních technických dat s konkurencí
Model Ferrari Roma Aston Martin V8 Vantage Jaguar F-Type V8 Mercedes-AMG GT C
Motor 3.9 V8 twin-turbo 4.0 V8 twin-turbo 5.0 V8 kompresor 4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3] 3855 3982 5000 3982
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 456/5750-7500 375/6000 405/6500 410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]  760/3000-5750 685/2000-5000 380/3500 680/1900-5500
Převodovka 8DS 8A 8A 7DS
Max. rychlost [km/h] přes 320 314 300 317
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,6 4,1 3,7

I přestože jde o základní model, neznamená to, že by Ferrari Roma bylo nějak pomalé. Kupé dlouhé 4.656 mm s rozvorem 2.670 mm umí zrychlit z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a překonat maximální rychlost 320 km/h.

Více informací o modelu Roma výrobce zatím nezveřejnil. Dá se však předvídat, že do prodeje vstoupí v první polovině roku 2020.

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

15. 11. 2019 10:15
Re: Maserati Alfieri ...
Pravda! :yes:
Jenže to vypadalo opravdu úžasně.
15. 11. 2019 10:06
Maserati Alfieri ...
Maserati Alfieri ...
15. 11. 2019 10:04
Re: moc pekne
:yes:
15. 11. 2019 09:52
Hm, hm..
Já nevím no.. Takový nemastný, neslaný. Bez emocí.
Na druhou stranu se Ferrari v interiéru konečně posunulo do tohoto tisíciletí.

Mimochodem, zdá se mi, že se jim dokonce povedlo udělat poměrně nudný Vantage ještě nudnější.
https://media.ed.edmunds-media.com/…fq_oem_2_500.jpg

Ale třeba to tak vidím jen já :yes:
Avatar - speedfred
14. 11. 2019 15:17
Re: Pořád jsem hledal...
Tak toto by chcelo vidieť asi naživo, pretože z obrázkov som trocha na vážkach. Zrovna aj Ferko z tvojho odkazu sa mi moc nepáči.
Inak všetky súčasné modely sú neskutočné dizajnové bomby za mňa.