Dvě nová otevřená Ferrari. Je libo osmiválcové F8 Spider, nebo dvanáctiválcové 812 GTS?
Ferrari odhaluje dvě otevřené novinky. F8 Spider je očekávaný nástupce 488 Spider, 812 GTS je zase návrat po desítkách let.
Automobilka Ferrari sice na letošním frankfurtském autosalonu bude chybět, přesto krátce před jeho zahájením představuje hned dvě novinky. V obou případech jde o otevřené vozy, jedná se o Ferrari F8 Spider a Ferrari 812 GTS.
Ferrari F8 Spider je očekávaným automobilem, jedná se o otevřenou variantu dříve představného kupé F8 Tributo, která je přímým nástupcem 488 Spider. Stejně jako kupé dostala dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, který je naladěn na 720 koní (530 kW) a 770 N.m. To je o 50 koní více než u předchůdce, čehož se povedlo dosáhnout přesunem přívodu vzduchu pro snížení ztrát a zajištění většího průtoku vzduchu k motoru.
Silný motor za zády posádky znamená, že Ferrari F8 Spider zrychlí z 0-100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovce je za 8,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 340 km/h.
Oproti 488 Spider je novinka mimochodem také o 20 kilogramů lehčí. Konstruktéři navíc vyvinuli kompaktnější pevnou skládací střechu. Ta se dělí do dvou částí a skládá se na plochu nad motorem. Celý proces přitom trvá jen 14 sekund a je možné ho provést až do rychlosti 45 km/h.
To druhá novinka je větším překvapením, přestože se o ní v minulosti spekulovalo. Ferrari 812 GTS je totiž svým způsobem návratem po padesáti letech. Je to totiž první sériové Ferrari s otevřenou karoserií a dvanáctiválcem pod kapotou od dob 365 GTS/4, alias Daytony Spider. 550 Barchetta, Superamerica nebo F60America byly jen limitované speciály.
V tomto případě hovoříme o modelu odvozeném od kupé Ferrari 812 Superfast. S ním sdílí i pohonnou jednotku, alias atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je naladěn na 588 kW (800 koní) a 718 N.m. Kvůli snížení normovaných emisí je spárován nejen se systémem start-stop, ale také s filtrem pevných částic.
Stejně jako u F8 Spider je střecha také v případě 812 GTS pevná skládací. Za zády posádky se složí za 14 sekund, proces může rovněž probíhat až do rychlosti 45 km/h. Specialitou je pak elektricky ovládané zadní okno, které lze stáhnout, aby byl v kabině více slyšet zvuk motoru. Jízda bez střechy má ale být pohodlná, konstruktéři se zaměřili na to, aby se posádka mohla spolu bavit i ve vyšší rychlosti při jízdě s otevřeným nebem nad hlavou. Zajišťují to speciální aerodynamické prvky u rámu čelního skla.
Obě Ferrari mají na trh dorazit ještě v letošním roce, aby byla v předstihu připravena na začátek příští letní sezony. Zatímco 812 GTS vyzve na souboj třeba Aston Martin DBS Superlegegra Volante, Ferrari F8 Spider bude soupeřit s McLarenem 720S Spider nebo Lamborghini Huracán Evo Spyder.