Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari rozšíří výrobní program, nechce ale být jako Porsche

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
13 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Ferrari uvede na trh nové gétéčko a chystá SUV, přesto chce zůstat exkluzivní značkou pro vyvolené.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se letos v květnu nespojil s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Navrženou fúzi shodila ze stolu francouzská vláda, největší akcionář automobilky s diamantem ve znaku. Generální ředitel FCA Mike Manley se však nevzdává a opět nabídl spolupráci nejen Renaultu, ale i dalším partnerům.

 

Fúzi navrhl předseda koncernu a současný šéf Ferrari John Elkann. Ani ten se kooperaci s jinými výrobci nebrání, ale maranellská značka zůstane exkluzivní. Rozhodně nehodlá následovat rivala Porsche, jehož roční produkce díky SUV přesáhla čtvrt milionu aut. Takovou masovkou vzpínající se koník nikdy nebude.

 

Crossover Purosangue je však v plánu, Ferrari leží v žaludku úspěch konkurenčního Lamborghini Urus. Elkann také během Concours d'Elegance v Pebble Beach naznačil, že už letos v listopadu představí nové GT, tedy nikoli dvoumístný supersport, jakým byl naposledy koncem letošního května odhalený hybridní SF90 Stradale s čtyřlitrovým turbomotorem V8 a trojicí elektromotorů.

 

Vzhledem k tomu, že se v golfovém letovisku na pobřeží Tichého oceánu, kde se koná každoročně prestižní přehlídka, sešli bohatí sběratelé klasických vozů Ferrari, nebylo divu. Právě až čtyřmístná gran turisma ze šedesátých let minulého věku, která umožňovala pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti, patří v současnosti mezi neoblíbenější historické vozy v aukčních síních – Ferrari tak má na co navazovat. Pebble Beach samozřejmě už není jen o veteránech, prezentují se zde i nová auta drahých značek.

 

V současnosti tvoří GT 32 % odbytu automobilky proslulé svými supersporty, do tří let mohou dosáhnout 40 %. Zatímco předloni činily příjmy Ferrari 3,4 miliardy eur (89,5 miliardy korun dle tehdejšího průměrného kurzu), v roce 2022 by měly stoupnout na 5 miliard (aktuálně 129 miliard korun). Slavný výrobce chce novým gétéčkem i SUV přilákat další klienty...

 

Zdroje: Automotive News Europe, Carscoops

 

Foto: Ferrari

 

Vstoupit do diskuze (6)