Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari rozšíří výrobní program, nechce ale být jako Porsche

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 8. 2019
13
6
Zobrazit náhledy (13)
Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale

Ferrari uvede na trh nové gétéčko a chystá SUV, přesto chce zůstat exkluzivní značkou pro vyvolené.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se letos v květnu nespojil s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Navrženou fúzi shodila ze stolu francouzská vláda, největší akcionář automobilky s diamantem ve znaku. Generální ředitel FCA Mike Manley se však nevzdává a opět nabídl spolupráci nejen Renaultu, ale i dalším partnerům.

Fúzi navrhl předseda koncernu a současný šéf Ferrari John Elkann. Ani ten se kooperaci s jinými výrobci nebrání, ale maranellská značka zůstane exkluzivní. Rozhodně nehodlá následovat rivala Porsche, jehož roční produkce díky SUV přesáhla čtvrt milionu aut. Takovou masovkou vzpínající se koník nikdy nebude.

Crossover Purosangue je však v plánu, Ferrari leží v žaludku úspěch konkurenčního Lamborghini Urus. Elkann také během Concours d'Elegance v Pebble Beach naznačil, že už letos v listopadu představí nové GT, tedy nikoli dvoumístný supersport, jakým byl naposledy koncem letošního května odhalený hybridní SF90 Stradale s čtyřlitrovým turbomotorem V8 a trojicí elektromotorů.

Vzhledem k tomu, že se v golfovém letovisku na pobřeží Tichého oceánu, kde se koná každoročně prestižní přehlídka, sešli bohatí sběratelé klasických vozů Ferrari, nebylo divu. Právě až čtyřmístná gran turisma ze šedesátých let minulého věku, která umožňovala pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti, patří v současnosti mezi neoblíbenější historické vozy v aukčních síních – Ferrari tak má na co navazovat. Pebble Beach samozřejmě už není jen o veteránech, prezentují se zde i nová auta drahých značek.

V současnosti tvoří GT 32 % odbytu automobilky proslulé svými supersporty, do tří let mohou dosáhnout 40 %. Zatímco předloni činily příjmy Ferrari 3,4 miliardy eur (89,5 miliardy korun dle tehdejšího průměrného kurzu), v roce 2022 by měly stoupnout na 5 miliard (aktuálně 129 miliard korun). Slavný výrobce chce novým gétéčkem i SUV přilákat další klienty...

Zdroje: Automotive News Europe, Carscoops

Foto: Ferrari

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Já tedy nevím
| 20. 8. 2019
No dá se jet na servis i do Bratislavy. Ale je pravda ,že i to je z ruky.
Avatar - Korendir
Re: Re: Re: Já tedy nevím
| 20. 8. 2019
Ohledně Maserati, tak Levante, Quattroporte a Ghibli.
Pokud jde o to co píše simpanz, tak jsem asi sedel v modelech který to neměly, konkrétně Audi q7 (2017), Audi A6 (2018), MB E350d (2017), MB S350d (2017), MB GLE350d (2017), BMW 630xd (2015). A teď když když s vama píšu, tak jedu v Cayenne S (2014) ve full a taky to nema, vlastně cely ten info stojí za prd, ale to chápu, už je to fakt starý :D - jen ze pises ze už nějaký ten pátek :-[]
Re: Re: Já tedy nevím
| 20. 8. 2019
Evidentně jsi v žádné Audi Q8, A8 etc. nikdy neseděl. Apple CarPlay nabízí už nějaký pátek kdejaká šunka z koncernu VW počínaje fabkou, Audi má i wireless.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Já tedy nevím
| 20. 8. 2019
No, ale pak jsou v interiéru ovladače světel a stahování oken ještě od Mercedesu (které někdy před asi 15 roky koupil na sklad Jeep/Chrysler), nebo do nedávna byly... Fakt fail

A když by chtěl někdo např. z Olmiku dávat Mase do autorizáku, tak musí jezdit do Prahy nebo do Vídně?? Prostě zejm. servisní síť je chabá, ale chápu že "východní" Evropa Italy nevytrhne...

Z jakého modelu pramení tvá zkušenost?
Avatar - Korendir
Re: Já tedy nevím
| 20. 8. 2019
Přesněji definuj “kvalitu interiéru”. Souhlasím s tebou ohledně infotaimentu, i když na druhou stranu podporují Apple CarPlay, to audi ve většině modelu neumí pokud vůbec v nějakém. A apple CarPlay docela umí nahradit vlastní (ano špatný) infotaiment od Maserati.
A ohledně zpracování, tak materiály vč kůže použité u Maserati daleko převyšují D3. Mluvím z vlastní zkušenosti, od M modelů, MB, i Audi q7, q8, a8. Btw pokud jde o MB. Maserati používá tu nej kůži od Poltrona Frau, nebo látky od Ermenegildo Zegna, nikdo z D3 tohle zdaleka nenabidne....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku