Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari F8 Tributo
Ferrari F8 Tributo
Ferrari F8 Tributo
Ferrari F8 Tributo
37
Fotogalerie

Ferrari s hybridním pohonem dorazí na trh už v květnu: Nabídne výkon 723 koní!

Italská automobilka letos plánuje představit hned několik nových modelů. Kromě již ukázaného F8 Tributo to bude šestiválcový hybrid. Tradiční jméno Dino ale neponese.

Na letošním autosalonu v Ženevě jsme byli svědky premiéry posledního nehybridního Ferrari historie. Model F8 Tributo pohání osmiválec, uložený podélně před zadní nápravou. Základem vozu je výrazně modernizovaná podlahová plošina z řady 488, která ovšem vychází z techniky modelu 458 z roku 2009.

Ferrari pro letošek slibuje ale i další novinky. Předně se bude jednat o modernizaci stávajících modelů s motorem uprostřed a pozornosti neujde ani model třídy GT s motorem vpředu.

Jenže to hlavní, s čím automobilka na jaře přijde, má být hybridní vůz s vidlicovým, dvakrát přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 2,9 litru. Uložený bude uprostřed vozu a spolupracovat má s elektromotorem. Dle zahraničních zdrojů by měl spalovací motor poskytovat výkon 448 kW a maximální točivý moment 600 N.m. Hybridní pohon, tedy elektromotor plus benzinový šestiválec ale přinese podstatné zvýšení výkonových parametrů. Mluví se o 532 kW, respektive 1085 N.m. Elektrický motor by měl být vložen mezi spalovací agregát a převodovku. V plánu je ovšem spojení také většího osmiválce do hybridního hnacího řetězce a do budoucna se nevylučuje ani párování s dvanáctiválcem.

Šestiválec ve Ferrari dává okamžitě vzpomenout na slavnou řadu Dino z 60. let. Jenže dle vyjádření Louise Camillieriho, šéfa Ferrari automobilka toto slavné jméno u svého šestiválcového hybridu nepoužije.

Ferrari ale také pracuje na voze třídy SUV. To by počítalo s motorem uloženým vpředu podélně, přičemž i tady by se využilo hybridní hnací soustavy. Pokud ovšem SUV přijde, nebude to dříve než v roce 2022.