Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari s hybridním pohonem dorazí na trh už v květnu: Nabídne výkon 723 koní!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 15. 3. 2019
37
17
Zobrazit náhledy (37)
Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo
Italská automobilka letos plánuje představit hned několik nových modelů. Kromě již ukázaného F8 Tributo to bude šestiválcový hybrid. Tradiční jméno Dino ale neponese.

Na letošním autosalonu v Ženevě jsme byli svědky premiéry posledního nehybridního Ferrari historie. Model F8 Tributo pohání osmiválec, uložený podélně před zadní nápravou. Základem vozu je výrazně modernizovaná podlahová plošina z řady 488, která ovšem vychází z techniky modelu 458 z roku 2009.

Ferrari pro letošek slibuje ale i další novinky. Předně se bude jednat o modernizaci stávajících modelů s motorem uprostřed a pozornosti neujde ani model třídy GT s motorem vpředu.

Jenže to hlavní, s čím automobilka na jaře přijde, má být hybridní vůz s vidlicovým, dvakrát přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 2,9 litru. Uložený bude uprostřed vozu a spolupracovat má s elektromotorem. Dle zahraničních zdrojů by měl spalovací motor poskytovat výkon 448 kW a maximální točivý moment 600 N.m. Hybridní pohon, tedy elektromotor plus benzinový šestiválec ale přinese podstatné zvýšení výkonových parametrů. Mluví se o 532 kW, respektive 1085 N.m. Elektrický motor by měl být vložen mezi spalovací agregát a převodovku. V plánu je ovšem spojení také většího osmiválce do hybridního hnacího řetězce a do budoucna se nevylučuje ani párování s dvanáctiválcem.

Šestiválec ve Ferrari dává okamžitě vzpomenout na slavnou řadu Dino z 60. let. Jenže dle vyjádření Louise Camillieriho, šéfa Ferrari automobilka toto slavné jméno u svého šestiválcového hybridu nepoužije.

Ferrari ale také pracuje na voze třídy SUV. To by počítalo s motorem uloženým vpředu podélně, přičemž i tady by se využilo hybridní hnací soustavy. Pokud ovšem SUV přijde, nebude to dříve než v roce 2022.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Povzdech
CHerokee
| 16. 3. 2019
Samozřejmě, že bude škoda, že Ferrari neudrží atmosféry a možná ani V12. A také je jasné, že tento hon za výkonem je nesmyslný. Nicméně, když jde o Ferrari, tak nám to může být v 99 % jedno. To mě spíše iritují ty srandovní tříválce, nucení do hybridů, elektroaut a podobných slepých uliček v Evropě.
Odporné...
stealth01
| 16. 3. 2019
Hezky... :yes: >:-[]
Odporné...
webpaja
| 16. 3. 2019
>:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
Odporné...
Hammunasakra
| 16. 3. 2019
:yes: :-)
Avatar - Dzakobo
Zdá se
Dzakobo
| 16. 3. 2019
To sice ano, ale poptávka po Ferrari je taková, že si zřejmě mohou dovolit z běžné produkce V12 vypustit. Třeba Ford GT má jen V6 3.5EB a kupce si najde.