Autosalon Ženeva 2019: Poslední nehybridní Ferrari je krásné superauto
Ženevský autosalon bývá vždy přehlídkou supersportů. Jeden nový si pro letošní ročník představilo i Ferrari. A jeho dílo vypadá krásně!
Ferrari dlouho tajilo, co představí na letošním ženevském autosalonu, až pár dnů před zahájením výstavy odhalilo svoji novinku, model F8 Tributo, nástupce 488 GTB. Na detaily jsme si museli počkat až do Ženevy, kde Ferrari potvrdilo, že F8 Tributo je poslední nehybridní model značky.
F8 Tributo se tudíž spoléhá na přeplňovaný vidlicový osmiválec 3,9 litru bez pomoci nějakých elektromotorů, stejně jako předchozí 488 GTB. Oceňovaný motor byl navíc dále vyladěn, že dnes dává 530 kW, vyšší výkon nikdy žádné sériové osmiválcové Ferrari nemělo!
Jestliže na hybridní pohon si budeme muset i v supersportech zvyknout, doufejme, že F8 Tributo nebude jen posledním nehybridním Ferrari, ale také posledním hezkým Ferrari. Z maranellské novinky jsem byl při pohledu na první fotografie trochu v rozpacích, naživo je to ale zkrátka bomba!
Ano, silueta karoserie a bok s velkými chladicími otvory za dveřmi jsou hodně podobné jako u předchůdce (stejně jako koncepce interiéru), v tomto směru se novinka skoro jeví jako facelift, agresivně pojatá příď se zamračeným výrazem, už od pohledu lehounká kola nebo krásná záď s velkými „laufy“ a výrazným difusorem stojí za to.
F8 Tributo přitom krásně kombinuje agresivní styl s aerodynamickou účinností, krásou i odkazem na dřívější modely značky. Čtyři kulatá koncová světla sice 488 GTB i 458 Italia chyběla, je to ale poznávací znak Ferrari. Plastový prosklený kryt dávající najevo karbonem obložený motorový prostor je zase jasným odkazem na F40, zřejmě nejznámější Ferrari poháněné osmiválcem.
K posazu za volantem pak vlastně není co dodávat. Sedí se supersportovně nízko, takže se cítíte spjati s vozem, krásná sedadla s výrazným bočním vedením navíc ideálně podrží tělo, že uvnitř sedíte jak přilepení lepidlem Loctite.
Důležité ovladače máte ideálně po ruce. Většina ovladačů se přitom nadále soustředí na volant, kde najdete nejen spínání motoru nebo přepínač jízdních režimů, ale také nastavení tlumičů nebo ovládání stíračů. Naopak taková parkovací brzda našla místo u levého kolena řidiče, nalevo najdete také ovládání tempomatu. F8 Tributo dokonce nechybí ani dva USB vstupy u odkládacího prostoru mezi sedadly.
Středobodem přístrojového štítu je dominantní analogový otáčkoměr, který po stranách doplňují obrazovky multimediálního systému. Aby těch dispejů nebylo málo, jeden dotykový je i před spolujezdcem, který tak může sledovat nejen zařazený převod a aktuální rychlost, ale také otáčky motoru nebo boční přetížení. Takové informace ocení spíše nadšený kamarád než manželka, té však můžete displej klidně vypnout, nebo jí nechat sledovat navigaci nebo informace o multimédiích.
Ferrari F8 Tributo – srovnání základních technických dat s konkurencí | |||
Model | Ferrari F8 Tributo | Lamborghini Huracán Evo | McLaren 720S |
Motor | 3.9 V8 | 5.2 V10 | 4.0 V8 |
Zdvihový objem [cm3] | 3902 | 5204 | 3994 |
Válce/ventily | 8/4 | 10/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 530/8000 | 470/8000 | 537/7500 |
Točivý moment [N.m/min] | 770/3250 | 600/6500 | 770/5500 |
Max. rychlost [km/h] | 340 | přes 325 | 341 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 2,9 | 2,9 | 2,9 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] | 7,8 | 9,0 | 7,8 |
Suchá hmotnost [kg] | 1330* | 1422 | 1283 |
*S odlehčujícími prvky |