Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari se pochlubí v Goodwoodu dvěma novinkami: 458 Spider a California 30

Ferrari California
Ferrari California
Ferrari California
3 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Festival rychlosti v Goodwoodu se blíží. Ferrari na něj přiveze dvě novinky: otevřenou 458 a Californii s doplňkovým označením 30.

Možná namítnete, že 458 pro jízdu s větrem ve vlasech žádnou novinkou není. Máte pravdu, ale právě míří na britský trh, tak proto. Pro připomenutí pár základních údajů: dvoumístný spider (zůstaňme u originálního označení, které se používá i obecně) s motorem před zadní nápravou má odnímatelnou hliníkovou střechu. Ta je prý o 25 kg lehčí než plátěná, udržuje teplo a nezpůsobuje tolik aerodynamického hluku. Motor V8 objemu 4499 cm3 dává 420 kW (570 k).

Převodovka už je dnes tradiční dvouspojková F1 s pádly pod volantem, která umožňuje vozu vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 s dosáhnout až 320 km/h. Nezapomeňme, že Ferrari bylo průkopníkem polosamočinných skříní v nekorunované královně automobilového sportu (1989) a řadicí páka z produkčního auta zmizela poprvé už před patnácti lety (355 F1, 1997). Otevřené leštěné kulisy manuálního řazení s obráceným schématem ovšem bývaly vpravdě uměleckým dílem...

Rychle zpátky do současnosti. V Goodwoodu tedy uvidíme i odlehčenou a výkonnější Californii 30. Číslo znamená, že má o 30 koní (22 kW) více. Taktéž vidlicový osmiválce, ale o objemu 4297 cm3 a umístěný vpředu ukrývá tudíž místo standardních 343 kW (466 k) 365 kW (496 k). Aby těch třicítek nebylo málo, také hmotnost klesla díky štědřejšímu využití hliníku o 30 kg na 1670 kg. Zákazníci mohou také využít nabídky balíčku Handling Speciale. Změnou nastavení zavěšení je auto klidnější a rychleji reaguje na povely řidiče.

Nesmí chybět ani čtyřmístná „vlajková loď“ současné produkce Ferrari, model FF s pohonem obou náprav 4RM a distribucí točivého momentu v poměru 47:53. Přímovstřikový motor V12 objemu 6262 cm3 poskytuje 492 kW (669 k)/8000 min-1. Dvouspojková převodovka je umístěna u zadní nápravy (transaxle) a umožňuje luxusnímu GT ve stylu shooting brake sprintovat z klidu na stovku za 3,7 s.

Závodní tým Scuderia Ferrari pak přiveze dva roky starou „ef-jedničku“, kterou představí i na trati. Nemůže se pochlubit tou současnou, protože by se jednalo o testování během sezóny. A to FIA s letošní výjimkou v Mugellu zakázala.

Začít diskuzi