Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 Turbo: Mezi Fiatem a Abarthem

David Bureš
Diskuze (0)
Nová verze Fiatu 500 pro USA je poháněna přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 99 kW.

Fiat rozšiřuje nabídku modelu 500 o novou výkonnou variantu Turbo. Ta bude v hierarchii verzí stát mezi Abarthem 500 a ostatními pětistovkami. Vůz je ohlášen pro severoamerický trh.

Pod kapotou 500 Turbo pracuje přeplňovaný benzinový agregát 1,4 MultiAir o výkonu 99 kW a točivém momentu 203 Nm. Jednotka je kombinována s pětistupňovým manuálem.

Jedná se o stejné pohonné ústrojí jako v Abarthu 500 pro Evropu. Fiat 500 Turbo je ale určen pro americký trh, kde Abarth 500 dává 118 kW a 230 Nm. Na starém kontinentu jsou tyto hodnoty k dispozici až v rámci příplatkového paketu esseesse.

S „evropským" Abarthem 500 má 500 Turbo společné i mnohé detaily karoserie. Po jeho vzoru je příď výrazněji tvarovaná, přední převis je oproti běžné 500 o 6,8 centimetrů delší. Větší otvor pomáhá s chlazením motoru, menšími otvory po stranách je veden vzduch přes mezichladiče. Přední světlomety jsou zatmavené.

Na boku zaujmou širší prahy a 16palcová hliníková kola, brzdové třmeny jsou lakovány červenou. Linii střechy prodlužuje zadní spoiler, který pomáhá i aerodynamice. Rámečky kolem koncových světel jsou černé a ne chromované. Záď dále upravuje difusor.

Karoserie může být lakována bílou, černou, červenou, měděnou, stříbrnou, šedou, nebo speciální zelenomodrou barvou.

Uvnitř nechybí sportovní sedačky nebo přepracovaný volant a hlavice řadicí páky se stříbrným prošíváním. K dispozici jsou kožené sedačky s vyhříváním, které mohou být černé, nebo černo-červené. Výbavu může rozšířit hudební systém Beats z dílny firmy Dr. Dre s šesti reproduktory, osmipalcovým subwooferem a 368wattovým zesilovačem.

Vedle silnějšího čtyřválce a pozměněného vzhledu 500 Turbo dále disponuje upraveným výfukovým potrubím a sportovně naladěným podvozkem. Průměr předních kotoučů pak vzrostl o 25 mm na 282 milimetrů.

Automobil se v USA začne prodávat během letošního podzimu, jeho cena je stanovena na 20.200 dolarů (cca 410 tisíc korun) včetně poplatku za přepravu. To je o 2.500 dolarů (asi 51 tisíc Kč) nižší částka než za „americký“ Abarth 500.

David Bureš
Diskuze (0)