Fiat 500: Výbavy Riva a Sport mají české ceny. Je libo pětistovku za půl milionu?
Jedna z největších automobilových ikon všech dob není v současné generaci úplně nejlevnější. Po loňské modernizaci dorazila „pětistovka“ do Česka se základní cenou 289.000 Kč, pokud ale vůz bereme jako konkurenci novodobého Mini, je v podstatě za pakatel (za mini zaplatíte minimálně 475.800 Kč). Aby toho nebylo málo, přišly na český trh také dvě nové výbavy – Sport a Riva, z nichž ta druhá je dostupná také pro otevřenou variantu C.
Linie Sport je dostupná pouze s motory 1.2 8v (51 kW) a 0.9 TwinAir Turbo (77 kW). Ceny začínají na 353.000 Kč (přeplňovaný motor je o 35.000 Kč dražší), v základu ale dostanete litá patnáctipalcová kola, zatmavená zadní okna, vnější zpětná zrcátka v grafitové úpravě, přední mlhovky, rádio Uconnect se sedmipalcovým dotykovým displejem nebo displej TFT místo klasických analogových budíků.
Cena není zase tak vysoká, pokud uvážíme, že linie Plus, ze které Sport patrně vychází, je s atmosférickým čtyřválcem levnější jenom o 10.400 Kč. A to je méně, než kolik jinak dáte za Uconnect se sedmipalcovým displejem (pro linii Plus stojí 11.000 Kč).
Výbavě Riva jsou rovněž vyhrazeny pouze dva uvedené motory. S atmosférickým čtyřválcem 1.2 8v (51 kW) vůz stojí 462.100 Kč, za to je ale vybaven speciálním balíčkem Riva obsahující palubní desku, hlavici řadicí páky a prahové lišty v dřevěném provedení, specifická 16" litá kola, logo Riva na předním nárazníku a zádi vozu nebo dvojitou linku okolo vozu. Zkrátka dokonalá stylovka.
Barva karoserie je unikátní a nemůže ji mít žádná jiná pětistovka, nechybí automatická dvouzónová klimatizace (pro Plus a Sport za 10.700 Kč), a stejně jako u linie Sport je i zde infotainment Uconnect se sedmipalcovým displejem a displej TFT v přístrojovém štítu. Jak již bylo řečeno, je k dispozici i otevřená varianta C, ta je však dostupná pouze s atmosférickým motorem a stojí 532.100 Kč.
V době zveřejnění prvního ceníku modernizovaného provedení pětistovky nebyl k dispozici vznětový motor, to už ale nyní neplatí. Známá třináctistovka Multijet má výkon 70 kW, točivý moment 200 N.m, vůz s ní umí jet rychlostí až 180 km/h a průměrně by si měl vystačit se 3,4 litry nafty na sto kilometrů. Agregát je dostupný je pro verze Plus a Plus C za cenu 404.600, respektive 462.600 Kč.
Fiat 500 - technická data české ceny | ||||
Motor | 1.2 MPI 8v | 0.9 TwinAir Turbo | 0.9 TwinAir Turbo | 1.3 MultiJet II |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 875 | 875 | 1248 |
Válce/ventily | 4/2 | 2/2 | 2/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 51/5500 | 62/5500 | 77/5500 | 70/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 102/3000 | 145/2000 | 145/2000 | 200/1500 |
Převodovka | 5M (5A)* | 5M (5A)* | 6A | 5M |
Maximální rychlost [km/h] | 160 | 173 | 188 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,0 | 10,0 | 10,7 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 4,9 | 3,8 | 4,2 | 3,4 |
Cena Pop [Kč] | 292.600 | - | - | - |
Cena Plus [Kč] | 342.600 | 372.600 | - | 404.600 |
Cena Plus C [Kč] | 408.600 | 435.600 | - | 462.600 |
Cena Sport [Kč] | 353.000 | - | 398.000 | - |
Cena Riva [Kč] | 462.100 | - | 512.100 | - |
Cena Riva C [Kč] | 532.100 | - | - | - |
*Robotizovaná převodovka Dualogic je za příplatek 32.000 Kč |