Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500: Výbavy Riva a Sport mají české ceny. Je libo pětistovku za půl milionu?

Jan Mička
Diskuze (4)
Teprve druhá generace Fiatu 500 prošla v loňském roce modernizací. Nyní dostává dvě zbrusu nové výbavy.

Jedna z největších automobilových ikon všech dob není v současné generaci úplně nejlevnější. Po loňské modernizaci dorazila „pětistovka“ do Česka se základní cenou 289.000 Kč, pokud ale vůz bereme jako konkurenci novodobého Mini, je v podstatě za pakatel (za mini zaplatíte minimálně 475.800 Kč). Aby toho nebylo málo, přišly na český trh také dvě nové výbavy – Sport a Riva, z nichž ta druhá je dostupná také pro otevřenou variantu C.

Linie Sport je dostupná pouze s motory 1.2 8v (51 kW) a 0.9 TwinAir Turbo (77 kW). Ceny začínají na 353.000 Kč (přeplňovaný motor je o 35.000 Kč dražší), v základu ale dostanete litá patnáctipalcová kola, zatmavená zadní okna, vnější zpětná zrcátka v grafitové úpravě, přední mlhovky, rádio Uconnect se sedmipalcovým dotykovým displejem nebo displej TFT místo klasických analogových budíků.

Cena není zase tak vysoká, pokud uvážíme, že linie Plus, ze které Sport patrně vychází, je s atmosférickým čtyřválcem levnější jenom o 10.400 Kč. A to je méně, než kolik jinak dáte za Uconnect se sedmipalcovým displejem (pro linii Plus stojí 11.000 Kč).

Výbavě Riva jsou rovněž vyhrazeny pouze dva uvedené motory. S atmosférickým čtyřválcem 1.2 8v (51 kW) vůz stojí 462.100 Kč, za to je ale vybaven speciálním balíčkem Riva obsahující palubní desku, hlavici řadicí páky a prahové lišty v dřevěném provedení, specifická 16" litá kola, logo Riva na předním nárazníku a zádi vozu nebo dvojitou linku okolo vozu. Zkrátka dokonalá stylovka.

Barva karoserie je unikátní a nemůže ji mít žádná jiná pětistovka, nechybí automatická dvouzónová klimatizace (pro Plus a Sport za 10.700 Kč), a stejně jako u linie Sport je i zde infotainment Uconnect se sedmipalcovým displejem a displej TFT v přístrojovém štítu. Jak již bylo řečeno, je k dispozici i otevřená varianta C, ta je však dostupná pouze s atmosférickým motorem a stojí 532.100 Kč.

V době zveřejnění prvního ceníku modernizovaného provedení pětistovky nebyl k dispozici vznětový motor, to už ale nyní neplatí. Známá třináctistovka Multijet má výkon 70 kW, točivý moment 200 N.m, vůz s ní umí jet rychlostí až 180 km/h a průměrně by si měl vystačit se 3,4 litry nafty na sto kilometrů. Agregát je dostupný je pro verze Plus a Plus C za cenu 404.600, respektive 462.600 Kč.

Fiat 500 - technická data české ceny
Motor1.2 MPI 8v0.9 TwinAir Turbo0.9 TwinAir Turbo1.3 MultiJet II
Zdvihový objem [cm3]12428758751248
Válce/ventily4/22/22/24/4
Největší výkon [kW/min]51/550062/550077/550070/3750
Točivý moment [N.m/min]102/3000145/2000145/2000200/1500
Převodovka5M (5A)*5M (5A)*6A5M
Maximální rychlost [km/h]160173188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,010,010,7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,93,84,23,4
Cena Pop [Kč]292.600---
Cena Plus [Kč]342.600372.600-404.600
Cena Plus C [Kč]408.600435.600-462.600
Cena Sport [Kč]353.000-398.000-
Cena Riva [Kč]462.100-512.100-
Cena Riva C [Kč]532.100---
*Robotizovaná převodovka Dualogic je za příplatek 32.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (4)
6. 9. 2016 23:45
Tohle za 500?
No tak abych si koupil tohleza 500 bych musel bet snad blazen, kdyz vim ze da koupit solidni ojetej Superb II temer za polovicni cenu, tak fakt nevim co by me primelo kupovat tohohle novyho Fiata
9. 8. 2016 17:14
Re: No, reknu to naopak:
To chce potom verziu 500 Abarth. Vyzera to ako maly cert a chlap v tom definitivne nie je ako bukvica.
8. 8. 2016 22:22
Re: No, reknu to naopak:
Value for money to nevyhra, ale dizajn Taliani proste vedia - uz osem rokov na trhu len s drobnymi upravami a stale vyzera vyborne. Keby som chcel auto len do mesta tak by som normalne 500ku bral a ani by mi nevadilo, ze by som mozno vyzeral ako bukvica, to auto je proste skvele :-)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 8. 2016 18:43
No, reknu to naopak:
Kdybych chtel male auto za pul mega, tak si koupim Rivu.
;-)