Fiat 500 Riva: Ve stylu luxusního člunu
Riva je výrobce patřičně drahých motorových jachet a rychlých člunů. Právě on tentokrát s Fiatem spolupracoval na designu. Paničky bohatých vlastníků plavidel budou mít alespoň pojízdnou kabelku do města, případně na večerní cesty do klubů na pobřeží. Ne, pětistovka se jménem této firmy plavat neumí, i když v Itálii mají vody dost. V minulosti se Turín nebránil kooperaci s módními značkami Diesel a Gucci, tak proč na ně nenavázat?
Retro autíčko je dost stylové už v základu, ale Rivu na severu Itálie ještě patřičně okořenili mnoha luxusními prvky. Zaujme tmavě modrá barva Sera doplněná pro změnu světlými vlnkami na bocích a hlavně unikátními dvacetipaprskovými koly, mimochodem velkými šestnáctipalcovými. Inspiraci technikou pohybující se na vodě tu vidno na první pohled, za vzor sloužil model Aquariva Super. Zrcátka jsou mimochodem chromovaná.
Kabina včetně palubní desky, dveřních prahů a hlavice řadicí páky je obložena pravým ručně lakovaným mahagonem v kombinaci se světlou javorovou lištou. Ne, nejedná se o plast jako u obyčejných cinquecent, kdepak!. Sedačky pokrývá kůže Poltrona Frau v odstínu slonové kosti, loga na opěradlech jsou vyvedena zase v tmavě modré, stejně jako lemování. A nezapomínejme na koberečky v podobném stylu, avšak opačné kombinaci.
Cinquecento si i v této edici zachovává běžnou techniku, nadupaných čtyřválců od Abarthu není třeba. Takže zájemci a zájemkyně mají na výběr nesmrtelnou benzinovou dvanáctistovku Fire s 51 kW, dvouválce TwinAir 0,9 l/63 a 77 kW, milovníci nafty pak zvolí Multijet 1,3 l se 70 kW. V závislosti na motorizaci dostanou pěti- nebo šestistupňovou převodovku, či robotizovaný Dualogic. Digitální přístroje a sedmipalcový dotykový Uconnect nemusíme představovat, ty už zníme od loňské decentní modernizace.
K mání je (polo)kabriolet se shrnovací střechou, znovu tmavě modrou, jak jinak. Na své si ale přijdou i ti, kteří hledají klasickou uzavřenou verzi, ta ji má pro změnu černou. Panoramatickou prosklenou střechu dostanou už z továrny. Která karosářská verze je stylovější, snad ani nemusíme dodávat. Připlatit lze ještě dále za audio Beats, bohatí pánové jistě nějaké to euro ještě pustí.
Auta již lze objednávat. Fiat zatím tají cenu i počet kusů, prvních 500 jich ale očísluje, plaketku najdeme na středové konzole. V pořadí čtvrtá generace turínských vozů se slavným číslem v názvu se povedla a poptávka neslábne ani po devíti letech od debutu sériového Tipo 312.