Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L Trekking: Z americké louže do evropského bláta

Michal Fokt Michal Fokt 26. 2. 2013 • 07:06
7
20
Zobrazit náhledy (7)
Fiat 500L Fiat 500L
Snem každého automobilového výrobce určitě je, aby jeho auto mohlo mít alespoň dvě světové premiéry. Fiatu se to, zdá se, povedlo. Po světové premiéře vozu 500L Trekking v Los Angeles proběhne světová premiéra v Ženevě.

Hledím na tiskový portál skupiny Fiat jako příslovečná vyvoraná myš. Italové se totiž hrdě chlubí, že na březnovém ženevském autosalonu představí ve světové premiéře SUV variantu velkoprostorového modelu Fiat 500L, nesoucí označení Fiat 500L Trekking. Neměl by někdo Sergiovi říci, že už bylo auto vystaveno v listopadu na Auto Show v Los Angeles? Podotýkám, že tehdy rozhodně nemělo žádný status konceptu. Ale co, jestli se náhodou dostanete na ženevskou tiskovku Fiatu, tvařte se překvapeně a hodně tleskejte, znáte ty horkokrevné Italy...

OK, tak třeba je to světová premiére evropské verze. Ale ať se dívám na jednu světovou premiéru a hned zase na druhou, nic nového nebo jiného nevidím, kromě odlišné optiky předních světlometů, což je ovšem záležitost čistě legislativní. Evropa má ovšem to privilegium, že si nemusí fotit interiér sama, jako média v Americe, kde v tiskových materiálech oficiální snímky interiéru chyběly a k dispozici taky byly jen ty, které pořídily redakční týmy přímo na výstavišti.

Ale zanechme uštěpačných poznámek a raději připomeňme, že si na bázi Punta postavený Fiat 500L Trekking bude muset vystačit, stejně jako menší Fiat Panda Trekking, s pohonem pouze předních kol, přičemž funkci čtyřkolky do jisté míry převezme inteligentní software Tracition +, fungující do rychlosti 30 km/h a přibrzďující protáčející se kolo. Elektroniku podpoří pneumatiky M+S. To je dnes zjevně velmi módní záležitost. Už jsem asi zase kousavý, faktem ovšem je, že to poslední, co by chtěl majitel 500L Trekking dělat, je zkoušet jeho offroadové schopnosti, takže tenhle systém využije nanejvýš tak na silnici za podobného počasí, jaké máme teď.

Něčím vás ale překvapím i přesto, že už se zdá být všechno prozrazeno - znám škálu motorů pro evropský trh. Zatímco v USA se musí spokojit s jediným motorem 1.4 MultiAir, jenž však disponuje 118 kW a 184 N.m, tohle jsou i přes výrazně širší nabídku motorizací hodnoty, o kterých si můžeme nechat jen zdát. V zelené Evropě se končí na 105 koních a bude jen na vás, jestli je chcete raději z motoru 0.9 TwinAir Turbo nebo 1.6 MultiJet II, s nímž auto zrychlí na stovku za 11,3 s a rozjede se na 181 km/h.

Já vím, je to převýkonované monstrum, ale naštěstí lze pořídit i něco krotšího, třeba benzinový 1.4 16v s výkonem 95 k nebo 1.3 MultiJet s 85 k, jenž bude existovat i s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Dualogic. No co, alespoň bude čas na kafíčko, i v 500L Trekking se objeví Lavazza 500 Espresso Experience a hrát vám k tomu bude 520W audio Beats od Dr. Dre. Život v přeplněných městech, kam bude tohle "SUV" patřit, bude radostnější také díky City Brake Control, které zajistí, že při popojíždění v koloně rychlostmi pod 30 km/h do nikoho nešťouchnete.

Největší výhodou 500L Trekking ale určitě je to, že díky allroad bodykitu vypadá mnohem lépe, než výchozí Fiat 500L a právě to by mělo být klíčem k jeho úspěchu. Do fronty se ale nežeňte, prodej začne na prvních evropských trzích až v červnu.

Související články

Témata
27. 2. 2013 17:41
Re: tý brďo... tak tohle už je FAKT síla
no... rozhodně si pod pojmem ironie představuju něco úplně jinýho.
Chápal bych jednu ironickou vcětu na adresu opakované "premiéry"...
Možná celej odstavec!
Ale v tom článku nic jinýho není... a i to, co tam je jsou úplný kraviny.
To auto - a zejména 1,6 d - je dobrý auto a už aby bylu u nás na trhu! Zmatky či nepřesnosti s premierama na tom nezmění vůbec nic.
Howgh.
27. 2. 2013 14:22
Re: hodnota clanku nula
Dacia = stroj na smrt!!!!!!!!! >:-[] Podle nárazových trestů je Felicia r.v. 95 bezpečnější auto než Dacia Lodgy metelescu blescu .... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
27. 2. 2013 14:15
* Fokt
Pan Fokt je *, pan Fokt je * korumpovaný škodovkou. Pan Fokt je *, pan Fokt je * korumpovaný škodovkou, pan Fokt je zakomplexovaný *, který má doma v garáži Škodovku jako výraz korupce, protože kdyby takový článek napsal o Škodovce nebo VW, tak je už bez místa dobytek jeden novinářský zkorumpovaný.... >:-[] :no:
27. 2. 2013 01:16
Já to vidím na přejetého pejska
Možná panu autorovi, když byl ještě dítě, někdo s Fiatem přejel třeba jezevčíka, yorkshira, čivavu, oblíbenou kočičku nebo bílého králíčka.

To trauma je pořád v něm, toho se, bez odborné pomoci, jen tak nezbaví. >:D
26. 2. 2013 23:14
Re: Cena ?
To ericn:
Ano, myslel jsem cenu cca 450 za 500L Trekking.
A ještě k článku. Tento článek měl být pravděpodobně (zcela jistě) o připravované novince. Pokud chtěl pan autor psát o situaci Fiatu měl napsat článek o situaci ve Fiatu. A ještě lépe by bylo, kdyby své názory prezentoval ve svém blogu nebo článek byl označen jako komentář. Pak každý ví co rozklikává. Mě zajímají informace a názor už si dovedu vytvořit sám.

To Mr.Murphy:
Tak snad jsem tolik nenapsal. Právě naopak, vždyť jsem pochválil vzhled auta, sice si posteskl nad motory (nekritizoval jsem je jako takové, jen se mi zdají slabé kromě 1,6 MultiJet) a vyjádřil přání, aby byl v nabídce ještě jeden silnější motor + aby byla přijatelná cena této verze. O Marchioneho jsem slůvkem nezavadil.
A mimochodem já jsem velký fanda a zastánce Fiat group. Takže mi myslím nemáš co vyčítat.
Články odjinud