Fiat 500S je sportovní pětistovka bez štíra
Novodobá, vlastně už čtvrtá generace řady 500 (včetně hranatého Cinquecenta) se těší zájmu hlavně žen. Fiat chce přilákat ale i druhé pohlaví, které lze vidět na místě řidiče opravdu velmi sporadicky. Nejnovější verze 500S je ovšem také zaměřena na mladé publikum bez rozdílu. Co znamená písmenko S, není třeba dlouze vysvětlovat - Sport. Tentokrát se tak docela nejedná o marketing jako v případě 500L, „esko“ je odvozené ze standardního minihatchbacku s retro vzhledem. O jeho zaměření koneckonců svědčí také vizáž samotného prcka.
Fiat 500S nabídne patnáctipalcová litá kola v tmavém chromu, brzdy s rudými třmeny, zadní spoiler, výraznější boční prahy, sportovní nárazníky a zatmavená zadní boční skla. Přední dvojice cestujících si hoví v elektricky ovládaných sportovních sedačkách s červeným prošíváním a nezbytnými logy 500S na opěradlech. Řidič sedí za tříramenným sportovním volantem, palubní desku pokrývají plasty v matně stříbrném laku. Řadicí páka má chromovanou hlavici a kulisu znázorněnou na červeném podkladu. Standardem je manuální klimatizace, informační a zábavní systém Blue & Me s ovládáním rádia na volantu, také pohybu vnějších zpětných zrcátek napomáhají elektromotorky. Kdo chce utrácet, může si vybrat šestnáctipalcová kola, zadní křídlo zle mít spolu se střechou i v černé barvě, která bude kontrastovat s červenými, bílými, šedými a modrými laky. Nechybí ani černý včetně matného, barev karoserie je celkem devět.
Pod kapotou pak najdeme celkem čtveřici motorů. Základem je klasika: čtyřválec 1,2 l/51 kW (69 k), který doplňují technicky vyspělý přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir se 63 kW (85 k) a šestnáctiventilový motor 1,4 l, který poskytuje 74 kW (100 k). Příznivci nafty mají jedinou volbu: 1,3 Multijet/70 kW (95 k). Jde tu hlavně o vzhled a výbavu, milovníci ostřejších verzí musí k Abarthu.
Kromě podoby třídveřového hatchbacku se Fiat 500S vyrábí také jako kabriolet, tedy přesněji řečeno varianta 500C s plátěnou shrnovací střechou. Základní uzavřená verze s motorem 1,2/51 kW stojí v Itálii 13.750 eur (asi 347.000 Kč), turbodiesel přijde na 16.050 eur (necelých 405.000 Kč). Kdo touží po kabrioletu, tomu z bankovního konta ubude dalších 3,5 tisíce eur, tedy přes 88 tisíc korun.