Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X: Bratr Jeepu Renegade se odhaluje na první fotografii

David Bureš
Diskuze (115)
Proti bratrskému SUV americké značky se Fiat 500X výrazně liší – krabicovitý tvar u něj nahradily obliny.

Fiat již delší dobu pracuje na nástupci modelu Sedici, kterým se stane crossover 500X. Další ze zástupců rodiny s číslovkou 500 v názvu bude podle aktuálních zpráv oficiálně odhalen v říjnu na pařížském autosalonu. Zatím se vůz představuje na první fotografii.

Na zveřejněném snímku, který se poprvé objevil na diskusním fóru italského magazínu Quattroruote, máme možnost spatřit bok 500X a jeho příď. Hlavní světlomety jsou velice výrazné, zpracování přídě připomíná především MPV 500L. Naopak silueta zádě má blíže tradičnímu hatchbacku 500. V dolní části karoserie se pak objevuje nezbytné oplastování.

Čtenáři s dobrou pamětí mohou polemizovat o tom, zda snímek červeného exempláře je skutečně první fotografie modelu 500X. Pravdou je, že na internet již v minulosti utekla fotka auta z interní prezentace, později sám Fiat zveřejnil fotografie karoserie nedokončeného auta. Na nejnovějším snímku se nicméně ukazuje kompletní auto a ne maketa nebo nedokončená karoserie jako v minulosti.

Fiat 500X bude sdílet technický základ s Jeepem Renegade, přičemž oba vozy se vyrábějí v italské továrně Melfi. Platforma vychází z Fiatu Punto, na délku 500X měří zhruba 4,2 metru.

Nabídku motorů 500X naznačil již představený Renegade. Malý Jeep bude na evropských trzích dostupný se sedmi motory. Benzinové zastoupí 1.6 E.torQ (81 kW) a 1.4 MultiAir ve dvou výkonových verzích se 103 kW a 125 kW. Z turbodieselů budou pro Renegade nabídnuty 1.6 MultiJet (88 kW) a 2.0 MultiJet ve třech variantách s 88 kW, 103 kW a 125 kW. Malý Jeep bude možné pořídit i s devítistupňovým automatem, který se zřejmě objeví i v nabídce 500X.

Podle dřívějších zpráv se příchod Fiatu 500X na světlo světa opozdil. Poprvé se o premiéře vozu hovořilo před ženevským autosalonem 2013, letos se nejčastěji psalo o prezentaci naplánované na 4. července. Nyní už můžeme pouze čekat, zda Fiat zveřejní více informací o 500X už před jeho pařížskou premiérou, nebo zda zůstane tajemný až do 2. října, kdy autosalon v metropoli nad Seinou začíná.

David Bureš
Diskuze (115)
Avatar - wakantanka
19. 9. 2014 19:06
Re: Sázka na stále stejný design
Akurát koncernu sa nepodarilo reinkarnovať pôvodného Chrobáka, ale vytvorili nového Chrobáka a tento dizajn až taký úspech ako nová 500-ka teda nezožal ani náhodou. Takže zrejme aj tu je pes zakopaný. Nehovoriac o tom, že táto séria sú v podstate stále "malé" autá a o aplikácii tohto dizajnu na nejaké oveľa väčšie modely nepadlo ani slovo.
Avatar - CommonUser
19. 9. 2014 11:49
Re: Sázka na stále stejný design
Momentalne cez 540 litrov po roletku v kombi a casto krat v roku ani nezatiahnem tu roletku a v aute cestuju styria. Milujem borcov co podla svojich potrieb automaticky odfajcia ostatnych. Blaboly triepes ty.
Este raz nestaci mi to !

159 - sadnut si za seba bol problem. Na dlhe trate nepredstavitelne. Zasa tvoj blabol.
Sediet na zemi s kolenami za usami je genialne - o3.
Avatar - CommonUser
19. 9. 2014 11:46
Re: Sázka na stále stejný design
Momentalne cez 540 litrov po roletku v kombi a casto krat v roku ani nezatiahnem tu roletku a v aute cestuju styria. Milujem borcov co podla svojich potrieb automaticky odfajcia ostatnych. Blaboly trieskas ty.
Este raz nestaci mi to !

159 - sadnut si za seba bol problem. Na dlhe trate nepredstavitelne. Zasa tvoj blabol.
Sediet na zemi s kolenami za usami je genialne (o3).
18. 9. 2014 21:36
Re: Sázka na stále stejný design
Delta nema kombi, ale vzadu ma miesta ako aktualna O3 s vyhodou nizkeho stredoveho tunelu a posuvnych sedaciek k tomu + 380-460L kufor, takze tvrdit, ze je to male su cire blaboly.

AR 159 nie je tiez vzadu nijak zvlast male, asi ako O2, mozno mierne lepsie.
Problem mala akurat s cenou a vyberom motorov pri uvedeni, spojenie s GM skutocne ziadna vyhoda nebola.
Avatar - grifith
18. 9. 2014 09:45
Re: Sázka na stále stejný design
Osobně to vnímám jinak, v mých očích Stilo z této řady vyčnívá. A i přesto jsem si jej pořídil, jiné kvality převýšily nad pro mě slabším designem. Nové Bravo design vrátilo do těch "správných italských kolejí".