Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Fiat 500X Sport vs. Renault Captur TCe 155 – Rozum vs. emoce

Ondřej Mára
Diskuze (79)

Dvojice stylových kompaktních crossoverů slibuje líbivý design, výkon okolo 150 koní, automatickou převodovku a bohatou výbavu. Jaké jsou ale jejich skryté přednosti, se kterým se lépe svezete a který poslouží celé rodině?

Úvod, pořizovací náklady


Představení

Fiat 500X, první kompaktní crossover našeho srovnávacího testu, byl poprvé představen již v roce 2014, tedy rok po představení první generace Renaultu Captur. Ovšem zatímco captur už dostal generaci druhou, Fiat 500X prošel v roce 2018 faceliftem, který mu kromě jiného nadělil i nové motory řady FireFly. V minulém roce jsme se navíc dočkali modelu Sport.

Pod kapotou námi testovaného Fiatu 500X Sport, který můžeme označit za vrcholnou výbavu, pak najdeme nejsilnější z nových motorizací. Tou je přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka s výkonem 150 koní, která je kombinována výhradně s šestistupňovým dvousojkovým automatem DDCT a sílu posílá na přední kola.

Druhým šarmantním crossoverem našeho srovnávacího testu je druhá generace Renaultu Captur, jejíž premiéra se odehrála v minulém roce. K modelu captur se přitom sluší dodat, že představuje nejen bestseller značky, ale současně i jeden z bestsellerů segmentu.

Pod kapotou testovaného vozu byla opět uložena přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka v kombinaci s pohonem předních kol, její výkon ovšem dosahoval 155 koní a navíc spolupracovala se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Tato motorizace je navíc dostupná pouze ve vrcholné výbavě Intens, která dělá z testovaných modelů celkem rovné soupeře.

Fiat 500X vs. Renault Captur Fiat 500X vs. Renault Captur

Kolik stojí?

A překvapivě rovné jsou si po finanční stránce i základní provedení našich testovaných vozů. Starší Fiat 500X totiž můžete pořídit v základní výbavě Urban se základní motorizací 1.0 FireFly (120 k, 6 st. man. převodovka) již od 399.900 Kč. Nejlevnější Captur v základní výbavě Zen s nejdostupnější motorizací TCe 100 (100 k, 6 st. man. převodovka) pak startuje na částce 405.000 Kč. Výkonnostně srovnatelný Captur TCe 130 (130 k) ovšem seženete od částky 460.000 Kč.

Pokud ale v cenících zabrousíme o něco níž, tedy mezi hodnotnější výbavy, pak zjistíme, že testovaný Fiat 500X Sport v kombinaci s motorizací FireFly 150 koní startuje od částky 543.900 Kč. Naproti tomu Renault Captur ve vrcholné výbavě Intens s vrcholným benzínovým motorem TCE 155 EDC GPF pořídíte od 580.000 Kč.

A jak vypadá srovnání základních výbav u vrcholných provedení testovaných crossoverů? Oba vozy nabídnou například Full LED přední světlomety, infotainment s obrazovkou o úhlopříčce 7“ nebo navigaci.

Pořizovací náklady Fiat 500X Renault Captur
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy FireFly 150, Sport Tce 155 EDC GPF, Intens
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace S, dvouzónová S
Litá kola [Kč] 18" 17"
Rezerva [Kč] 4.500 5.000
Digitální přístrojový štít [Kč] - S
Tempomat [Kč] S S
Vyhřívaná přední sedadla [Kč] 5.500 5.000
Vyhřívání čelního skla[Kč] 7.500 Kč (Paket Winter) 14.000 (Pack Winter Plus)
LED  světlomety [Kč] S S
Dvoubarevné lakování [Kč] od 10.500 Kč S
Navigace [Kč] S S
Dešťový senzor [Kč] 3.000 S
Panoramatické střešní okno [Kč] 26.000 25.000
Tažné zařízení [Kč] - -
Zadní parkovací kamera [Kč] 5.000 5.000 (Pack Parking)
SERVIS (vč. DPH)  
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 26.136/7.199  
Přední/zadní nárazník [Kč] 9.113/8.567  
Přední blatník [Kč] 3.836/4.247  
Brzdové destičky přední/zadní [Kč] 4.126/3.678  
Brzdové kotouče přední/zadní [Kč] 4.386/2.541  
Přední/zadní tlumiče [Kč] 2x5.094 / 2x4.767  
Čelní sklo [Kč] 8.845  
Hodinová sazba v servisu [Kč] -  
Servisní interval [Kč] 15.000 km / 1 rok  
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] cca 7.764  
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5/3/8 5/3/12
Prodloužená záruka 3 roky/100.000 Km  

Fiat 500X ovšem přijíždí na 18“ kolech, zatímco captur dostal menší sedmnáctky. Fiat má rovněž dvouzónovou klimatizaci, zatímco Renalt pouze tradiční automatickou. U Fiatu si ovšem připlatíte za dvoubarevné lakování, zatímco Renault ho dává ve standardu. U Renaultu navíc potěší i standardní elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, za které se u Fiatu připlácí.

Pokud ale zatoužíte po příplatkové výbavě, pravděpodobně vás potěší, že rozdíly v cenách jsou až na vzácné výjimky celkem minimální. Finance tak mluví spíše ve prospěch staršího fiatu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Fiat 500X Renault Captur
Základní cena 7 6
Standardní výbava a příplatky 7 7
Záruky 7 8
Průměr 7 7

Design, interiér


Exteriér

Od ceníků se ale pojďme přesunout k samotným autům, která se designérům dle mého prostě povedla. Fiat 500X dokázal krásně zužitkovat retro vzhled klasické pětistovky, která v dnes ikonické reklamě zkrátka trochu „povyrostla“ po tragikomickém pádu modré pilulky do nádrže.

Ve verzi 500X Sport je navíc tenhle líbivý crossover osazen sportovními nárazníky, vzadu září chromovaná dvojitá koncovka výfuku, v podbězích jsou parádní 18“ litá kola (volitelně i 19“) a celé auto je díky sportovněji laděnému podvozku blíž asfaltu než jeho klasičtí sourozenci.

Renault Captur druhé generace rozvíjí design svého předchůdce. To se projevuje na výraznějších rysech karoserie, které vozu propůjčují ještě robustnější postavení. LEDkový světelný podpis ve tvaru písmene C pak pro změnu zdůrazňuje moderní pojetí vozu. Ale o tom si povíme více v interiéru.

Fiat 500X Sport Fiat 500X Sport

Pokud se podíváme na oba stroje zaparkované bok po boku, můžeme si všimnout celkem výrazné odlišnosti ve směřování modelu. Captur se výrazným oplastováním snaží hrát spíše na dobrodružnější notu, jeho seseklá záď víc připomíná tradiční SUV.

Naopak 500X se ve verzi Sport zbavila nelakovaného plastového lemování, díky čemuž vypadá skutečně jako přifouklý hatchback. A tuto iluzi jen posiluje pohled na pozvolněji klesající zadní partie.

Proti 500X pak captur celkově působí maskulinnějším dojmem, jakkoliv naštěstí není zbytečně agresivním a nesnaží se hrát si na něco, čím není. Čistě po stránce designových sympatií to však u mě vyhrává pětistovka, které pro její světla odkazující na ikonickou minulost ochotně odpustíte i relativní stáří.

HODNOCENÍ DESIGNU Fiat 500X Renault Captur
Vnější vzhled 8 8
Vnitřní vzhled 7 8
Zpracování 8 8
Ergonomie 7 8
Konektivita 8 8
Průměr 7,6 8

Interiér

V interiéru je to ale docela jiná písnička. Po usednutí za volant si totiž člověk velice rychle uvědomí, že je pětistovka jednoduše starší a navíc se mnohdy snaží zajímavě tlačit cenou na konkurenty. Jenže proti capturu to nebude mít jednoduché prakticky nikdo. A to ještě dlouho.

Dodnes si velice dobře pamatuji na zahraniční prezentaci nového capturu, kde nám bylo opakovaně připomínáno, jak velký důraz byl při modernizaci kladen právě na interiér. Po vzoru nového clia, s nímž captur sdílí techniku, se do interiéru nastěhovaly měkčené plasty, přepracované ovládací prvky, upravené sedačky, moderní infotainment, atd.

Rozhodně tím nechci říct, že by 500X působila vyloženě zastarale. Například její infotainment dokázal po stránce plynulosti, přehlednosti a konektivity držet s capturem krok. A ani po stránce designu není pětistovka tak moc pozadu.

Rozdíl je ovšem poznat například na propojených službách, kdy captur nabídne dokonce i přehled o cenách benzínu na čerpacích stanicích v okolí, ke kterému přihodí i graficky zdůrazněný rozdíl cen.

Captur se navíc může pochlubit i vysoce sofistikovaným semi-autonomním asistentem řízení v rámci paketu Easy-Pilot, který se dá celkem jednoduše označit za jeden z aktuálně nejschopnějších. Nekličkuje mezi pruhy, plynule přizpůsobuje rychlost a výrazně usnadňuje cestování na větší vzdálenosti.

Renault Captur TCe 155 Renault Captur TCe 155

V kabině pak nemůžeme opomenout citelný rozdíl v použitých materiálech obložení, celkové ergonomii, rozvržení úložných prostor i vzdušnosti kabiny. Po usednutí za volant 500X jsem se cítil lehce stísněně, zatímco v kabině capturu si člověk připadá svobodnější. A vlastně i ve skutečnosti je.

Abych byl konkrétní, na předních sedadlech je situace ještě velmi podobná, podle našich měření dokonce téměř stejná. Člověk si ovšem v pětistovce všimne například nižšího stropu, který má nad sedadlem řidiče a spolujezdce vykrojení. Na zadních sedadlech už je ovšem situace diametrálně odlišná.

Když totiž Renault představil novou generaci Capturu, velice dobře si uvědomoval, že jde o jeho eso v rukávu. Vždyť první generace byla bestsellerem značky i segmentu, na což Francouzi rozhodně chtěli navázat. Captur proto neudělali pouze hezčí nebo modernější, ale také výrazně praktičtější.

Vzadu je tak dostatek místa, abych se tam mohl i se svými 183 centimetry pohodlně posadit sám za sebe. Před koleny i nad hlavou mi přitom stále zbývalo ještě dost prostoru, takže jsem se necítil nijak stísněně. V pětistovce byla situace komplikovanější. Pokud jsem se totiž usadil sám za sebe, pomalu jsem se vlasy dotýkal stropnice, zatímco moje kolena dělila od opěráku přední sedačky jen malá mezera.

Captur má však ještě jednu výhodu - zadní lavice se dá posouvat v rozsahu zhruba 16 centimetrů. Díky páce posuvu, která je přístupná z kabiny i zavazadelníku, tak můžete snadno upřednostňovat prostor pro posádku či zavazadla dle aktuální potřeby. Ve středním nastavení přitom zadní lavice stále obstojně poslouží například pro děti, zatímco krajní nastavení ji činí použitelnou nanejvýš pro autosedačku s hodně malým dítětem. Posunutí sedadel dopředu se ovšem výrazně podepíše na velikosti zavazadelníku.

Ten má u capturu maximální objem až 536 litrů, pro jeho dosažení je ale potřeba ještě snížit standardně dodávané dvojité dno podlahy zavazadlového prostoru. Tím může být vybaven i Fiat 500X, ovšem za příplatek 2.700 Kč. Ve standardu pak Fiat nabídne maximální objem zavazadelníku pouze 350 litrů.

Fiat 500X Sport Fiat 500X Sport

Po sklopení zadních opěradel by měl Captur nabídnout 1275 litrů a díky dvojitému dnu nechybí možnost využít téměř rovnou ložnou plochu. U Fiatu se po sklopení zadních opěradel dostáváme na hodnotu 910 litrů. Zajímavostí Fiatu je ovšem možnost připlatit si dojezdové či plnohodnotné rezervní kolo (2.500/4.500 Kč), zatímco captur nabízí za příplatek (5.000 Kč) pouze rezervu.

S úložnými prostory v kabině jsou na tom oba modely zhruba podobně, i když v capturu si toho možná přeci jen odložíte o něco víc. Renault totiž zaujme především šuplíčkem před spolujezdcem, velkými kapsami ve dveřích nebo odkládací přihrádkou pod konzolou s voličem automatické převodovky. Fiat pro změnu nabídne dvojici úložných schránek před spolujezdcem a dostatek místa ve středové konzole.

HODNOCENÍ INTERIÉRU Fiat 500X Renault Captur
Prostornost 6 8
Přední sedačky 7 7
Zadní sedačky 6 7
Kufr 7 8
Variabilita 6 8
Průměr 6,4 7,6

Motor, jízdní vlastnosti


Motor

Pod kapotou modernizovaného Fiatu 500X je uložen motor z řady FireFly, konkrétně turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru s přímým vstřikováním a filtrem pevných části. Motor nabízí maximální výkon 110 kW (150 k) při 5250 otáčkách a nejvyšší točivý moment 270 N.m při 1850 otáčkách.

Navzdory přeplňování má přitom motor charakter spíše atmosféry, takže nemusíte čekat žádné prudké kopance od nástupu turba a většina zábavy se odehrává až ve vyšších otáčkách. V nich se navíc pětistovka i celkem příjemně projevuju a svižná jízda s ní byla nečekaně příjemná.

Pod kapotou capturu je rovněž uložena čtyřválcová třináctistovka s přeplňováním turbodmychadlem, přímým vstřikováním paliva a filtrem pevných části, na jejímž vývoji Renault spolupracoval s automobilkou Mercedes-Benz.

Motor nabízí o 3 kW vyšší maximální výkon 113 kW (155 k) až při dosažení 5600 otáček, shodný nejvyšší točivý moment 270 N.m je pak dostupný při 1800 otáčkách za minutu, tedy nepatrně dřív.

Ani captur nehýří v nízkých otáčkách životem, někde nad hranicí dvou a půl tisíce otáček však přijde po váhavém rozjezdu silný nástup výkonu, který obvykle trochu kopne a pokusí se řidiče zatlačit do sedačky. Ve vyšších rychlostech, případně při dynamickém zrychlení, ovšem není motoru příliš co vyčítat.

Renault Captur TCe 155 Renault Captur TCe 155

Oba motory jsou spojeny výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou, která má ve Fiatu šest a v Renaultu sedm převodů. Obě převodovky ale představovaly menší zklamání a trochu nám kazily zážitky.

Svorně totiž celkem váhaly při rozjezdech, což je markantní především u Renaultu. Snaha prudce se rozjet a trefit například mezeru na křižovatce se dokázala až nepříjemně rychle zvrtnout v dramatickou inscenaci, která si nejednou říkala o vytroubení před titulky. Fiat mě pak pro změnu občas potrápil lehkým škubnutím.

Ve vyšších rychlostech už se ale obě převodovky chovaly podobně kultivovaně, tedy s výjimkou manuálního řazení. U capturu lze ale kritizovat nanejvýš poněkud chaotický způsob přepínaní do plně manuálního režimu, který vyžaduje delší podržení pádla řazení pod volantem. V opačném případě se totiž režim po chvíli deaktivuje.

HODNOCENÍ MOTORU Fiat 500X Renault Captur
Zrychlení 6 7
Pružnost 6 7
Spotřeba udávaná 6 8
Spotřeba v testu 5 7
Odhlučnění motoru 8 8
Průměr 6,2 7,4

U pětistovky mě ovšem trápily poněkud závažnější problémy. Tím prvním je nutnost připlatit si pádla pro řazení pod volantem (+1.400 Kč), na což bohužel u redakčního vozu nedošlo. Druhým mínusem pak byla zoufale pomalá reakce na manuální řazení pomocí samotné páky ve středovém tunelu, což výrazně kazilo jinak velice příjemný pocit z jízdy.

Pokud totiž Fiat v něčem skutečně vynikal, pak to byl právě zážitek z jízdy a radost z řízení. Důvod přitom nalezneme u samotné konstrukce podvozku, který je jako jeden z mála v tomto segmentu vybaven zadním nezávislým zavěšením. Ve verzi Sport se ale pětistovka dočkala i nového naladění zavěšení, tlumičů FSD (Frequency Selective Damping) s variabilní charakteristikou tlumení, upraveného systémů řízení a snížení světlé výšky o 13 milimetrů.

Auto tak působí mrštně, stabilně a snad bych se nebál říct hravě. Navzdory své otylosti je to pořád hravá pětistovka, s níž jsem se především za městem celkem slušně bavil. A pokud bych měl k ruce rychlejší řazení, dost možná bych tuhle zábavu označil i za královskou.

Renault Captur sází podobně jako většina konkurentů v tomto segmentu na jednodušší podvozek, tedy zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou. Podvozek je ovšem solidně nastaven, takže autu nechybí jistota. Tlačit na pilu ale nemá příliš smysl.

Dynamické měření Fiat 500X Renault Captur
Pneumatiky Goodyear Eagle F1 Goodyear EfficientGrip
Rozměr pneumatik 225/45 R18 215/55 R18
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] 6,8 / 8,9 6,4 / 7,2
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 3000 2400
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 47.6, 85.9, 125.5 47.7, 87.7, 127. 8

Captur bohužel nedokáže zprostředkovat takové emoce z pěkně projeté zatáčky, jako to umí Fiat. V ostřejších pasážích se navíc stejně nakonec projeví náklony výše usazené karoserie, což člověka přinutí sundat nohu z plynu a užívat si spíš pozoruhodnou schopnost podvozku filtrovat díry a nerovnosti.

Podivnou zajímavostí nového capturu se pro mě ale staly bubnové brzdy na zadní nápravě, což jsem u vrcholné motorizace opravdu nečekal. Nástup brzdového účinku byl sice vždy naprosto dostatečný a nikdy jsem se nedostal do situace, kdy bych si na bubny zanadával, nicméně Fiat 500X dostal čtyři kotouče, jejichž nástup mi přišel nepatrně ostřejší.

Spotřeba

Fiat láká na kombinovanou spotřebu dle WLTP v rozmezí 6,7 až 7,3 l/100 km, zatímco captur by si měl vystačit s 5,4 až 5,6 l/100 kilometrů. Když jsem se ale s capturem loučil, tak na jeho palubním počítači svítila průměrná hodnota 7,2/100 km. U pětistovky se mi při vracení zobrazila hodnota 8,6 l/100 km. Nutno ovšem poznamenat, že jsem ani jedno auto nešetřil. S lehčí nohou by tak spotřeba mohla jít u obou modelů klidně i o litr níž.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Fiat 500X Renault Captur
Ovladatelnost 9 7
Komfort odpružení 8 9
Odhlučnění podvozku 8 8
Řízení 9 7
Řazení 6 6
Brzdy 7 6
Průměr 7,6 7,2

Závěr


Závěr

Mají podobný výkon, styl, automat a vlastně ani jejich základní cena není zas tak vzdálená. Jakmile ale s touto dvojicí kompaktních crossoverů strávíte nějaký čas, rychle zjistíte, že cílí na trochu odlišné skupiny zákazníků.

V obou případech hraje velkou roli design interiéru a exteriéru, který se snaží zasáhnout citovou stránku. Fiat na to jde přes retro a styl, zatímco Renault sází na pověstnou francouzskou šarmantnost a eleganci.

Pětistovku ovšem docení především lidé, kteří mají rádi řízení. Soužití s ní přitom bude trochu jako s typickou Italkou. Občas se pohádáte kvůli nepřesné převodovce. Možná jí někdy vyčtete, že toho moc vypije. A někdy vás dost možná bude mrzet, že nemá větší míry. Jenže jakmile ji vyvezete do města, tak se za vámi budou lidé otáčet. A jakmile vyrazíte na nějakou pozapomenutou okresku, začnete se zase velice rychle bavit.

Captur je trochu jako serióznější Francouzka, která to s vámi myslí dobře. Ve společnosti vás bude reprezentovat, ale přitom vám zvládne zajistit pohodlí a pomůže vám se stěhováním. Sice jí občas trvá se rozkoukat, jenže jakmile chytne dech, tak s vámi bez potíží udrží tempo na kdejaké cestě. Jen s ní zkrátka není taková zábava.

Pokud se ale vrátíme k tradičnímu závěru srovnávacího testu, pak je vítězem Renault Captur. Do karet mu hraje nižší věk, sofistikovanější interiér, reálná spotřeba i naměřená dynamika. Osobně pro mě však bylo nepatrně těžší loučení s pětistovkou, která byla zkrátka podvozkově hravější a navíc vyšla i v testované specifikaci levněji.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Fiat 500X Renault Captur
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7 7
DESIGN 7,6 8
INTERIÉR 6,4 7,6
MOTOR 6,2 7,4
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 7,6 7,2
CELKOVÝ PRŮMĚR 6,95 7,55

Fiat 500X Sport   

Plusy

  • Elegance
  • Zábavné svezení
  • Průběh výkonu
  • Nižší základní cena

Minusy

  • Méně prostoru v interiéru
  • Vyšší spotřeba
  • Pomalé reakce převodovky v manuálním režimu
  • Absence manuální převodovky
Nejlevnější verze modelu 399.900 Kč (500X Urban 1.0 FireFly 120 k)
Základ s testovaným motorem 487.900 Kč (500X City Cross 1.3 FireFly 150 k)
Testovaný vůz bez příplatků 543.900 Kč (500X Sport 1.3 FireFly 150 k)
Testovaný vůz s výbavou 613.900 Kč (500X Sport 1.3 FireFly 150 k)

Renault Captur

Plusy

  • Design
  • Prostornost
  • Komfortní naladění
  • Spotřeba

Minusy

  • Váhavé rozjezdy
  • Prudký nástup výkonu
  • Absence manuální převodovky
Nejlevnější verze modelu 405.000 Kč (Captur ZEN TCe 100)
Základ s testovaným motorem 580.000 Kč (Captur INTENS TCe 155 EDC GPF)
Testovaný vůz bez příplatků 580.000 Kč (Captur INTENS TCe 155 EDC GPF)
Testovaný vůz s výbavou 685.000 Kč (Captur INTENS TCe 155 EDC GPF)
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (79)

Doporučujeme

Model Fiat 500X 1.3 FireFly Renault Captur 1.5 TCe 155 EDC
Cena základní sestavy 543 900 Kč 580 000 Kč
Cena testované sestavy 613 900 Kč 685 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1332 1333
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 550 113 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1850 270 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 0 / 0 / 6.7 7.3 / 4.8 / 5.4
Emise CO2: 151 122
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 910 404 / 1275
Objem nádrže (l): 48 48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 485 1341 / 435
Rozměr pneu: 225/45 R18 215/55 R18
Fiat 500X 1.3 FireFly
Renault Captur 1.5 TCe 155 EDC
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4265 4227
b) šířka (mm): 1796 1797
c) výška (mm): 1582 1576
d) rozvor (mm): 2570 2639
e) rozchod vpředu (mm): 1545 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1545 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 770 575 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 925 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900 920
k) šířka vpředu (mm): 1460 1415
l) šířka vzadu (mm): 1460 1415
délka sedáku vpředu (mm): 510 520
délka sedáku vzadu (mm): 490 450
výška opěradla vpředu (mm): 625 605
výška opěradla vzadu (mm): 630 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
6. 9. 2020 21:16
poprosim testovat ako obycajny pouzivatel
Poznamky o tom ako sa da zahrat s autom su u maleho suv viete kde, kedze drviva vacsina pouzivatelov bude poskakovat s autom v zapchach, vozit deti do skolky, ci nalozeni pojdu na vylet. Ak si niekto bude chciet kupit auto primarne na hranie, tak to bude asi ine auto vsak? Takze nabuduce poprosim ako sa jazdi s autom na dialnici, v meste, nastavenie obycajnych dennodennych zalezitosti (start/stop, klima, radio, konektivita) a ine veci. Vasa praca nie je zabava, na to vam kazdy kasle ze sa chcete s autom zabavit. Pozrite napriklad pana Chvalu ako sa to ma robit.
Avatar - lamal
24. 8. 2020 09:43
Re: Fiat
Ja s nimi celkom suhlasim, dizajnovo je 500x velmi podareny pocin vzhladom na to, ze to je nafuknuta 500vka do crossoveru. Tomuto chyba elegancia a duch doby ? By ma zaujimalo co tebe pride elegantne a v duchu doby - v kategorii nejakeho retro crossover dizajnu.

A jo urcite ma blizsie k Mini ako k comukolvek inemu, nahoda nebudu ani tie jazdne vlastnosti kombinovane s retro vzhladom... zeby Mini ? :D
23. 8. 2020 22:07
Re: vyborna zrovnavacka
Ja tiež dúfam, že Fiat ostane v SUV B segmente (ak teda medzičasom neumrie), ale už by to fakt nemuselo vyzerať ako Fiat 500. Vôbec ma to nechytilo za srdce a 500L sa radšej mohol volať Multipla.
23. 8. 2020 22:00
Re: 500X
A Captur snáď nemá otočné ovládače klimatizácie? Má rovnaké, ako automatická klíma v Dusteri.
23. 8. 2020 09:22
Re: Re: Re: Fiat
Ano jel captur. Mini jenom seděl. Nejsem fanatik píšu jenom své dojmy