Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat a BAIC mají o Opel stále zájem, Magna připustila možnost selhání jednání

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Ačkoliv se již zdálo, že k finální dohodě o převzetí německé automobilky Opel společností Magna International chybí doladit jen detaily, kanadsko-rakouská společnost připustila, že k finální dohodě nemusí dojít.

V německém tisku se včera objevily informace o tom, že automobilky Fiat a BAIC by měly v případě ztroskotání jednání o finální dohodě mezi společností Magna International a koncernem General Motors o převzetí Opelu o německou automobilku stále zájem. Kanadsko – rakouská společnost Magna International se sice s německou vládou a americkým koncernem General Motors dohodla na plánu restrukturalizace německého Opelu, avšak konečné dohody ještě nebylo dosaženo. A Magna v pondělí sama připustila, že její vstup do Opelu ještě může ztroskotat a že tedy není nic jisté.

Německý deník Süddeutsche Zeitung cituje nejmenovaný zdroj z kruhů blízkých Fiatu, podle něhož by se italský Fiat v případě ztroskotání jednání o vstupu Magny do Opelu o německou automobilku znovu ucházel. O Opel mají stále zájem i Číňané, resp. automobilka Beijing Automotive Industry Corp (BAIC). Podle informací zmíněného německého deníku se měla v úterý se zástupci ministerstva hospodářství a berlínského kancléřství setkat delegace z čínské automobilky.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
5. 6. 2009 09:59
Nejrealistictejsi verianta
Mozna by bylo nejzajimavejsi, kdyby se o Opel uchazli Fiat a Cinane spolecne... Fiat by mohl prevzit aktivity Opleu v Evrope a Cinane by mohli ziskat znacku a technologie pro pouziti na domacim trhu, za cez by radi zaplatili. Tyto penize by se vedle vladni pomoci mohly pouzit na saturaci Opelu v Evrope... Prodej Opelu Magne byl odjakziva nezmyslny a matematicky be vedl k zaniku Opelu.
5. 6. 2009 08:24
z dazda pod odkvap...
Dost sa divim, ze sa Magna snazi ziskat Opel. Tu firmu totiz poznam (aspon jej rakusku pobocku), a pravdou je, ze je na tom velmi zle: BMW, Mercedes, Porsche - ti vsetci stahuju vyrobu svojich modelov do vlastnych fabrik, a Magna akosi nema cim vyplnit svoje volne kapacity. Preto mi to pripada tak, ze Magna sa chce vytiahnut nahor po uspechu Opelu, a vyrabat u seba Insigniu (alebo ine modely automobilky Opel). Technologicky totiz nejde o ziadne partnerstvo, Magna nema prakticky co ponuknut Opelu. Je to prakticky len vyrobna/montovna, s pomerne nevyraznym vyvojovo-technickym potencialom...

Z tejto stranky mi pripada aliancia Fiat-Opel predsa len realnejsia. A predovsetkym, obe strany by tym nieco ziskali.
5. 6. 2009 08:12
To bude ještě zajímavé, ale nejvíc to přeji Fiatu!
Přeji si, aby vítězství nakonec připadlo Fiatu a pokračoval tak v ovládnutí automobilového světa. Hlavně by spadla čelist všem těm zakomplexovaným posměváčkům, co na jeho autech jen za každou cenu hledají chyby.