Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Evropské prodeje meziročně klesly o 12 %

David Bureš David Bureš 23. 10. 2011 • 00:06
34
127
Zobrazit náhledy (34)
Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat
Fiat letos prodal na italském trhu nejméně aut za posledních 20 let.

Fiat hlásí slabé prodeje na evropských trzích. Během prvních třech čtvrtletí roku 2011 meziročně klesly jeho prodeje o 12 %. Podíl Fiatu na evropském trhu klesl z 8,2 % na 7,3 %. Podle vedení italské automobilky se situace nezlepší ani v roce 2012.

Výrobce hlásí slabý odbyt i ve své tradiční baště, v domovské Itálii. Fiat ve své domovině letos prodal nejméně aut za posledních 20 let. Oproti roku 2008 se na italském trhu prodalo o 700 tisíc automobilů méně, za tu dobu klesly prodeje Fiatu o 210 tisíc vozů.

Šéf koncernu Sergio Marchionne neočekává, že by se situace zlepšila v roce 2012, podle něj tak nemá smysl vzhlížet k novým modelům. Příští rok Fiat uvede na trh novou generaci Pandy a nové malé MPV, zatím označované Ellezero (L0), které se stane nástupcem Idey i Multiply.

Fiat se bude snažit kompenzovat nízké prodeje v Evropě nárůstem prodaných automobilů na ostatních kontinentech. Automobilka bude chtít upevnit svoji pozici ve Spojených státech a v Jižní Americe, a to především v Brazílii.

Pět italských továren Fiatu je ztrátových, koncern po svých zaměstnancích požaduje pružnější pracovní dobu a vyšší produktivitu. Na to však odbory minulý pátek zareagovaly stávkou, kterou protestovaly proti připravovaným novým kolektivním smlouvám. Odbory se bojí také toho, že Fiat přesune další část své výroby do okolních států.

Témata
25. 10. 2011 14:19
Re: Vyvoj Fiatu
Super všeználku, vidím, že jenom ty všechno viš, znáš a všemu rozumíš. Přes tvoje hraběcí vyjadřování jseš vedle jako jedle hned v několika bodech. FIAT nevydělává dost na to, aby byl schopen vývoje, což je evidentní při porovnání s většími evropskými hráči. Kromě zcela standartních motorů nepřišel už s niščím, zaostává (lépe řečeno neví, co to je) v hybridních technologiích, ochranných a bezpečnostních systémech, ale i třeba moderních automatických převeodovkách. FIAT skutečně už ze dvou modelů žije, Panda je taky jenom přebouchaná, je zajímavé, že VW je kritzováno za to, že aktuálního Passata a Golfa vydává za nový typ, ačkoliv jsou to údajně jenom "facelifty", přitom u Pandy je to to samé. Pouze se měnilo víc to, co je vidět a míň to, co je venitř. Punto bylo dvojčetem Corsy (spolupráce s GM Europe), na samostatný vývoj FIAT neměl, slavná pětistovka je dvojče nového Káčka (spolupráce s Ford Motoro Europe), Bravo je překapotované Stilo, ve skutečnosti už ten slavný, bohatý a potentní FIAT nevyvinul sám kompletně nové auto (na rozdíl od evropské konkurence - VW, PSA, Renault, KIA a spol) už víc jak deset let a protože už nesehnal nikoho do kooperace, vyrábí odstarožní (po druhé faceliftované) Punto a ještě obstarožnější Bravo, dvě zrůdičky pod značkou AR na stejných podvozsích, dvě stejně otřesné Lancie a pak se vyznačuje i přelepováním znáčků na Chryslery. To jsou taky fakta a fakta zcela viditelná. Kecy o tom, co FIAT vyrábí pro druhé nic nezmění na faktu, který se objevil například v souvislosti s protesty pro Berlusconiho politice - když M. prohlásil, že aby byl FIAT ve výrobě aut ziskový, musel by opustit Itálii, protože italští pracující mají nejnižší produktivitu v Evropě.....

Jinak mám zkušenosti (pracovní) s Italy a vážně je nelze brát už vůbec, do dnešní doby už skutečně nepatří a počítat se s nimi přes veškerá silácká slova nedá a hlavně - nemusí.....To, že před dvaceti třiceti lety FIAT patřil minimálně k dobrému evropskému průměru a že byl schopen vyrábět i relativně špičkové výrobky dneska absolutně nic neznamená. Snad je dostatečným faktem dneska i to, že zatímco onen Favorit se dělal skutečně na italských strojích (částečně) a byl vyvinut Bertonem, tak to bylo v době, kdy FIAT (a sám) ještě neco znamenal a hlavně jeho portfolio bylo daleko širší než dneska, zatímco ona komunistická škodovka dělala dvě auta, z toho jedno výběhové (120...). A dneska je to naopak, portfolio Škodovky je širší a technicky je díky příslušnosti k VW technicky někde úplně jinde....

No, sni si své sny. Až to praskne, ty - jak píšeš výdělečné závody skončí v konkurzní podstatě a zybtek (a to bude většina...) v kanálu. Mimochodem, proč naposled FIAT přesunul do bývalé Karosy z Itálie betšinu výroby svých autobusů? Pročpak nejkvalitnější FIATy vyjížděly z Bialsko Bialé? Inu, prot že Ital je upovídaný líný lempl a dnešní doba tyhle typicky italské vlastnosti trestá mnohem tvrději a rychleji než dřív.
Avatar - white label
24. 10. 2011 21:43
Re: FIAT
UF? No jo, asi to není lehké, když člověk dává palec nahoru sám sobě a ještě k tomu za své bláboly... >:-[]
24. 10. 2011 19:23
Re: FIAT
Tak to bych snad ani škodovce nepřál, že by na tom byla tak, že člověku, kterému se nepokazil byť jediný Fiat by pod rukama vydržela zlomek plánované užitné doby (a to je to tak po technické stránce +- i výbavově stejný, jako to Bravo, výkon +- stejný, gumy stejný, jen ten odpor luftu je holt větší...) Auto se sice dá zničit, ale to by k tomu to auto muselo mít (v tomto případě ale bohužel asi i má) dispozice.. Bavíme se o běžném provozu.

Takže... Ano.. člověku co Fiat vydží třeba 150 000 km bez větších zádrhelů.... škodovka úspěšně musí měnit motory po 30 tis. km...

No ale když pomineme legraci..., vzhledem k mým zkušenostem s turbobenzinem sem to spíše já, kdo se k tomu autu chová tak jak se chovat má... Já v zásadě proti škodovce nic nemám... a obecně sem milovníkem aut (byť jsou z neušlechtilého chovu).

UF. :yes:
24. 10. 2011 18:51
Re: FIAT
Diskuzi možná, tebe ne. :-!
24. 10. 2011 18:42
Re: FIAT
Jo tak to asi čteš jinou diskusi,nebo se zlepši ve čtení. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku