Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Fiorino: Omlazení designu i techniky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nejmenší zástupce značky Fiat Professional se dočkal první výraznější úpravy designu karoserie a modernizace se dotkla i interiéru a pohonných jednotek.

Fiat Fiorino byl spolu se sesterskými modely Citroën Nemo a Peugeot Bipper představen ve druhé polovině roku 2007 a na trh vstoupil začátkem roku následujícího. Italská automobilka uvádí, že držitel titulu Van of the Year 2009 má na svém kontě přes 370.000 prodaných vozů od svého vstupu na trh do současnosti.

Po celou dobu si Fiorino udržovalo svůj původní vzhled a první zásadní přepracování designu karoserie přichází až v letošním roce. Větší změny se přitom odehrály pouze v oblasti předních partií a týkají se nové kapoty motoru a rozměrného nárazníku, v němž je zakomponována nově tvarovaná maska chladiče. K úpravám vzhledu pak patří i nový design krytů 15-palcových kol a nová je nabídka litých kol. Takže celkově spíš mírná optimalizace tvarů.

V interiéru je nový multifunkční volant obšitý kůží, nová je i hlavice řadicí páky a grafika přístrojů s vylepšeným podsvícením. Palubní deska má nyní nabízet více úložných prostorů. Novinkou v nabídce výbavy pro Fiorino je i multimediální systém s pětipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth, USB/AUX portem a navigací.

Paleta pohonných jednotek v současnosti nabízeného Fiorina v jeho původní podobě nabízí zážehové motory Euro 6 a vznětové motory Euro 5+, což se s nástupem modernizovaného provedení změní a všechny motory budou nyní plnit Euro 6.

Fiat Fiorino bude v modernizované podobě k dispozici se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,4 l o výkonu 57 kW (77 k), s nímž je nabízen i v současnosti. Zájemce o vznětové motory nově uspokojí turbodiesel 1.3 MultiJet II Euro 6 s výkony 59 kW (80 k) a 70 kW (95 k).

Vozy vybavené vznětovými motory budou k dispozici v provedení EcoJet s systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pumpou. V kombinaci s robotizovanou převodovkou Comfort-Matic mají dosahovat v kombinovaném provozu spotřeby paliva 3,8 l nafty na 100 km.

Široká nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů zahrnuje ABS s EBD, ESC spolu s ASR, HBA, asistent pro rozjezd do kopce, parkovací senzory a samozřejmě i přední a boční airbagy.

Fiat Fiorino v modernizovaném provedení bude nabízen i ve verzi Adventure s šedou spodní částí předního nárazníku, plastovým obložením boků, zvýšenou světlou výškou, pneumatikami M+S a systémem Traction+.

Prodej modernizovaného Fiatu Fiorino se má rozběhnout během jarních měsíců letošního roku a ceny mají být zveřejněný před jeho vstupem do showroomů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 1975ak
4. 4. 2016 20:24
nuovo
Vypadá to, že nedostalo denní svícení. U automatu je škoda, že přestali dělat 6Q.