Fiat hledá odbyt pro platformu Punta. Dostane ji Mazda 2?

Mazda a italský koncern Fiat Group v květnu oznámily, že budou spolupracovat na vývoji roadsteru s pohonem zadních kol pro značky Mazda a Alfa Romeo. Oba výrobci by mohli spolu vyvíjet i platformu pro malé automobily.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne již dříve uvedl, že je automobilka otevřena dalším partnerstvím, která by snížila její náklady a rozšířila její modelovou nabídku. V této souvislosti se hovoří o platformě budoucí generace Punta, která by mohla být vyvíjena s dalším výrobcem.
Když přijde na další partnery, nejčastěji se skloňuje jméno Mazda. Marchionne se už nechal slyšet, že je připraven s ní rozšířit vzájemnou spolupráci a že je dokonce připraven pro ni stavět vozy ve svých továrnách.
S Puntem by v tomto případě sdílela základy budoucí generace Mazdy 2, která by měla na trh dorazit za dva až tři roky. Aktuální dvojka má společnou platformu s Fordem Fiesta. Nevýhodou automobilu je pak to, že se nevyrábí v Evropě.
V souvislosti s Mazdou se hovoří o nové technice SkyActiv, kterou by v budoucnu měla používat celá modelová řada značky. Je však otázkou, zda například podvozek Skyactiv-Chassis využije i malá dvojka.
Fiat by mohl budoucí Punto a Mazdu2 vyrábět ve své jihoitalské továrně Melfi, díky čemuž by zvýšil její využití. Obě automobilky by se rozdělily o náklady na vývoj platformy, Mazda by pak dvojku mohla prodávat na starém kontinentě za nižší cenu.
Vedle Mazdy je ještě možným partnerem Suzuki, které pro Fiat v Maďarsku aktuálně vyrábí Sedici, bratrský model Suzuki SX4. Nástupce těchto aut ale budou obě automobilky vyvíjet samy. Suzuki navíc na rozdíl od Mazdy v Evropě svoji továrnu má, její kapacita by potom při případném přesunu výroby budoucího Swiftu s technikou Fiatu do Itálie nebyla tolik využita. Takové partnerství by tedy oběma výrobcům zřejmě moc benefitů nepřineslo.