Fiat přebírá řízení aktivit Chrysleru v Evropě
Italský koncern Fiat k 1. dubnu převzal distribuci a obchodní aktivity značek automobilky Chrysler v Evropě. Vozidla Chrysler budou sice i nadále prodávána prodejci Chrysleru, o distribuci a management se však již bude starat Fiat. Cílem je snížení nákladů, zvýšení prodeje a rozšíření dealerské sítě Chrysleru o 25 procent v následujících třech letech.
Skupina Fiat tak bude například určovat ceny automobilů, rozhodovat o jejich distribuci, řídit propagační aktivity Chrysleru na jednotlivých evropských trzích, zajišťovat plnění zákonných požadavků na vozidla v jednotlivých zemích nebo rozhodovat o tom, kde vzniknou nové prodejny vozů Chrysler. Fiat se rovněž postará o účetnictví a právní služby.
Využívání zdrojů Fiatu v mezinárodním měřítku je jednou ze tří podmínek navýšení podílu Fiatu v americké automobilce z 20 na 35 procent ve třech krocích (dalšími podmínkami jsou poskytnutí hospodárných motorů a vozidel, které bude Chrysler vyrábět v USA). O prvních pět procent vzroste podíl Fiatu v Chrysleru poté, co souhrnné tržby Chrysleru na trzích mimo Severní Ameriku přesáhnou hranici 1,5 miliardy dolarů. Podle šéfa Fiatu Sergia Marcchionneho by měl Fiat cílového podílu dosáhnout v horizontu dvou let.