Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat přistoupil na jediný logický krok. 500e nakonec dostane spalovák

Matyáš Kunst
Diskuze (220)

Současná generace modelu Fiat 500 přeci jen dostane spalovací motor. Automobilka se potýká s poklesem prodejů elektromobilů a předchůdce nedostane od evropské unie homologaci na příští rok.

V nabídce italské automobilky Fiat se poněkud netradičně nachází dvě generace stejného modelu. Řeč je pochopitelně o legendární „pětistovce“, která byla v roce 2020 představena výhradně jako elektromobil, ale pro zákazníky, kteří se z jakéhokoliv důvodu nechtějí vzdát spalovacího motoru, ponechala v prodeji také původní verzi z roku 2007. Ta ovšem v příštím roce již nedosáhne na homologaci z důvodu nevyhovující aktivní a kybernetické bezpečnosti, takže z trhu bude muset být stažena. 

Do toho zasahují další faktory, které musí brát výrobce v úvahu. Jedním z těch zásadních je fakt, že prodeje elektrických vozidel všech značek globálně klesají a tento trh v současnosti zažívá poměrně hubené časy. To automobilku donutilo značně zpomalit výrobu ve svém turínském závodě, což se pochopitelně nelíbilo tamním zaměstnancům.

Výsledek je takový, že Fiat 500e dostane také mild-hybridní motorizaci, kterou bude do vozů instalovat od prvního čtvrtletí roku 2026. Oznámení přišlo poté, co se generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares setkal v Turíně se zástupci odborů, kteří již dlouho žádali, aby společnost zvýšila výrobu v historickém domově značky levnějším modelem s velkým objemem výroby.

Video se připravuje ...

Tento krok by mohl automobilce zároveň pomoci zlepšit vztahy s italskou vládou, která skupinu často kritizuje za klesající produkci v zemi a za to, že některé modely vyrábí v zahraničí, ačkoliv silně odkazuje na svůj italský původ.

Matyáš Kunst
Diskuze (220)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
2. 6. 2024 22:17
Re: Re: Tak co eurohujeři???
u koho?
Avatar - Mikesus
31. 5. 2024 07:48
Re: Tak co eurohujeři???
Můžeme to shrnout tedy. Koncenrove 2.0tsi je tragické oproti konkurenci, protoze se jinak míchají jablka a hrušky. A naopak je 2.0tdi nejlepsi oproti konkurenci, protoze diesel už většina zarizla jako slepou ulicku.
Avatar - Mikesus
31. 5. 2024 07:45
Re: Tak co eurohujeři???
Lžeš zas a znovu. Zde důkaz u Octavie, beru liftback.
A to je tdi těžší.

1.5tsi 118-129
2.0tdi 112-121

https://www.skoda-auto.cz/…fa2-d6596229a9ea
Musíš srovnavat srovnatelné. Tj převodovka, výkon i použitou technologií. A jediné srovnatelné je 1.5 tsi a 2.0tdi ve výkonu 85kw s manuálem. Zbylé varianty nemají shodné pouziti technologií. Nelze srovnávat automat s manuálem, startergenerator bez něj, různé výkonové varianty.
Samozřejmě, že pokud srovnam tdi 110kw s tsi mhev 85kw, tak ti to vyjde ve prospěch tdi. Ale když nemicham jablka a hrušky a vezmu stejně varianty. Ukáže se, jak prekrucujes.
Avatar - Mikesus
31. 5. 2024 07:33
Re: Tak co eurohujeři???
Ale je. Kdyz nemáš na banány, nekupuj si opici.
Klidně zavedeme SUV a dodávky. Dlouhodobou mám s benzínem 6.4l v 7místnem SUV o pohotovostní váze 2.2t
S dodávkou v benzinu jsem jezdil za 7.5 na cca 30km trase. Tu samou dieslova zajela za 9l. Fakt super. No ale pro živnostníky, firmy, OSVČ atd, kteří chtějí prosazovat zákony a jezdit vysoce nadlimitní rychlosti, tam se diesel opravdu vyplatí.
Avatar - Mikesus
31. 5. 2024 07:28
Re: Tak co eurohujeři???
Takze zoufalá spotřeba na dvoulitr. Ale beru, že uznáváš, že není moderní a jede na staré technologií, která není efektivní. Pak se nemůžeš divit, že máš tak vysokou spotřebu.